andrzejo4 0 Napisano 23 Luty Share Napisano 23 Luty Witam wszystkich. Ostatnio podłączyłem clipa do mojej megane 2 1,4 benzyna 2003r i wyszło że sonda za katalizatorem padła grzałka mV są cały czas stałe nie falują. kupiłem drugą i chciałem ją wymienić. Gdy odkręciłem maja sondę to okazało sie , że na tej sondzie nie ma kostki tylko kable od sondy idą nad sankami i wchodzi do wiązki wygląda to tak jakby kable z sondy bezpośrednio szły do kompa. Czy to jest możliwe. wiązka wydaje się być oryginalna więc sam już nie wiem ale jak na dla mnie to powinno być gniazdo na tą drugą sondę Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
Andrzej-2010 475 Napisano 23 Luty Share Napisano 23 Luty 55 minut temu, andrzejo4 napisał: Gdy odkręciłem maja sondę to okazało sie , że na tej sondzie ; - nie ma kostki - tylko kable od sondy idą nad sankami i wchodzi do wiązki, - wygląda to tak jakby kable z sondy bezpośrednio szły do kompa. Prawdopodobnie ; - obecna sonda to sonda tzw; uniwersalna bez kostki, - zalecam sondy tylko oryginał, bo na zamiennikach niewiele pojeździsz. Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
szwagier24a 63 Napisano 23 Luty Share Napisano 23 Luty Nie ma błędu od niskiej wydajności katalizatora? Gdyby grzałka była spalona to by był błąd przerwy w obwodzie grzania. Obie sondy mają grzałki zasilane + z tego samego miejsca co cewki itp.. Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
andrzejo4 0 Napisano 23 Luty Autor Share Napisano 23 Luty 15 minut temu, Andrzej-2010 napisał: Prawdopodobnie ; - obecna sonda to sonda tzw; uniwersalna bez kostki, - zalecam sondy tylko oryginał, bo na zamiennikach niewiele pojeździsz. czyli jakiś ciul wyciął wtyczkę z instalacji co się wpina sondę i wlutował sonde bezpośrednio tak? Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
szwagier24a 63 Napisano 23 Luty Share Napisano 23 Luty Samym lutowaniem można uszkodzić nową sondę. Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
Andrzej-2010 475 Napisano 23 Luty Share Napisano 23 Luty 10 minut temu, andrzejo4 napisał: czyli jakiś ciul wyciął wtyczkę z instalacji Sondy uniwersalne nie mają kostek; - są dużo tańsze, - mało trwałe, - fałszują dane. Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
andrzejo4 0 Napisano 23 Luty Autor Share Napisano 23 Luty dobra mam oryginalną sondę musze pojechać na złom kupić wtyczkę do instalacji sondy tylko jak ją zalutować tam są 4 kable 2 białe, szary i czarny. powiedzcie jak jest opis w kosce pinów REGULAMIN Forum się kłania, pkt 5.6, 5.7, 5.13 - Prezes REGULAMIN Forum się kłania 5.5 - Prezes Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
Andrzej-2010 475 Napisano 23 Luty Share Napisano 23 Luty 2 godziny temu, andrzejo4 napisał: tylko jak ją zalutować tam są 4 kable 2 białe, szary i czarny. Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
andrzejo4 0 Napisano 26 Luty Autor Share Napisano 26 Luty (edytowany) Witam zabrałem się za tą moją dolną sondę i odlutowałem kable (sonda były na stałe przylutowana do wiązki ), teraz mam problem bo sobie nie zaznaczyłem który kabel od instalacji idzie do którego pinu w sondzie. Coś mi się ubzdurało że kable idą tak samo jak w górnej mogą się tylko różnić jednym kablem sygnałowym no i zacząłem dzwonić te kable między górną sondą a dolną. Na górze mam takie kolory A- zielony B-pomarańczowy C- tak jakby różowo czerwony D żółto czerwony a natomiast na dole mam zielony biały fioletowo czerwony szaro czerwony A się zgadza to są dwa zielone a na sondzie idzie do białego B nie dzwoni nigdzie on idzie do drugiego białego pinu w sondzie Ja myślałem ze te dwa kable to są od zasilania grzałki czyli + i - ale jak dzwonie miernikiem pomarańczowy to nic nie