Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Megane 3 kombi 1.6 110 km K4M 858

Irytuje mnie dźwięk i kultura pracy silnika. Nie wiem czy ten typ tak ma jak twierdza mechanicy czy to jest usterka którą żeby zdiagnozować trzeba wejść na wyższy poziom mechaniki.

Podłączyłem u pewnego znajomego elektryka clipa i pokazało w pamięci:

usterka w układzie wytrysku paliwa (nie było komunikatu na wyświetlaczu)

trzeci wtrysk ma zawyżony parametr (pozostałe wtryski maja równe cykle pracy) nie zrobiłem zdjęcia to nie pamiętam dokładnych liczb

po wymianie świec wypadał zapłon na tym trzecim cylindrze. migał check. Po skasowaniu już się nie pojawił.

obroty też miał z niskie (około 50-100 mniej niż nominał)

silnik ma delikatne drgawki jak włączę klimatyzację to chodzi lepiej bo podniesie obroty.

Inny objaw to takie buchanie, przybieranie z wydechu.

przebieg auta to 46.000 km. Kupiony przy przebiegu 34.000 (przy przebiegu 40 tyś wymieniłem rozrząd z KFZR)

Poza tymi objawami toczy się normalnie bez problemu jak na taką moc przystało

Ze względu na planowane zamontowanie lpg mam obawy czy taka praca wtrysku pozwoli na prawidłowy dobór sygnał dla wtrysku gazu.

Co to może być.

 

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przy takim przebiegu jest taka możliwość żeby była słaba

z rozruchem nie ma problemu a oleju nic nie bierze

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z jakiegoś powodu trzeci wtrysk robi korektę wzbogacającą. Może być równie dobrze uszkodzona cewka na tym cylindrze. Warto je ponumerować i sprawdzić czy przeniesie się na inny cylinder. Pamiętaj że cewki pracują w parach 1-4 i 2-3.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

cewki nowe beru

świece nowe ngk

cewki zamieniłem bo tak mechanik stwierdził (dlatego już go omijam)

silnik chodzi tak odkąd go kupiłem jest głośny (ale wydaje mi się że te silniki tak mają, oglądałem inne i taki odczucie miałem)

myślałem że ogarnę to ale nie poszło, nie chcę za bardzo wymieniać części po kolei więc zbieram dane co to może być

już mechanicy kazali wymienić poduszki, zawór faz rozrządu zaraz powiedzą żeby silnik wymienić

przejechałem od kupna około 12. tyś km i tylko na wolnych tak chodzi. normalnie jeździ nie szarpie równo na każdym biegu 

do pomarańczowego pola.

Tylko w zakresie 3800-3900 jest taki dziwny dźwięk na wydechu ale to jest podobno w każdej megane z tym silnikiem

Coś czuje ze go sprzedam

może ktoś zna takiego magika w okolicach bolesławca, legnicy który rzetelnie ogarnie temat

prosty silnik a jak trzeba naprawić to patrzą jak na wariata (panie jeździ co pan chcesz). Mieszkam w rejonie gdzie panuje mit vw i audi i to jeszcze w tdi

takie życie

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania 5.6, 5.7 :!: - Prezes

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.02.2021 o 16:43, adi1609 napisał:

(przy przebiegu 40 tyś wymieniłem rozrząd z KFZR)

 

Dnia 22.02.2021 o 21:19, adi1609 napisał:

cewki nowe beru

świece nowe ngk

 

Dnia 22.02.2021 o 21:19, adi1609 napisał:

Tylko w zakresie 3800-3900 jest taki dziwny dźwięk na wydechu

 

Dnia 22.02.2021 o 21:19, adi1609 napisał:

 mechanicy kazali wymienić poduszki, zawór faz rozrządu zaraz powiedzą żeby silnik wymienić

Do wymiany;

   - elektrozawór kzfr,

   - markowy olej 5W40,

   - markowy filtr oleju,

Przegonić auto na dystansie ok;

    - 100 km z obrotami > 3000 obr/min,

    - zachować bezpieczna prędkość,

    - ograniczyć ilość jazd po mieście i na krótkich dystansach.

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

olej zmieniony przy rozrządzie (6.000 km ma najechane)

elf 5w/40 filtr filtron, wcześniej był motorio

ja po obserwacjach i po diagnostyce obstawiałem wtryskiwacz lub zawór

ale ciężko coś ustalić bo mechanicy są lepiej wiedzący 

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zastosuj zalecana diagnozę,

Dnia 22.02.2021 o 16:43, adi1609 napisał:

po wymianie świec wypadał zapłon na tym trzecim cylindrze. migał check.

Po skasowaniu już się nie pojawił.

Zatankuj do pełna na sprawdzonej stacji.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Elektrozawór: wyprzedzenie zapłonu na gorącym silniku, wolne obroty ma nie przekraczać 2-3 stopni.  Powyżej wymiana. Kupić zawór Pierburga.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.

×
×
  • Utwórz nowe...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!