Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[różne] Benz. 2010-2014 - Zakup auta użytkowego


Recommended Posts

Hej,

 

Zrodziła się u mnie potrzeba zakupu auta bardziej użytkowego, 5 osobowego ale bez blaszanej paki. Na szczęście pracuję głównie lokalnie ale od czasu do czasu potrzebuje coś przewieźć, jakieś materiały budowlane, sprzęt AGD, dużego psa do lasu (na bieganie). Zacząłem rozważać następujące auta:

  • Renault Kangoo
  • Peugeot Partner
  • Citroen Berlingo
  • Dacia Dokker

 

Budżet jaki chciałbym przeznaczyć to okolice 23-24k zł brutto. Jakby było coś przyzwoitego to może i więcej, ale nie chciałbym za dużo wydawać, żeby nie było zbytnio szkoda, jak pojawią się jakieś zniszczenia ;) Silnik raczej benzynowy, bez gazu (robię małe przebiegi, chciałbym mieć więcej spokoju nawet kosztem wyższych kosztów przejazdów). Auto będzie użytkowane przez całą rodzinę.


Zacząłem też przeglądać ogłoszenia Renault Espace... ale w tym budżecie to raczej słabo wygląda, dość stare roczniki. Może coś polecicie?
Mam czas, temat się nie na pali, raczej na I kwartał 2021. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Espace to już inna liga podróżowania niż Kangoo czy Berlingo.

Espace IV jest mega praktyczny, po wyjęciu foteli z tyłu bez problemu wchodzi skrzyniopaleta (na długość).

Z tyłu możesz mieć max 5 foteli, wszystkie są jednakowe i można je dowolnie ustawiać, nawet tyłem do kierunku jazdy. 

W tym budżecie bez problemu znajdziesz 2.0 dCi (najlepiej 150 lub 173KM), jak się postarasz to też benzynę 2.0 turbo 170KM. Silnik dobry, ale ma swoje wady, które prędzej czy później się pojawią, jak w każdym silniku. 

Zazwyczaj wszyscy szukają Grand Espace, ale osobiście mi się nie podoba i sobie kupiłem zwykłego. Miałem też granda i mimo że jest 30cm dłuższy, to parkowanie w mieście czy na parkingach podziemnych już bywało kłopotliwe. Zawsze ta dupa wystaje.

W związku z mniejszym zainteresowaniem zwykłym Espace, większa jest szansa na zakup.

Auto jest bardzo wygodne z przodu, z tyłu jak są niscy pasażerowie to też spoko. Wszystkie fotele z tyłu mają ISOFIX.

Z wad 2.0T bym wymienił:

- alternatory chłodzone cieczą (po ostatnim lifcie już chłodzone powietrzem), często padają, wystarczy go wymienić na chłodzony powietrzem

- cewki (ok 100-120zl sztuka oryginał), są 4 sztuki

- wtyczki cewek - robią się kruche i konektory tracą styk. Nowa wtyczka ok 15zl

- wtryskiwacze benzynowe - ok 120zl magneti Marelli

- zapiekające się pierścienie tłokowe - brak wymian oleju, przegrzanie - silnik wtedy wciąga olej jak głupi. Oryginalne pierścienie są 3- częściowe, ale można je wymienić na zwykłe i po sprawie. Niestety to już jest remont silnika i najgorsze co może się przytrafić

- standardowo w tych silnikach normalne jest zapocenie olejem - głównie spod pokrywy zaworów, miski olejowej i przy zasilaniu turbiny

- pękający przewód od turbo, koszt kilkanaście złotych bo trzeba zamontować porządny łącznik.

- Rozpadające się koła pasowe - należy je wymienić raz na 150-170 tys km i jest spokój, ale zazwyczaj mało kto to robi i później pasek akcesoriów wpada w rozrząd przestawiając go i uszkadzając silnik.

To chyba najpoważniejsze usterki.

Z innych kosztów:

Rozrząd z pompą wody ok 350-400zl 

Świece platynowe ok 35zl sztuka

Filtry są tanie.

Turbiny są trwałe, raczej rzadko padają.

Zawieszenie takie same jak w lagunie II i vel satisie, hamulce też. Ceny umiarkowane.

