Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ogólne Znikający płyn chłodniczy


Recommended Posts

Megane 1 1.6 16v. Mam duży Problem z ubywającym płynem chłodniczym, raz go ubywa, mniej raz więcej , i za, cholerne nie można znaleźć przyczyny, Nigdzie nie widoczny jest wyciek. Ogólne  objawy są takie: po nagrzaniu przejechaniu, nie ważne czy 10 czy 40 km temperatura, na wskaźniku raz jest na samym środku, raz, spada, po jakimś czasie znowu na, środku jest. ( różnice da się odczuć w ogrzewaniu , jak jest na środku jest gorąco jak spadnie parę kresek chłodniej )  termostat raczej można wykluczyć, bo skąd byłby wyciek, raczej to objawy jakby się zapowietrzał i odpowietrzał sam.  Mechanik założył do zbiorniczka wyrównawczego urządzenie i zrobił ciśnienie, wyszło że cieknie na reduktorze od lpg, reduktor zmieniony a płynu dalej ubywa, auto nie kopci na biało,,, majonezu,, nie widać, koło dywaników sucho, na wężach koło silnika żadnego wycieku, gdzie może znikać ten cholerny płyn? Nie mam już pomysłów. Czy może z tym mieć coś wspólnego korek od zbiorniczka wyrównawczego? Może jakieś inne pomysły macie ? 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, waco1811 napisał:

 Mechanik założył do zbiorniczka wyrównawczego urządzenie i zrobił ciśnienie,

    -  wyszło że cieknie na reduktorze od lpg, reduktor zmieniony a płynu dalej ubywa,

    -  auto nie kopci na biało,,, majonezu,, nie widać, koło dywaników sucho, na wężach koło silnika żadnego wycieku,

    -  gdzie może znikać ten cholerny płyn? Nie mam już pomysłów.

 Czy może z tym mieć coś wspólnego korek od zbiorniczka wyrównawczego?

Może jakieś inne pomysły macie ? 

Skoro płynu ubywa to ;

   - w I kroku - wymienić korek od zbiornika wyrównawczego,

   - w II kroku - czeka Cię prawdopodobnie wymiana chłodnicy cieczy;

      Przy minimalnych nieszczelnościach;

          -  płyn wydostający, szybko odparuje i brak widocznych objawów,

          -  kontrola chłodnicy na stanowisku.  

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.02.2021 o 12:23, Andrzej-2010 napisał:

Papuga :?:

Dziękuję za, odpowiedź, mógłbyś mi wytłumaczyć dlaczego korek ma coś wspólnego z ubytkiem, bo naprawdę nie wiem ?

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania :!: - Prezes

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.02.2021 o 12:23, Andrzej-2010 napisał:

Skoro płynu ubywa to ;

   - w I kroku - wymienić korek od zbiornika wyrównawczego,

   - w II kroku - czeka Cię prawdopodobnie wymiana chłodnicy cieczy;

      Przy minimalnych nieszczelnościach;

          -  płyn wydostający, szybko odparuje i brak widocznych objawów,

          -  kontrola chłodnicy na stanowisku.  

Dziękuję za, odpowiedź, mógłbyś mi wytłumaczyć dlaczego korek na coś wspólnego z ubutkiem, bo naprawde nie wiem 

Wymieniłem korek, pojawiła się pewna różnica, chyba że jej nie zauważyłem wcześniej l, jak jadę z wyłączonym ogrzewaniem to temperatura, ładnie trzyma 90, i stoi  w miejscu, ale jak przekręcę pokrętło na ciepłe, to chwilę ogrzewanie działa super, potem jest chłodniejsze i co za tym idzie wskazówka też spada, potem znowu wyłączę ogrzewanie, to wraca na 90 stopni i trzyma, czy to może być termostat czy coś innego 

inCollage_20210201_172041197.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Termostat wypisz, wymaluj. Sprawdź temperaturę obu rur od chłodnicy: jak obie robią się ciepłe jednocześnie od uruchomienia to masz odpowiedź.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, szwagier24a napisał:

Termostat wypisz, wymaluj. Sprawdź temperaturę obu rur od chłodnicy: jak obie robią się ciepłe jednocześnie od uruchomienia to masz odpowiedź.

