Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 2010 htb 1.4 TCe 130 KM - warto kupić?


Recommended Posts

Witam

Doradźcie proszę czy warto go kupić.

Chcę w przyszłości go zagazować.

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-1-4-tce-100-bezwypadkowy-100-serwis-panorama-oplacony-ID6DEC2L.html

 

Pozdrawiam

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

On jest tak spolerowany, że weź miernik i sprawdź na krawędziach, czy cokolwiek lakieru zostało. Fabryka kładzie mniej niż 100μm to tak, jakbyś milimetr z linijki przekroił na 10 części. Mogło zostać zero, zero nic po takim zabiegu. Osobiście nie jestem zwolennikiem silników Tce w Reno. Jeżeli już, to 2.0Tce

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Będzie sprawdzany w warsztacie, tylko nie wiem czy jest sens do tego podchodzić,  rozumiem że silnik nie za dobry w waszej opinii?

Edytowane przez GriszaG1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio szukałem grand scenica i zauważyłem, że 1.4 tce w dobrym wyposażeniu są często tańsze niż golasy 1.6.

1.4 tce są dobre do pierwszego remontu :-)

Porównaj ceny silników używanych, najtańsze są 1.6 bo są trudne do zarżnięcia. Niestety 1.6 to trochę muł, ale bezawaryjny i lubi gaz.

Edytowane przez meganecoupe02
  • Like 1
  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

https://www.motobenzyna.pl/silniki/3164-silnik-1-4-16v-tce.html

https://www.motobenzyna.pl/samochody/1698-renault-megane-iii-1-4-16v-tce-130km.html

http://www.motolpg.pl/samochody/433-renault-megane-iii-14-16v-tce-130km-lpg.html

Auto Świat- Używane 2020 - załączony screenshot

Screenshot_20210311-220459_Adobe Acrobat.jpg

 

https://www.autobaza.pl/blog/renault-megane-iii-opinie-wymiary-dane-techniczne/

Małe benzyniaki wykonane w technice downsizingu — 1.2 TCe i 1.4 TCe — mają moc odpowiednio 115 i 130 KM. To nieźle spisujące się silniki, które rzadko borykają się z większymi problemami i spalają niewiele paliwa. Jeżeli się czegoś obawiać, to bogatej elektroniki. Wystarczy zabrudzenie filtra powietrza czy inne zakłócenie pracy sinika, aby komputer pokładowy pokazał informacje o błędzie. Dlatego wielu mechaników zaleca w ich przypadku wymianę filtrów przy każdym przeglądzie oleju, a sam jego serwis wykonywać maksymalnie co 20 000 km.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie zrażaj się moją opinią. Ja też jeżdżę renówką z silnikiem bardzo podwyższonego ryzyka i do tej pory zrobiłem nim prawie 100 tys km bez problemu.

Najlepiej zrób jazdę próbną i zdecyduj. 1.6 to prosta i znana konstrukcja, jej początki to 99 rok.

1.4 jest bardziej skomplikowany, ale to zupełnie inna dynamika jazdy.

  • Like 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiesz jak to jest kolego z tą prawdą, każdy jej poszukuje, a mało kto znajduje. Mamy więc różne prawdy i różnych dziennikarzy, także motoryzacyjnych, którzy też żyją w układów z dealerami. Patrzysz na TVN masz jedną prawdę, włączasz TRWAM masz inna prawdę ojca Tadeusza Mimo wszystko tu na forum znajdziesz sporo prawdy motoryzacyjnej. Ten 1.4Tce pewnie aż tak zły nie jest, trafisz dobry egzemplarz bierz. Z pewnością nie jest to silnik, który należy wychwalać pod niebiosa, przy dobrym szczęściu i odpowiedniej eksploatacji swoje przejedzie.

  • Like 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też zauważyłem, że cena 1.6 rośnie. 3 lata 80kkm nastukałem i nie narzekam, da się jeździć i jak najbardziej mogę polecić ten silnik. 1.4Tce jest bardzo elastyczny i przyjemnie się nim jeździ, ale nowym. Po tych 10/12 latach to już powoli "staruszki" po różnych przejściach i zaraz wyjdą ich największe bolączki, bo znoszą te przejscia gorzej niz 1.6 😉 

  • Like 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Panowie,  nie kupiłem,  cały prawy bok przejechany,  linia drzwi się nie zgadzała. (Podobno koło do rozrządu tego silnika kosztuje 3-4 k, na zamówienie). Zawsze warto sprawdzić w warsztacie przed zakupem. Dzięki za opinie.

Szukam teraz 1.6 100kM  :), najlepiej kombi.

Edytowane przez GriszaG1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym szukał wersji 110KM nie tyle ze względu na 6 biegów (bo to pic na wodę) ale wyższą moc. Ta wersja ma też koło zmiennych faz rozrządu co podnosi koszt wymiany rozrządu, ale też trochę lepiej jeździ.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!