Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wibracje i wrażenie jazdy po tarce - 3->2 tys obr/min - ROZWIĄZANY


Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy, 

 

Od tego czasu pojawiła się dosyć denerwująca przypadłość, a mianowicie hamując silnikiem w zakresie obrotów 3->2 tys obr/min pojawia się wibracja która daje skojarzenie jazdy tak jakby po delikatnej tarce. Występuje to na każdym biegu w podanym zakresie obrotów. Czyli przyspieszam dynamicznie np. na trzecim biegu do obrotów 4 tys., puszczam gaz i samochód hamuje silnikiem płynnie bez żadnych dziwnych dźwięków, w momencie jak obroty spadną do ok 3 tys pojawia się wibracja/dźwięk tarki i przy 2,5 tys-2 tys ustępuje i dalej w dół już jest ok. 

Zjawisko to występuję po dynamicznym przyspieszaniu i odpuszczeniu gazu, przy bardzo spokojnej jeździe bardzo rzadko się pojawia. I raczej po rozgrzaniu. Tzn. na zimno nie zaobserwowałem ale też na zimno nie przyspieszam mocno. Poza  tym samochód jeździ bardzo dobrze, ma moc, płynnie przyspiesza .

 

Wszystkie poduszki silnika nowe, jedynie pod skrzynią została stara. Sprawdzone półosie (brak luzów), podpora wału - jest ok, generalnie wszystko do czego jest dostęp od spodu wygląda OK. I pomysłów dalej trochę brak.

 

Zjawisko to pojawiło się po wymianie kompletnego rozrządu z kołem pasowym ( części OEM ) oraz sprężyn zawieszenia (Eibach) - nie wiem czy i co mogłoby mieć na to wpływ z tych rzeczy ale wcześniej tego nie było a teraz jest. Każdy trop co do potencjalnej przyczyny mile widziany.

 

dzięki !  

Edytowane przez jaRekkk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. W moim tce dokładnie tak samo objawiała się praca zaworu upustowego (według aso). Wydech wpadał w dziwne wibracje. Sprawdzone na 3 samochodach z silnikiem 1.2. We wszystkich miałem tak samo. Naprawy aso nie przynosiły żadnego skutku. Samochody już posprzedawałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Cześć, wracam z updatem sytuacji.
Jest szczęśliwy finał ! Problem z wibracjami został rozwiązany i auto jeździ jak wcześniej.
Mniej szczęśliwy jest niestety powód, który został zdiagnozowany i naprawiony tylko dzięki mojej determinacji, poświęconej dużej ilości czasu i pieniędzy. Zajęło to tylko, bagatela, 4 miesiące... Przyczyną okazał się przestawiony rozrząd… A przypomnę, że problemy zaczęły się po wymianie tegoż rozrządu w serwisie R-Racing w Piasecznie/Józefosławiu.

Dla chętnych do poczytania więcej, problem szeroko opisywałem na forum renault-sport -> https://renault-sport.pl/viewtopic.php?f=118&t=3776

Niestety serwis R-Racing nie poczuwa się kompletnie do odpowiedzialności... 
No, także tak… Uważajcie komu powierzacie swoje samochody.

Poniżej screen dokumentu z ASO Renault opisujący czarno na białym diagnozę ( ramka UWAGI )

Renault.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę szkoda, ze jednak jako ludzie trochę głębiej zaglądający motoryzacji w oczy (chociażby przez obecność tu na forum), nie jesteście w stanie dopilnować tego typu skomplikowanych już napraw jak wymiana rozrządu i ogólnie swojego samochodu? Nawet rozumiem tłumaczenia, pracuję, szkoda mi urlopu, wolę seks z żoną (lub kto tam z kim lubi) itp. ale dużo mechaników pracuje także w soboty. Tak ciężko się przyjrzeć takiej wymianie? Dopytać, niech mi pan te znaki pokaże, sprawdźmy to jeszcze raz razem. Na 10 lat dwa razy rozrząd wymieniłem, "straciłem" dwa dni, choć ja akurat zawsze stoję i patrzę mechanikowi na ręce przy każdej naprawie. "mojemu" w ogóle to nie przeszkadza. Zresztą szefowi też nie. Ile osób później straci ile czasu, na właśnie takie dochodzenie do prawdy. Ile wszyscy możemy się nauczyć przyglądając w pracy mechanika i dopytując się o szczegóły. Taka wiedza to później wartość dodana i namacalna finansowo (bardziej trafne i szybsze diagnozy, łapanie słabych punktów samochodu, kontrola ich)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heheh. Dokładnie. Albo emerytami. Wtedy mielibyśmy czas na wszystko. Swoja droga @jaRekkkfajnie że u Ciebie się wyjaśniło. U mnie musiało być coś innego - bo samochody od nowości  u mnie i sprzedawane gdy miały maks 50 tys przebiegu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • jaRekkk zmienił(a) tytuł na Wibracje i wrażenie jazdy po tarce - 3->2 tys obr/min - ROZWIĄZANY

Pewnie już trochę poszukiwałeś info i jak widzisz potencjalnych przyczyn może być całkiem sporo. U mnie był przestawiony rozrząd a np. Sarna1 pisał, że serwis wskazywał na zawór upustowy turbo.

