Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 RS - problem z odpalaniem na zimno, wypadanie zapłonu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam dość dziwny problem z odpalaniem na zimno, może ktoś będzie w stanie coś podpowiedzieć (przynajminej kontakt do dobrego diagnosty w Warszawie lub okolicach :)).

Problem z odpalaniem na zimno, silnik przez pierwsze 20-30 sekund pracuje niestabilnie, wypada zapłon, czasami wyraźnie pracuje na 3 cylindrach, czasami może zapalić się CHECK. Czasami może odrazu zgasnąć i odpalić z 2-3 razu. Kiedy jest rozgrzany - czasami wypada zapłon na wolnych obrotach (słychać jak stoisz na światłach) ale dość rzadko. Na wysokich obrotach na rozgrzanym silniku żadnych problemów nie ma. Problem występuję od momentu zakupu auta (prawie 2 lata), najpierw tylko wypadał zapłon na zimnym, potem mógł już nie odpalić z 1 razu po długim postoju itd. 

Oprócz tego, po odłączeniu akumulatora auto przez parę dni odpala normalnie bez żadnych problemów, ale problem dość szybko powraca.

Normalnego CLIPa nie mam, pyClip pokazuje jedynie DF061 (0303F8) MISFIRE ON CYLINDER 3

Mechanicznie auto jest sprawne, ma moc (byłem na hamowni), no i autem dość często jeżdzę na trackday'e, to jestem pewien że gdyby był jakiś mechaniczny problem za prawie dwa lata użytkowania na torze już było by po silniku.

Co było zrobiono:

 - Auto kupiłem po chipie, wgrałem seryjny program w Unitornics'e (niestety żadne ASO w Warszawie nie chciało tego zrobić :( )

 - Nowe świece (już drugi komplet), OEM

 - Nowe cewki OEM

 - Nowe wtryskiwacze OEM

 - Czyszczenie przepustnicy

 - Nowy czujnik położenia wału korbowego, OEM

 - Kompletny rozrząd OEM

 - Termostat OEM

Może miał ktoś podobny problem i może coś podpowiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że kolega podobnie jak ja jest zdesperowany, bo mnie też w złości udało się wymienić wtryskiwacze dobre na nowe. Jednak ja pozostałem tylko na tym jednym a u Ciebie został już do wymiany tylko samochód :) Też właśnie chciałem Ci zaproponować pomiar kompresji na zimnym silniku, ale kolega szwagier mnie ubiegł o co na marginesie pretensji nie mam. Przede wszystkim w takich wypadkach należy dokładnie obejrzeć świece zapłonowe, bo na nich jak u spowiedzi wychodzi cała prawda, tylko że ze spalania w cylindrach. Jeżeli zużycie silnika nie jest równomierne, to musi być to jeszcze mocniej widoczne na tychże. Przyglądałeś się tym świecom uważnie? Elektronika mogę Ci z czystym sumieniem polecić, bo jest to prawdziwy maestro tej sztuki, tylko nie wiem, czy Radom będzie OK: http://dskelectronic.pl/index.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Nexus7 napisał:

1/Problem z odpalaniem na zimno;

   - silnik przez pierwsze 20-30 sekund pracuje niestabilnie, wypada zapłon, czasami wyraźnie

     pracuje na 3 cylindrach, czasami może zapalić się CHECK.

     Czasami może od razu zgasnąć i odpalić z 2-3 razu.

2/Kiedy jest rozgrzany;

   - czasami wypada zapłon na wolnych obrotach (słychać jak stoisz na światłach) ale dość rzadko.

3/ Na wysokich obrotach na rozgrzanym silniku ;

   - żadnych problemów nie ma. 

4/ Problem występuję od momentu zakupu auta (prawie 2 lata), najpierw tylko wypadał zapłon

     na zimnym, potem mógł już nie odpalić z 1 razu po długim postoju itd. 

     Oprócz tego, po odłączeniu akumulatora auto przez parę dni odpala normalnie bez żadnych

     problemów, ale problem dość szybko powraca.

4/Normalnego CLIPa nie mam, pyClip pokazuje jedynie DF061 (P0303F8) MISFIRE ON CYLINDER 3

Z opisu wyraźnie wynika wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, szczególnie na zimnym silniku;

  - czyszczenie połączeń, styków cewki i wtryskiwacza 3 cylindra ( Kontakt 60 ),

 -  pomiar przebiegu napięcia sondy I i II,

 -  instalacji LPG z opisu - brak ??? 

