Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III phI Wycie silnika w zakresie 1000-1600 rpm


Recommended Posts

Witajcie koledzy,

 

Na początku chciałbym się przywitać. Wcześniej miałem megane 2 1.6 i nie miałem z nim problemów :)

Niestety nie znalazłem konkretnie takiego przypadku jak mój. 
Pacjent megane 3 1.5 DCI 110 km. Po wymianie rozrządu i pompy na INA (jakieś 500-600 km po wymianie) pojawiło się dziwne wycie z słyszalne z kabiny w okolicach nóg pasażera. Rozrząd sprawdzony drugi raz (napięcie paska, położenie kół) i wszystko ok. Pasek osprzętu był demontowany i nadal wyje, więc osprzęt wykluczam. Wtryski mają korekty w granicach 0,95 - 1,05. Po dodaniu gazu wycie cichnie (albo silnik je zagłusza). Wycie jest mocno słyszalne po wrzuceniu na luz, kiedy obroty spadają i są we wspomnianym zakresie. Na wolnych wycia nie słychać. Podczas rozpędzania w tym zakresie słychać. Podczas jazdy powoli na 1 lub 2 biegu z obrotami w tym zakresie tez słychać. 
 

Macie może pomysł co to może być? Poniżej filmik

 

Dzięki z góry za pomoc

 

 

 

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też mi się wydaję, że coś rezonuje. Ja po wymianie ... sprzęgła (chyba) miałem dziwne dźwięki przy odpuszczaniu gazu. Okazało się, że nie poodkręcali mi śrub przy składaniu jakiegoś osprzętu, z czasem luzy były coraz większe. Z pomocą drugiej osoby zlokalizowałem źródło ale nie było to banalne. Wymagało czasu. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie chodzi o to, ze napięcie paska ustawiane według znaków, ponownie sprawdzane po przejechaniu jakichś 4000 km (przy okazji wymiany dwumasy i sprzęgła jakiś tydzień temu) i napięcie według mechaników ok. Może być po prostu wadliwy rozrząd? Dziwi mnie to, ze to się stało jakieś 500 km po wymianie. Sam pasek może mieć jakąś wadę powodująca ten rezonans?   
 

Jeśli faktycznie jest zbyt mocno napięty to można po prostu poluzować? Czy raczej nowy pasek ? 

 

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pasek nie wydaje takiego dźwięku. Dźwięk wydaje łożysko którejś z rolek. Pasek był za mocno napiety i po 500 km uszkodzeniu uległa bieżnia w którejś obracającej się rolce. Ewentualnie jakaś wada fabryczna. 
jezeli po zdjęciu paska osprzętu dźwięk jest nadal to musi on pochodzić z którejś rolki napędzanej przez rozrząd. 

Edytowano przez Sarna1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Szwagier, czyli uważasz, że po prostu zbyt mocno napięty pasek?
Chłopaki w tym warsztacie są mega ogarnięci, mają dużo roboty więc ciężko mi uwierzyć, że za mocno napięli pasek. Tak czy inaczej trzeba zajrzeć do tego rozrządu jeszcze raz. 

Edytowano przez antusfc
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.11.2020 o 02:40, szwagier24a napisał:

Za mocno napięty pasek rozrządu

 

Dnia 17.11.2020 o 14:57, Sarna1 napisał:

Pasek był za mocno napiety

Napinacz w tym silniku ma w zasadzie jedno położenie , określane przez wskaźnik, który musi znaleźć się między widełkami i tyle. Pasek może być co najwyżej w tym przypadku za słabo napięty, nie da się go przeciągnąć.

 

Edytowano przez sKarlosMegane
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To już mnie teraz Karlos zbiłeś z tropu. Mechanik, który zmieniał rozrząd powiedział mi to samo, a jak wymieniali dwumasę i przy okazji sprawdzali napięcie  na moją prośbę to też powiedzieli, że jest ok (dwa różne warsztaty). Ja z kolei też z mechaniką nie jestem jakoś na bakier i wg mnie to ewidentnie rozrząd. Z kolei akurat w rozrządach co prawda nigdy jakoś nie grzebałem więc stąd moje pytania. Pozostaje chyba tylko wada fabryczna.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.11.2020 o 21:47, antusfc napisał:

- Po wymianie rozrządu i pompy na INA (jakieś 500-600 km po wymianie)

      - pojawiło się dziwne wycie z słyszalne z kabiny w okolicach nóg pasażera.

- Rozrząd sprawdzony drugi raz (napięcie paska, położenie kół) i wszystko ok.

- Pasek osprzętu był demontowany i nadal wyje, więc osprzęt wykluczam.

- Wtryski mają korekty w granicach 0,95 - 1,05.

- Po dodaniu gazu wycie cichnie (albo silnik je zagłusza).

- Wycie jest mocno słyszalne po wrzuceniu na luz, kiedy obroty spadają i są we wspomnianym zakresie.

Do wymiany pompa wody ;

   - wybrakowany element do reklamacji.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!