U mnie sprawdzane/wymieniane były jeszcze:

- poduszki silnika

- półosie

- podpora półosi

- przeguby

- zawieszenie wydechu

- osłony wydechu

- mocowanie rurek, przewodów itd czy coś nie dotyka budy i nie przenosi drgań

- koło pasowe wału

- i być może coś jeszcze

Działaj.  

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Dnia 13.12.2020 o 23:59, jaRekkk napisał:

Papuga :?: 

Dopiero teraz to przeczytałem. U mnie przed wymianą rozrządu był taka sama wibracja oraz po wymianie rozrządu nadal tak samo. Ile kosztowała cię ta usługa w ASO? Ale objawy mam identyczne. Na zimnym nie występuje, i podczas dynamicznej jazdy się to objawia.

 

Teraz się zastanawiałem nad dwumasą, ale ona działa idealnie, to samo sprzęgło. 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli przed wymiana rozrządu to było i po wymianie dalej jest to raczej rozrząd bym wykluczył. Jeśli sprawdzone były u Ciebie te wszystkie rzeczy o których powyżej pisałem i są OK to chyba faktycznie został dwumas do sprawdzenia. Niestety tylko jak go wymontujesz to się dowiesz w jakim jest stanie. A z tego co czytałem to poza typowymi objawami może on dawać bardzo różne i nietypowe sygnały zużycia. Generalnie trzeba przyjąć, ze jest to część eksploatacyjna ? ale droga niestety.

 

Istotne jest czy wibruje Ci też na postoju jak przechodzi przez te obroty co podczas jazdy. To wyklucza wszystko co związane z napędem. np. półosie, przeguby itp 

Edytowane przez jaRekkk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walczyłem kiedyś z takimi wibracjami przy schodzeniu z obrotów podczas dynamiczniejszej jazdy (zawsze w tym samym zakresie obrotów, zawsze na ciepłym).
Nie wiem do końca, który element był winien, ustały po wymianie górnej poduszki zawieszenia zespołu napędowego + wymianie tłumika (oberwana przegroda wewnątrz).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.02.2021 o 17:17, ko-ma napisał:

Papuga :!: 

Droga ta poduszka była? 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania :!: - Prezes 

 

Dnia 14.02.2021 o 14:08, jaRekkk napisał:

Jeżeli przed wymiana rozrządu to było i po wymianie dalej jest to raczej rozrząd bym wykluczył. Jeśli sprawdzone były u Ciebie te wszystkie rzeczy o których powyżej pisałem i są OK to chyba faktycznie został dwumas do sprawdzenia. Niestety tylko jak go wymontujesz to się dowiesz w jakim jest stanie. A z tego co czytałem to poza typowymi objawami może on dawać bardzo różne i nietypowe sygnały zużycia. Generalnie trzeba przyjąć, ze jest to część eksploatacyjna ? ale droga niestety.

 

Istotne jest czy wibruje Ci też na postoju jak przechodzi przez te obroty co podczas jazdy. To wyklucza wszystko co związane z napędem. np. półosie, przeguby itp 

 

A więc dokładniej sprawdziłem u siebie objawy. 

Po odpaleniu na zimnym:

Na każdym biegu przy hamowaniu silnikiem od 3000 obrotów w dół za 2-3 razem występują wibracje (lekkie prawie niewyczuwalne)

Po dłuższej jeździe na ciepłym:

Na każdym biegu przy hamowaniu silnikiem od 3000 obrotów w dół za 1-2 razem występują wibracje (już mocniej czuć)

Po wciśnięciu sprzęgła jak występują wibracje, nagle przestaje wibrować. Czyżby dwumasa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.12.2020 o 22:06, omega napisał:

Tak ciężko się przyjrzeć takiej wymianie? Dopytać, niech mi pan te znaki pokaże, sprawdźmy to jeszcze raz razem.

Tylko nie każdy mechanik na takie coś idzie, bo poprostu nie ma na to czasu i wcale się nie dziwie ,a jak jeszcze trafiłbyś na takiego co za nim maskę podniesie to poczyta wszyskie fora i wie lepiej to współczuje ,jedyne wyjście cena w góre i termin bardzo odległy - a może problem będzie z głowy.Jest jeszcze aspekt bhp, u kolegi z trzema stanowiskami nie ma mowy o pałętaniu się po warsztacie bo wcześniej czy później coś się stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!