9 godzin temu, Nexus7 napisał:

Mechanicznie auto jest sprawne, ma moc (byłem na hamowni),

Pomiar kompresji wg; mnie jest zbyteczny,

Zalecam markowy olej 0W40 lub jeżeli przeważają dłuższe trasy 0W50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wszystko inne wykluczone to chyba pomiar kompresji nie zaszkodzi wykonać zwłaszcza, że koledzy zalecają oględziny świec.

Nie wiem co to za silnik, ale jeżeli są hydrauliczne popychacze to może zdarzyć się zatarty od nagaru z przegrzanego oleju. Dlatego wszystkim zalecam płukanie silnika - coś w stylu Wojaka Szwajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamień miejscami cewkę i świecę z 3 cylindra z np 1 lub 4 i odczytaj błędy.

Jeżeli nadal będzie wypadał zapłon na 3 to zamień miejscami też wtryskiwacz benzyny. 

Jeżeli błąd nadal będzie na 3 cylindrze to pomiar kompresji i sprawdzenie instalacji elektrycznej do sterownika silnika, na koniec sam sterownik.

Jeżeli błąd "pójdzie" za świecą, cewką lub wtryskiwaczem to problemu bym szukał w którymś z tych elementów.

 

W starszych 2.0T ze starości i od temperatury rozpadały się wtyczki cewek i na pierwszy rzut oka są ładne, a w środku się kruszą. To też bym sprawdził. Nowa wtyczka kosztuje 15zl i można ją kupić bez problemu na allegro. Pasuje od wszystkich 16 zaworowych silników Renault, czyli k4m, k4j, f4r i f4p.

Edytowane przez meganecoupe02
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.11.2020 o 22:09, szwagier24a napisał:

Kompresja zbadana? Korekty wtrysku coś mówią? Świece irydowe?

 

Kompresja pomiędzy 12 a 13, równa na wszystkich cylindrach. Świece najpierw założyłem OEM, potem jeszcze raz wymieniałem już na NGK IFR7X8G (OEM i tak byli NGK IFR7X8G tylko że w pudelku Renault). Korektę wtrysku nie mam gdzie sprawdzić, ale skoro wymiana wszystkich wtrysków na nowe nic nie dała to wątpię że w tym problem.

 

Biorąc pod uwagę że po odpięciu akumulatora auto przez parę dni odpala idealnie, a póżniej problem powoli wraca, wydaję mi się że problem jednak gdzieś w elektryce / jakimś czujniku. 

 

Dnia 13.11.2020 o 05:51, Andrzej-2010 napisał:

Z opisu wyraźnie wynika wypadanie zapłonu na 3 cylindrze, szczególnie na zimnym silniku;

  - czyszczenie połączeń, styków cewki i wtryskiwacza 3 cylindra ( Kontakt 60 ),

 -  pomiar przebiegu napięcia sondy I i II,

 -  instalacji LPG z opisu - brak ??? 

Pomiar kompresji wg; mnie jest zbyteczny,

Zalecam markowy olej 0W40 lub jeżeli przeważają dłuższe trasy 0W50.

 

Tak naprawdę zapłon wypada na wszystkich cylindrach, mniej więcej równo - patrząc na liczniki przez Torque albo pyCLIP. Bląd kiedyś był i o 1 cylindrze, ale najczęściej tak, pokazuje że 3, ale na pewno nie jest tak że problem tylko i wyłącznie na 3 cylindrze. Czyszczenie polączeń robiliśmy, także czysciliśmy kostkę na ECU po wygłądała nie bardzo fajnie, ale też nic to nie dało.

 

Tak oczywiście brak LPG. Olej Motul 300V 5w40. Auto na tor, dojazd tam i z powrotem (do 100km autostradą) no i czasami krótki przejazdki po mieście. 

 

Włąśnie sonda lambda to jest ostatnij pomysł mechanika ale chyba gdyby był problem z sondą, mysiałby być jakiś błąd? Czy w Renault może tak być że sonda nie działa a żadnych błędów nie pokazuje?