na termostat jestem ugadany na piątek.  Hmn czytałem też że to może być uszczelka pod głowica, lub pęknieta głowica lub blok silnika,i się zapowietrza i odpowietrza sam. Zaczeło się że ubywało płynu ( też był wtedy już wcześniej te cyrki co teraz z temperaturą ) i mechanik znalazł nieszczelność na reduktorze, myślał ze przez to ubytek i ze przez to też wahania temp. bo się zapowietrza , reduktor zmieniony układ odpowietrzony, i dalej to samo. Nie wiem czy już jestem przewrażliwiony, czy dalej troszkę ubywa płynu.

korek zmieniony, chłodnica cała gorąca. dla zobrazowania lepiej daje 2 ilustracje sytuacji. już nie mam sił do tego auta.

megane 1.jpg

megane 2.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ktoś może rozwinąc wątek wymiany korka przy ubywającym płynie chłodniczym? Jaki to ma związek? Z tego co widzę do wszystkich wersji są te same korki na 1.4PSI

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wiadomo że nasz skądinąd szacowny kolega Andrzej, troszkę "działa" na zasadzie kopiuj-wklej Zwyczajnie coś Mu się za dużo zaznaczyło :)

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, omega napisał:

Panowie, wiadomo że nasz skądinąd szacowny kolega Andrzej, troszkę "działa" na zasadzie kopiuj-wklej Zwyczajnie coś Mu się za dużo zaznaczyło :)

Też, mi się tak zdawało, za dużo nie doradził 😛

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nadciśnienie jest ważne aby krążył płyn. Przez rozszczelniony układ korkiem wydobywa się para z płynu i go ubywa.

3 godziny temu, waco1811 napisał:

na termostat jestem ugadany na piątek.  Hmn czytałem też że to może być uszczelka pod głowica, lub pęknieta głowica lub blok silnika,i się zapowietrza i odpowietrza sam. Zaczeło się że ubywało płynu ( też był wtedy już wcześniej te cyrki co teraz z temperaturą ) i mechanik znalazł nieszczelność na reduktorze, myślał ze przez to ubytek i ze przez to też wahania temp. bo się zapowietrza , reduktor zmieniony układ odpowietrzony, i dalej to samo. Nie wiem czy już jestem przewrażliwiony, czy dalej troszkę ubywa płynu.

korek zmieniony, chłodnica cała gorąca. dla zobrazowania lepiej daje 2 ilustracje sytuacji. już nie mam sił do tego auta.

megane 1.jpg

megane 2.jpg

Z tymi 90 stopniami to bym nie przesadzał. U mnie jest zaledwie 77. Latem jest więcej a wskazówka tak samo pokazuje.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
Dnia 23.02.2021 o 22:00, szwagier24a napisał:

Nadciśnienie jest ważne aby krążył płyn.

Nie jest to prawda. Plyn krąży bo pompuje go pompa. Nadciśnienie się pojawia bo płyn się rozszerza pod wpływem temperatury. Szczelność korka jest bardzo ważna bo tamtędy mogą wydostawać się opary płynu co powoduje powolny ubytek. Można zrobić taki trick żeby na korek założyć woreczek foliowy i zacisnąć gumką wtedy ewentualne opary napompują woreczek. Korki przeważnie maja zaworek bezpieczeństwa. Czasem np w mojej Kii Cee'd zbiorniczek jest bezciśnieniowy bo w momencie wzrostu ciśnienia zaworek zwrotny blokuje wydostawanie się płynu do zbiorniczka. Jak stygnie i płynu ubędzie to zaworek dopuszcza płyn z bezciśnieniowego zbiorniczka. 

Edytowano przez Pitrek
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.02.2021 o 22:57, szwagier24a napisał:

odkreć u siebie korek i pojeździj z tydzień bez. Ubytek uzupełnisz.

Chyba że się wychlapie, bo samo odparowanie przez rozszczelniony korek jest minimalne.Układ chłodzenia pracujący w nadciśnieniu jest bardziej wydajny ,znaczenie 

może to mieć przy dużym obciążenu w niesprzyjających wrunkach, a w normalnym użytkowaniu nic się złego nie dzieje, pracuje tak samo jak w autach bez korka z zaworem ciśnieniowym np.starsze japończyki.Niektórzy stosują taki trik przy niewielkiej nieszczelności upg.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!