ma . w górnej wtyczce jak dzwonie zielony i pomarańczowy też nic nie ma może dla tego że zasilanie jest podawane jak silnik procuje to w tedy jest przejście mam rację? czyli wydaje mi się że powinienem to tak połączyć na gole A zielony B Biały C fioletowy D szary dobrze myślę ? Aha i jeszcze jedno jest jakiś sposób na poprawienie gwintu w róże bo strasznie ciężko się wkręca a nie chce krzywo wkręcić od razu mówię że nie posiadam takiego dużego gwintownika ok czekam na pomoc pozdrawiam Edytowano 26 Luty przez andrzejo4 Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
krzychu73 54 Napisano 26 Luty Share Napisano 26 Luty Posmaruj gwint chociażby olejem i jak będzię opór to cofaj troche. Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
andrzejo4 0 Napisano 27 Luty Autor Share Napisano 27 Luty dziwne bo jak przedzwoniłem fioletowy (C ) to powinien być + bo szary (D) to niby masa a okazuje się że jak dzwonie fioletowy z minusem to jest przejście. Występuje tutaj polaryzacja czy nie ? Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
Andrzej-2010 475 Napisano 27 Luty Share Napisano 27 Luty 2 godziny temu, andrzejo4 napisał: Występuje tutaj polaryzacja czy nie ? Kolego, udaj się do kumatego elektryka, mechanika ; - bo doprowadzisz do zniszczenia sterownika. Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
andrzejo4 0 Napisano 27 Luty Autor Share Napisano 27 Luty Podłączyłem tą sondę według rady elektronika i tak A biały do zielonego B biały do białego w sumie myślę że tutaj nie znaczenia jak podłączę bo to jest zwykły opornik i nie ma polaryzacji natomiast C czarny do fioletowego u mnie wyszło że fioletowy do jest - D szary do szarego odpaliłem samochód zrobiłem jakieś 20 km i okazało się że jest prawie tak samo czyli obroty są podwyższone, ale teraz przynajmniej obroty potrafią spaść czasami do do 800 już jest + . Po 30 km zaświecił mi się chackengin podłączyłem clipa i takie coś mam ja na zdjęciach. Zastanawiam się czy aby na pewno dobrze podłączyłem te kable czy fachowiec się nie pomylił. Ma ktoś z was jakąś serwisówke w której będzie konkretnie pisać co płynie w danym kablu mam sondę 7700107433 przeglądam neta i jedni piszą że czarny to sygnał czyli + a inni że czarny to masa i już sam nie wiem czy to dobrze jest zrobione. Zauważyłem że w clipie napięcie sondy przed katalizatorem dobrze pracuje faluje napięcie za jest stałą wartość do momentu jak ruszę pedał gazu a i tak słabo się zmienia. Czy tak powinno być ? Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
szwagier24a 63 Napisano 27 Luty Share Napisano 27 Luty Plusy obu sond są połączone z plusem przy cewkach zapłonowych. Minus grzałek jest z ECU. Pierwsza ma oscylować od 0,1-0,7V (musi być różnicy 0,5V). Druga im wyżej tym lepiej. To normalne że napięcie spadnie po puszczeniu pedału gazu bo przepustnica jest przymykana - brak powietrza. Podwyższone obroty mogą być mapsensora, niedoładowany akumulator, niska temperatura silnika (uszkodzony czujnik temperatury wody), uszkodzona przepustnica itp... jakie podciśnienie? Procent uchylenia przepustnicy? Wyprzedzenie zapłonu -0,5 +2 stopnie - więcej uszkodzony zawór zmiennych faz, też powoduje podwyższenie obrotów Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
andrzejo4 0 Napisano 27 Luty Autor Share Napisano 27 Luty (edytowany) 16 minut temu, szwagier24a napisał: Plusy obu sond są połączone z plusem przy cewkach zapłonowych. Minus grzałek jest z ECU. ok no to przedzwonię wtyczkę od sondy i cewki mam nadzieje że szary okaże się + bo jak czarny jest + to chyba uwaliłem sterownik ....( Edytowano 27 Luty przez andrzejo4 Cytuj Link to postu Udostępnij na innych stronach
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.