 

Dnia 12.11.2020 o 22:55, omega napisał:

Widzę, że kolega podobnie jak ja jest zdesperowany, bo mnie też w złości udało się wymienić wtryskiwacze dobre na nowe. Jednak ja pozostałem tylko na tym jednym a u Ciebie został już do wymiany tylko samochód :) Też właśnie chciałem Ci zaproponować pomiar kompresji na zimnym silniku, ale kolega szwagier mnie ubiegł o co na marginesie pretensji nie mam. Przede wszystkim w takich wypadkach należy dokładnie obejrzeć świece zapłonowe, bo na nich jak u spowiedzi wychodzi cała prawda, tylko że ze spalania w cylindrach. Jeżeli zużycie silnika nie jest równomierne, to musi być to jeszcze mocniej widoczne na tychże. Przyglądałeś się tym świecom uważnie? Elektronika mogę Ci z czystym sumieniem polecić, bo jest to prawdziwy maestro tej sztuki, tylko nie wiem, czy Radom będzie OK: http://dskelectronic.pl/index.html

 

No właśnie nie chciałbym samochód wymieniać :)  

Świece wyglądaja podobnie, nić takiego na 3 cylindzre nie widać. No i jak napisałem wyżej problem nie tylko z 3 cylindrem...

Dzięki za namiar, ale wołałbym coś trochę bliżej, bo chyba będę musiał zostawić auto... Ale dziękuję :) 

 

Dzięki, sprobuję, ale jak pisałem wyżej zapłon wypada na wszystkich cylindrach. No i CHECK wyskakuję nie zawsze... 

Wtyczki cewek wyglądaja dobrze ale może właśnie masz rację, też warto sprobować, bo tego jeszcze nie wymieniałem :)  

 

Przy okazji, widzę że masz w podpisu "Diagnostyka CLIPem" ale link nie działa, czy jeszcze tym się zajmujesz? :)   

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, diagnozuję Clipem ale w Płocku.

 

Na początku napisałeś, że wypada tylko na 3 cylindrze, a problem jest na wszystkich.

W takiej sytuacji ja bym sprawdził, czy katalizator jest na swoim miejscu, bo jak ktoś robił program to może go wymienił na decat, albo jest zapchany/przegrzany.

Sonda lambda jak najbardziej do sprawdzenia, można podejrzeć jej parametry Clipem.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.11.2020 o 10:54, Nexus7 napisał:

Biorąc pod uwagę, że po odpięciu akumulatora ;

  - auto przez parę dni odpala idealnie,

  - a póżniej problem powoli wraca,

 -  wydaję mi się, że problem jednak gdzieś w elektryce / jakimś czujniku. 

Odpięcie akumulatora, powoduje kasowanie szeregu błędów w sterowniku w tym prawdopodobnie błędu wypadania zapłonu,

Dnia 13.11.2020 o 10:54, Nexus7 napisał:

Tak naprawdę zapłon wypada na wszystkich cylindrach, mniej więcej równo - patrząc na liczniki przez Torque albo pyCLIP.

Bląd kiedyś był i o 1 cylindrze, ale najczęściej tak, pokazuje że 3, ale na pewno nie jest tak że problem tylko i wyłącznie na 3 cylindrze.

 Wypadanie zapłonów mniej więcej równo - to  dobry znak, mimo że ;

     1/ Wypadaniem zapłonu przy instalacji benzynowej, na podstawie danych zamieszczonych przez  Nexus7 to wg; mnie ;

           a/ wina programu ( mapy ) silnika przy rozgrzewaniu,

           b/ nie jest prawdopodobnie mapa silnika dobrana optymalnie,

           c/ na wysokich obrotach na rozgrzanym silniku ;

                  - żadnych problemów nie ma, 

           d/ dla pracy na benzynie - immanentne jest spalanie stukowe, a nie wypadanie zapłonów,

      2/ Zjawiska wypadania zapłonu ( gaz ) mogą pojawiać na różnych cylindrach i to w przypadkowej kolejności,

             - po chipie jest dużo mniej odczuwalne,

            - nie spalona mieszanka w cylindrze ( wypadanie zapłonu )  ulega spaleniu w katalizatorze;

                   -   co prowadzi do szybkiego zniszczenie katalizatora,

                   -   oraz  możliwości pożaru auta,

Dnia 13.11.2020 o 10:54, Nexus7 napisał:

Włąśnie sonda lambda to jest ostatnij pomysł mechanika ale chyba gdyby był problem z sondą,

mysiałby być jakiś błąd?

