Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z grzaniem świec żarowych - sterowanie przekaźnikiem


Recommended Posts

14 godzin temu, sleczkal napisał:

 

 

Co do zaworu EGR to robiłem pierwszą przymiarke w -2st.C ale napotkałem problem tzn.szeroki kanał (rure) chyba z nagrzewnicy która zasłania zawór. Śrubę za nim odkręciłem, lecz nie chciałem jej na siłę wyrywać bo trzymała gdzieś z lewej strony schodząc za silnik w dół. Poddałem się bo temperatura niesprzyjała...... a szkoda połamać ;(

Nikt nie robił na pewno,  bo od nowości nim jeżdżę - w tym tygodniu to zrobię lecz wymienię zarazem ten przekaźnik....

 

Numerki PR do sprawdzenia działania EGR to numery z CLIP. - Reszta w wiadomości prywatnej na temat połączenia się:)

Ta rura o której wspominasz to zassanie powietrza. Z góry jest złapana jedną śruba i do turbo przykręcona dwoma śrubami na klucz 10. Aby się do niej dostać najwygodniej odkręcić prawe koło. Ale jak jesteś uparty to wystarczy skręcić maks w lewo i tez idzie się do nich dostać. Tyle że trzeba położyć się na ziemi. Jak już zdejmiesz rurę to EGR się trzyma na 3 śrubach na klucz 8.

 

Wracając do sprawdzania 3 krotne grzanie bardzo mi pasuje na nieprawidłowe świece. Ja bym zaczynał od wykręcenia świecy po tym co u siebie walczyłem.

 

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Nowy przekaźnik dziś zamontowany i styki zakonserwowane. Zapalił na styk po półobrocie koła - zaskoczenie :). Lecz prawdziwa próba będzie w poniedziałek rano przy przymrozku, bo dziś 8st.C było.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to czekamy na mrozy. Ale już w okolicach 3-5 stopni jak świece nie grzeją to kręci dłużej. Obyś trafił:)

Edytowane przez halas2
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Coś jeszcze jest nie tak. Moja ostatnio dużo lepiej zapalila przy -18:). 

Do sprawdzenia jak juz wiesz świece metodę moja znasz:). I może to głupie ale u mnie poprawiło się odpalanie jak odkręciłem króciec pompy wtryskowej tu jak wchodzi wąż z filtra. Było lekko dokręcone i pewnie pociągalo powietrze na starcie.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiają mnie jeszcze przewody -  przedziale -3st.do 3st.C wystepuje wilgotność powietrza ...... co o tym myślicie?

A na swiece zerknę jeszcze, pomimo że to 3kpl jest założony.....

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To nie są przewody wysokiego napięcia jak w benzynie. Jeśli wtyczki są pośniedziałe to wilgotność już nie ma większego znaczenia bo już jest źle :)

Nie wymieniaj świec w ciemno. Sprawdź jakie masz wkręcone i jak grzeje. Najłatwiej będzie wykręcić pewnie z 1 cylindra od skrzyni biegów. Jak pamiętam jest tam najwięcej miejsca.

Jak będziesz ją wkręcał powrotem to pamiętaj że świecę się dokręca momentem od 10 do 15nm. Jak nie masz klucza dynamometrycznego to tak delikatnie bym rzekł:)

Jak były niedawno wymieniane powinna się lekko odkręcić. Jak by coś szło nie tak to pod żadnym pozorem się z nią nie siłuj bo możesz ją urwać a wtedy się robi problem.

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Jak to jest z tymi świecami? Mam beru 0100 266 023 (8200682592). Wg katalogu zgodne z Renault. Świece wykręciłem i zrobiłem test jak kolega halas2. Dwie święcą do ok. połowy na czerwono, kolejne dwie gorące, ale nie czerwone. Wstawić Beru 0100 266 032. Będą mocniej grzać?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.12.2020 o 09:33, halas2 napisał:

Zamówione świece miały symbol 266 023 a świece w silniku 266 032

Coś mi tu nie gra bo wcześniej pisałeś, że 023 nie grzały a 032 miałeś wcześniej w silniku i dobrze grzały. Teraz piszesz, że o32 mają słabiej grzać.:mad:. Właśnie wczoraj wieczorem takie zamówiłem. https://allegro.pl/oferta/beru-ge110-swieca-zarowa-1szt-9997318902. Mam nadzieję, że będą dobre.:-D

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hmm prawdopodobnie się już z rozpędu pomyliłem w symbolach. sprawdzę dziś wieczorem jakie leżą zdemontowane.

 

Znalazłem zdięcie w telefonie. Na górze stara świeca niestety symbol niewidoczny.
Na dole nowa która grzała słabo z symbolem 023. Co ciekawe ma też wybity symbol VW

 

Tak więc @aniewa dzięki za czujność a kolegę @credo1 przepraszam za błąd

IMG_20201128_114418.thumb.jpg.e7eebe76dd1b93caec8549dbe0d56bd6.jpg

Edytowane przez halas2
  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Halas2 znowu pomyłka. 032 złe, 023 dobre, tak powinno być. 

Reasumując 0100 266 023 beru będą odpowiednie. Czy jest jakaś sprawdzona alternatywa? Np. Bosch cenowo lepiej wychodzi. Użytkuje ktoś inne niż oryginały? Jestem ciekawy jak się sprawują inne. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@credo1 według catcar.info to co piszesz jest prawdą. Nawet wspominają ze ma być czerwona obwódka.

Sprawdziłem dziś w garażu i załączam zdjęcie świec które u mnie robił się tylko letnie widać na nich kod 023. Stare świece miałem z kodem 032 i po wkręceniu takich żar jest można powiedzieć od razu i auto pali przy -18 a na 023 przy -3 miało problemy.

Być może trafiłem ja coś źle zapakowane albo na produkt zrobiony na nocnej zmianie:) nie wiem.

Oczywiście kup jakie chcesz:)

IMG_20210219_155306.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!