 

Krzychu znajdź w okolicy wybrane auta i zrób jazdę próbną - wtedy będzie Ci najłatwiej podjąć decyzję.

 

 

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ESPACE takiego którego można by polecić ma mój trochę dalszy sąsiad. 2.0dCi. Wychylam się teraz właśnie do okna, ale go nie widzę. Nie wiem nawet czy jeszcze jest do sprzedania. Jak będziesz zainteresowany napisz na PRIV, to w razie co Was skontaktuję.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie, ale taki espace w budżecie zakładanym przez @Krzychu to będzie miał z 10 lat więcej niż te minibusiki. Stary wóz z ogromnym przebiegiem, ciężki wiec zawias ma więcej roboty itp itd.....do wożenia psa i gratów taki 4-5 letni Citan będzie na pewno lepszym wyborem. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

2.0 dCi na takie dystanse się nie opłaci bo wciągnie więcej paliwa niż benzyna i to jest potwierdzone. 

My za Krzycha nie zdecydujemy, ale podpowiedzieć możemy.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, Krzychu napisał:

Silnik raczej benzynowy, bez gazu (robię małe przebiegi, chciałbym mieć więcej spokoju nawet kosztem wyższych kosztów przejazdów). Auto będzie użytkowane przez całą rodzinę.

Raczej sprawdzony, prosty, tani i niezawodny silnik 1,6 benzyna z reno.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za odzew. @Sarna1 Mercedesa Citana widziałem na ulicach, wygląda przyzwoicie ale w ogóle go nie brałem pod uwagę, wydawało mi się, że będzie zwyżka za markę. Sprawdziłem ceny, okazuje się, że jest znośnie, także wpada na listę zainteresowań! Muszę obejrzeć z bliska.
@meganecoupe02 przeglądnąłem oferty Renault Espace, przestrzeń robi wrażenie, roczniki niestety raczej 2010-2011. Jak coś lokalnie się trafi to podjadę obejrzeć, na razie oglądałem tylko Peugeot'a Partnera ale jak się rozkręciła pandemia to wstrzymałem wypady.  Będę się odzywać jak coś mi wpadnie w oko. 
@omega na razie nie chciałbym robić dalszych wypadów, muszę lokalnie obejrzeć jakiegoś Espace'a przed ewentualnym kontaktem, jbc będę się odzywać na PRIV..

PS
Zainwestowałem już w miernik lakieru GL-PRO-2F, pomierzyłem starą Megankę (tak, nadal ją mam), Soula i VW Polo (dwa razy naprawianego), wygląda na to, że działa :) Miernik poprawnie wskazał naprawiane elementy, oczywiście zrobiłem kalibrację zaraz po zakupie.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To dopiszę tylko, że w Espace blaszane są tylko błotniki tył, progi no i rama nad drzwiami. Maska jest z aluminium, poszycie drzwi też (standardem niestety są purchle wokół klamek), błotniki przednie plastikowe, a tylna klapa jest z tworzywa :-)

Też bym wymienił na coś nowszego, ale dla mnie era renówki się skończyła. Zostaję na razie przy swoim EIV v6. 

 

Z młodszych to może jakieś Berlingo multispace?

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za hinty. Miernik rozpoznaje aluminium także da radę sprawdzić.
Berlingo jak najbardziej jest ok. Przeglądałem jeszcze oferty Opla Combo ale jakoś topornie to wygląda, za to cenowo ok.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ten też dobry! No i fajnie, kolejne auto wpada na listę :D

Analizując numery VIN oferowanych aut zauważyłem, że część z nich pochodzi z aukcji aut poleasingowych, trochę podszykują auto i na handel + niezła marża. Znalazłem nawet opinię rzeczoznawcy do jednego z Opli Combo oferowanych na otomoto (opinia na potrzeby aukcji). Ktoś z Was realizował zakup bezpośrednio z takiej aukcji? Macie jakieś doświadczenia z tym związane?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej haczyk założyć i kupić fajną przyczepkę z plandeką ?

Wtedy i jakieś sypkie materiały np. piasek nawet da się przewozić.

Taniej to i będzie i mniejsze koszty użytkowania a i łatwiej się wyczyści w razie czego :-)

 

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przyczepka fajna sprawa, ale jednak potrzebne jest auto, będzie też służyło do wyjazdów dla innych członków rodziny.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!