Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Czołem!

W związku z tym, że wrocławskie drogi pozostawiają wiele do życzenia, a wersja gt z utwardzonym zawieszeniem i niskoprofilowymi 18 znacząco obniża komfort podróżowania, zaczynam się poważnie zastanawiać nad wymianą felg na mniejsze. Pytanie tylko, czy faktycznie będzie miało to przełożenie na zwiększenie komfortu i czy gra jest warta świeczki? Robił ktoś z Was taką zamianę i jest w stanie coś podpowiedzieć? 

 

Druga kwestia, która mnie jako laika dosyć nurtuje, to czym kierować się w dobrze mniejszej felgi tak aby pasowała do auta? Obecnie mam 8Jx18 ET49 5x114,3. Na jakie parametry felgi zwracać uwagę, aby nie było potem zonka, że nowe felgi nie pasują etc. 

 

Sorki za być może głupie pytanie, ale tak jak pisałem jestem raczej laikiem w tych sprawach, i głupio by było kupić coś co nie będzie pasować. 

 

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz wybrać oryginalne 17" z wersji GT line i do tego opony 205/50/17.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

205 będzie za wąska. Na mokrym trakcja będzie miała co robić-dużo momentu swoje robi. Pozostań przy 225.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Czyli np. takie felgi (pomimo, że z MiV) bedą pasować z taką oponą? https://archiwum.allegro.pl/oferta/17-oryginal-5x114-3-renault-megane-iv-czujniki-i7956084402.html

 

Rozstaw śrub widzę, że jest taki sam, natomiast ET u mnie 49, a w załączonych 43.

Edytowano przez aniczulaki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też mam GT i jedyne co mogę od siebie dodać to że u mnie między 18 a 16 jest tak mała różnica komfortu że postanowiłem zostać przy 18... Przynajmniej lepiej wygląda. 

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 7.09.2020 o 21:39, CrookedCop napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?: 

Ciekawe jest to, co piszesz. Przede mną pierwsza zima z GT na 16", więc zobaczę jak odczucia. Mi na 18" momentami jest za twardo :D

 

Jeśli chcesz felgi 17", to też polecam te od GTline. Do tego opona 225/45, dlatego, że jest to chyba najtańszy i najpopularniejszy rozmiar.

 

 

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!: - Prezes 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam jeszcze springi jakieś "sportowe" po poprzednim właścicielu, jest tak twardo że plomby gubie :D

Testowałem sprężyny od zwykłej megany oraz mniejsze koła tzn 16", zmiany były naprawdę znikome a przynajmniej mi się tak wydawało. Jedyna opcja według mnie to amorki zmienić i pewnie się na to w końcu zdecyduje, daj znać jak u Ciebie odczucia na mniejszym kole. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz założyć 15 na balonach i tez będzie twardo , kupując GT powinieneś zdać sobie sprawę ze to nie kanapowóz wiec teraz nie zrobisz już nic , jedynie zmiana zawieszenia na to ze zwykłej megi.

Osobiście sądzę ze lepiej mieć twardo i rzadziej robić zawias , niż mieć miękko i co jakiś czas cos wymieniać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Refild napisał:

Osobiście sądzę ze lepiej mieć twardo i rzadziej robić zawias , niż mieć miękko i co jakiś czas cos wymieniać.

Kolego @Refild ciekawa teoria mógłbyś proszę to rozwinąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pewnie pod koniec miesiąca będę zmieniał, więc zdam relację.

Pamiętam, że jak w L2 założyłem progresywne sprężyny i do tego gazowe amorki to też się nieźle zdziwiłem, że Laguna jednak może się fajnie prowadzić - ale M3 GT to i tak jest przepaść.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

aniczulaki - znam ten ból :) 

Sam kiedyś uciekłem z niskiego profilu 17`` na 16`` jak dwa razy musiałem prostować felgę ;) 

Więcej gumy pod felgą i komfort znacznie się poprawił, spalanie deczko spadło a i zapomniałem co to prostowanie felg :-) 

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mądrze @Prezes prawi.

Ja na zimę zawszę zmieniam na 16' i wtedy to jest komfort. Latem kiedy wracam do 17' nie mogę się przyzwyczaić a w sumie niewielka różnica, a jednak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kataryniarz, gdybym miał możliwość to bym zastosował 17`` :-)

Jednak chciałem mieć komfort i więcej gumy na feldze i by weszło w nadkole to jedyne co mogłem, to zejść rozmiar niżej niż fabryka.

Gdybym śmigał tylko po autostradach to bym nie zmieniał.

Niestety drogi, którymi "muszę" się poruszać, zostawiają wiele do życzenia a jeszcze nasrane studzienkami, że stosując slalom gigant nie daje rady ich ominąć.

Zawsze której koło wpadnie. :mad:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...