adi1609 0 Napisano 22 Luty Share Napisano 22 Luty Megane 3 kombi 1.6 110 km K4M 858 Irytuje mnie dźwięk i kultura pracy silnika. Nie wiem czy ten typ tak ma jak twierdza mechanicy czy to jest usterka którą żeby zdiagnozować trzeba wejść na wyższy poziom mechaniki. Podłączyłem u pewnego znajomego elektryka clipa i pokazało w pamięci: usterka w układzie wytrysku paliwa (nie było komunikatu na wyświetlaczu) trzeci wtrysk ma zawyżony parametr (pozostałe wtryski maja równe cykle pracy) nie zrobiłem zdjęcia to nie pamiętam dokładnych liczb po wymianie świec wypadał zapłon na tym trzecim cylindrze. migał check. Po skasowaniu już się nie pojawił. obroty też miał z niskie (około 50-100 mniej niż nominał) silnik ma delikatne drgawki jak włączę klimatyzację to chodzi lepiej bo podniesie obroty. Inny objaw to takie buchanie, przybieranie z wydechu. przebieg auta to 46.000 km. Kupiony przy przebiegu 34.000 (przy przebiegu 40 tyś wymieniłem rozrząd z KFZR) Poza tymi objawami toczy się normalnie bez problemu jak na taką moc przystało Ze względu na planowane zamontowanie lpg mam obawy czy taka praca wtrysku pozwoli na prawidłowy dobór sygnał dla wtrysku gazu. Co to może być. Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
szwagier24a 63 Napisano 22 Luty Share Napisano 22 Luty Zbadaj kompresję. Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
adi1609 0 Napisano 22 Luty Autor Share Napisano 22 Luty przy takim przebiegu jest taka możliwość żeby była słaba z rozruchem nie ma problemu a oleju nic nie bierze Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
szwagier24a 63 Napisano 22 Luty Share Napisano 22 Luty Z jakiegoś powodu trzeci wtrysk robi korektę wzbogacającą. Może być równie dobrze uszkodzona cewka na tym cylindrze. Warto je ponumerować i sprawdzić czy przeniesie się na inny cylinder. Pamiętaj że cewki pracują w parach 1-4 i 2-3. Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
adi1609 0 Napisano 22 Luty Autor Share Napisano 22 Luty cewki nowe beru świece nowe ngk cewki zamieniłem bo tak mechanik stwierdził (dlatego już go omijam) silnik chodzi tak odkąd go kupiłem jest głośny (ale wydaje mi się że te silniki tak mają, oglądałem inne i taki odczucie miałem) myślałem że ogarnę to ale nie poszło, nie chcę za bardzo wymieniać części po kolei więc zbieram dane co to może być już mechanicy kazali wymienić poduszki, zawór faz rozrządu zaraz powiedzą żeby silnik wymienić przejechałem od kupna około 12. tyś km i tylko na wolnych tak chodzi. normalnie jeździ nie szarpie równo na każdym biegu do pomarańczowego pola. Tylko w zakresie 3800-3900 jest taki dziwny dźwięk na wydechu ale to jest podobno w każdej megane z tym silnikiem Coś czuje ze go sprzedam może ktoś zna takiego magika w okolicach bolesławca, legnicy który rzetelnie ogarnie temat prosty silnik a jak trzeba naprawić to patrzą jak na wariata (panie jeździ co pan chcesz). Mieszkam w rejonie gdzie panuje mit vw i audi i to jeszcze w tdi takie życie REGULAMIN Forum się kłania 5.6, 5.7 - Prezes Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
szwagier24a 63 Napisano 25 Luty Share Napisano 25 Luty Jak zawór zmiennych faz jest nok to głośno chodzi. Cewki to podstawa. NGK omijam. Wolę Denso. Jakie wyniki kompresji? Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
adi1609 0 Napisano 26 Luty Autor Share Napisano 26 Luty Kompresji nie sprawdzałem Czyli świece ngk nie polecasz Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
Andrzej-2010 475 Napisano 26 Luty Share Napisano 26 Luty Dnia 22.02.2021 o 16:43, adi1609 napisał: (przy przebiegu 40 tyś wymieniłem rozrząd z KFZR) Dnia 22.02.2021 o 21:19, adi1609 napisał: cewki nowe beru świece nowe ngk Dnia 22.02.2021 o 21:19, adi1609 napisał: Tylko w zakresie 3800-3900 jest taki dziwny dźwięk na wydechu Dnia 22.02.2021 o 21:19, adi1609 napisał: mechanicy kazali wymienić poduszki, zawór faz rozrządu zaraz powiedzą żeby silnik wymienić Do wymiany; - elektrozawór kzfr, - markowy olej 5W40, - markowy filtr oleju, Przegonić auto na dystansie ok; - 100 km z obrotami > 3000 obr/min, - zachować bezpieczna prędkość, - ograniczyć ilość jazd po mieście i na krótkich dystansach. Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
adi1609 0 Napisano 26 Luty Autor Share Napisano 26 Luty olej zmieniony przy rozrządzie (6.000 km ma najechane) elf 5w/40 filtr filtron, wcześniej był motorio ja po obserwacjach i po diagnostyce obstawiałem wtryskiwacz lub zawór ale ciężko coś ustalić bo mechanicy są lepiej wiedzący Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
Andrzej-2010 475 Napisano 26 Luty Share Napisano 26 Luty Zastosuj zalecana diagnozę, Dnia 22.02.2021 o 16:43, adi1609 napisał: po wymianie świec wypadał zapłon na tym trzecim cylindrze. migał check. Po skasowaniu już się nie pojawił. Zatankuj do pełna na sprawdzonej stacji. Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
adi1609 0 Napisano 26 Luty Autor Share Napisano 26 Luty ok dzięki Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
szwagier24a 63 Napisano 26 Luty Share Napisano 26 Luty Elektrozawór: wyprzedzenie zapłonu na gorącym silniku, wolne obroty ma nie przekraczać 2-3 stopni. Powyżej wymiana. Kupić zawór Pierburga. Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.