Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Obracające się przednie koła. Auto podniesione na kobyłkach, bieg jałowy na luzie


Kaczor89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Może odstawię tutaj małą "januszerkę" bo jeśli chodzi o samodzielne naprawy to jestem raczej początkujący, ale wolę dopytać. Otóż wymieniałem dzisiaj olej i wszystkie filtry, auto stało sobie podniesione przodem na kobylkach. Olej i filtry wymieniłem, wrzuciłem luz, odpaliłem silnik (aby filtr oleju zapełnić) i patrzę a tu przednie koła się obracają. Lewe i prawe. Patrzę czy na pewno luz, tak na pewno luz. Wciskam sprzęgło - koła przestają się kręcić. Czy tak powinno być? Dodam, że sprzęgło łapie mi bardzo wysoko. W sumie w trakcie jazdy aby zmienić bieg mogę dosłownie butem dotknąć pedał i zmieniam. Nie muszę go wciskać nawet na pół sprzęgła. Rok temu, jak kupiłem auto, "spec" wymieniał mi płyn hamulcowy, czytałem trochę i może nie odpietrzyl sprzęgła? Nie wiem, czy szykować się na wymianę sprzęgła, czy tak powinno być. Z góry dziękuję za pomoc, i za zrozumienie, bo "spec" nie odbiera telefonu...

 

Moje bycie "Januszem" potwierdzone. Spec oddzwonił, i mówi, że co do obracających się kół to normalne. Ale bardzo wysokie lapanie sprzęgła nadal zostaje, może faktycznie zastanowić się nad wymianą? 

Edytowane przez Kaczor89
"Spec oddzwonił"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Kaczor89 napisał:

wrzuciłem luz, odpaliłem silnik (aby filtr oleju zapełnić) i patrzę a tu przednie koła się obracają. Lewe i prawe.

Tak wszystko ok.

Dopóki tarcza się nie ślizga w docisku przy gwałtownym  przyśpieszaniu na najwyższym biegu , możesz jeszcze jeździć.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ma być.