Czy w Renault może tak być że sonda nie działa a żadnych błędów nie pokazuje?

Wykres działania np. ;

         -  1 - wszej  sondy powinien wyglądać jak sinusoida w zakresie  0 -1 V ;

        -  uszkodzona/ stara / wyeksploatowana sonda -  działa, ale ma słabe wahnięcia napięcia, np.; 0 - 0,7 V,

Dnia 13.11.2020 o 10:54, Nexus7 napisał:

Dzięki, sprobuję, ale jak pisałem wyżej zapłon wypada na wszystkich cylindrach.

No i CHECK wyskakuję nie zawsze... 

Check wyskakuje wówczas gdy tolerancja błędu jest poza zakresem sterownika.

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ufam świecom NGK - preferuję Denso.

Olej  Motul 300V nie urywa -

Zalecam zmianę na dedykowanego Elfa. Zobacz ile osadów generuje ten olej. Te dodatki zmieniają kolor na smolisty. Ten olej nie może być eksploatowany długo - niska liczba TBN.

Zalecam płukanie silnika - kontrolę hydraulicznych popychaczy zaworowych. Przypadkiem nie klepią zawory na zimnym silniku? A może też na ciepłym.

Widziałem ostatnio K4M klepiący jak jakieś stare CC

To jak wyglądały te świece po wykręceniu? mam zdjęcia każdej z nich? Jaki kolor izolatorów, koniec gwintu, jak wyglądały elektrody?

Przebieg może wskazywać na sondę lambda.

Sprawność głowicy ma kluczowe znaczenie (zwory, zmienne fazy). Sterowanie sprężarką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za brainstorm :)

Katalizator na miejscu, chyba że jest wybity w środku... Gdyby był zapchany to chyba problem występował by nie tylko na zimnym i na niskich obrotach?... Czy da się to sprawdzić komputerem?

Sonda lambda - właśnie od tego zacznę, no i już zamówiłem wtyczki cewek. Czy da się sprawdzić parametry sondy lambda przez pyCLIP? Bo nie widzę tam, a normalnego CLIPa niestety brak :(

Wina programu - no wątpię, bo program zmieniłem (tzn. wgrałem serie), a problem został. Musiało przynajmniej coś się zmienić... No i problem progresuje, gdyby była wina programu to było by cały czas to samo. Tuner mówi że może to być uszkodzony sterownik, ale nie chcę mi się w to wierzyć :( 

Świece, olej - no też, drugi komplet nowych świec, gdyby nawet to był najtańszy zamiennik to na jakiś czas musiało by coś zmienić. Tym bardziej olej, nie chcę holiwarów ta ten temat - w końcu nie wiem na czym auto jeździło wcześniej, ale nie wierzę że problem z nagarem w silniku może ustąpić na jakiś czas po odłączeniu akumulatora.  Ale jednak jeśli nic nie pomoże - też spróbuję :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpięcie akumulatora spowodowało wyzerowanie korekt. Niestety, jak coś jest nie tak to sterownik szybki zbiera dane i tworzy korekty.

Czy załączenie klimy nie pomaga? Bywały już takie przypadki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.11.2020 o 17:27, Andrzej-2010 napisał:

uszkodzona/ stara / wyeksploatowana sonda -  działa, ale ma słabe wahnięcia napięcia, np.; 0 - 0,7 V,

 

Dokładnie jak piszesz na wolnych obrotach jest od 0 do 0.75V, na 2-3tys obrotów dochodzi do 0.82V maksymalnie. Czyli może to być wina sondy lambda?

 

Dnia 13.11.2020 o 10:53, meganecoupe02 napisał:

W starszych 2.0T ze starości i od temperatury rozpadały się wtyczki cewek i na pierwszy rzut oka są ładne, a w środku się kruszą. To też bym sprawdził. Nowa wtyczka kosztuje 15zl i można ją kupić bez problemu na allegro. Pasuje od wszystkich 16 zaworowych silników Renault, czyli k4m, k4j, f4r i f4p.

 

Wymieniłem kostki, wydaję mi się że nie pomogło, ale na wszelki wypadek jeszcze skasowaliśmy adaptacji silnika to na razie i tak jest ok, będę obserwował. Ale odrazu po wymianę przed kasowaniem adaptacji na wolnych obrotach zapłon wypadał...

Próbowałem z klimą i bez, nie zauważyłem różnicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!