Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zbyt szybkie nagrzewanie silnika wg wskaźnika, falowanie wskaźnika temperatury płynu wraz z nagrzaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Szukałem odpowiedzi ale nie znalazłem, stąd nowy temat.


Posiadam Megane II phI hb 1,6 16V 03/04r.
 

Mam problem ze wskazaniami temperatury silnika. Silnik wg wskaźnika bardzo szybko się nagrzewa aż do połowy skali (5minut po rozpoczęciu jazdy), a nawet załącza się wentylator, kiedy fizycznie w zbiorniku płyn jest zimny. Wymieniłem czujnik temperatury, termostat oraz płyn chłodniczy. Mechanik wymienił pare miesięcy wcześniej chłodnice, z powodu wycieku. Sprawdziłem szczelność i odpowietrzyłem układ. Wskaźnik temperatury zbyt szybko dochodzi do połowy skali i w miarę poziomu nagrzania silnika co jakiś czas wychyla się coraz bardziej w stronę max, a następnie wraca. Podczas jazdy niemal cyklicznie, im bardziej nagrzany silnik tym większe odchylenia w stronę max.


Skończyły mi się pomysły. Na dniach postaram się podłączyć megi pod kompa, może coś wychwycę. Tymczasem czekam na pomysły i sugestie. Z góry dzięki!

Edytowane przez KingJulien1007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, jabrze napisał:

Coś nie tak z termostatem lub niedostatecznie odpowietrzony układ chłodzenia.

Wymieniłem termostat. Odpowietrzałem dość solidnie mi się wydaje, płyn się nagrzał, dolewałem i tak aż przestało go ubywać w zbiorniku. 3 razy załączył się wentylator. Wtedy myślałem ze już po problemie. Zrobiłem Potem trasę 20km i na ekspresówce znów zaobserwowałem te odchylenia wskaźnika.

Sprobuje odpowietrzyć raz jeszcze.

10 godzin temu, szwagier24a napisał:

Jak działa ogrzewanie? Wygląda jak by pompa wody nie pompowała.

Ogrzewanie wydaje się ok. Pompa wody- jest to jakiś pomysł. Zwłaszcza, że wentylator się załącza kiedy płyn w zbiorniku jest jeszcze zimny. Przyjrzę się temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być niedrożna nagrzewnica. Oba przyłącza nagrzewnicy muszą być jednakowej temperatury. Jeżeli jeden jest chłodniejszy to znaczy, że nie drożna. Ja już trzy razy płukałem. To samo tyczy się chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, KingJulien1007 napisał:

 zwłaszcza, że wentylator się załącza kiedy płyn w zbiorniku jest jeszcze zimny. Przyjrzę się temu.

Tylko wtedy jak nie otwiera termostat. Utrudniać otwarcie może powietrze , lub spaliny. Proponował bym zrobić test, czy nie ma ich śladów w zbiorniczku wyrównawczym. Przedmuchy utrudniają pracę pompy cieczy chłodzącej. Przy delikatnych jest objaw taki jak Opisujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!