Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Megane III Grandtour 1.6


Recommended Posts

Występują stalówki tzw. strukturalne i zakłada się na nie kołpaki tak, że wyglądają na alusy. Sam kiedyś na to się nabrałem. Widać też mocoawanie ciężarka wyważającego i brak widoczności piasty na części obwodu..

  • +1 2
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam spory dylemat i liczę na Waszą pomoc.. 😕 Na autohero znalazłem dwie Meganki - jedna z 13-tego, druga z 15-tego. Gdy już się właściwie zdecydowałem na tę z 2013-go, to się okazało, że malowana...Dostałem raporty techniczne, imo niewiele warte, ale zawsze coś. Ciekawostka: wycieki w owych raportach oglądane są... od góry - chyba jedynie spod dekla zaworów 😀 
W skrócie:

M. 2013 / 29.500 zł
https://www.autohero.com/pl/renault-megane/id/ee943812-d75d-4571-baf2-7e6661bc5a21/
- 1.6 101 KM (słabszy)
- przebieg 87.000 km
- czujniki parkowania P+T
- składane lusterka
- asystent pasa ruchu (!) + świateł długich
- powtórnie malowane oba błotniki tylne 😞 (na jednym z nich szpachla) i prawy przedni.
- brak ks. serwisowej i nawet kartki olejowej pod maską, ale dzwoniłem do ASO i mogli mi podać tylko ostatni wpis (przy 84.000 km w 2020 r. - nie wiadomo co było robione)

ale wpisy różne podobno są, więc nie jest tak, że ktoś w ogóle zapomniał o tym, że trzeba czasem odwiedzić mechanika.
- w raporcie "podgrzewanie foteli - brak", chociaż są (ciekawe czy pomyłka, czy awaria)
RAPORT
https://www.autotesto.pl/dev/?id=220755694&key=9c69468fa97b6e2118e8af971ed0b9ec
(karta z mapami jest dołączona do dokumentacji)

M. 2015 / 38.900 zł
https://www.autohero.com/pl/renault-megane/id/fadf1c0e-0b7e-46dd-a70b-3d871ecf0d49/
- 1.6 110 KM
- przebieg 59.000 km
- instalacja gazowa (!) Zavoli
- czujniki parkowania T
- oryginalny lakier
- ks. serwisowa z wpisami olejowymi przy ok. 7, 18, 30, 40, 58-ciu tys. km (w Renault to raczej ewenement, przy zalecanych interwałach co 30 tys.)
RAPORT
https://www.autotesto.pl/dev/?id=777453364&key=ab0937a7ced9213c8546089b668b2edb

Zgryz polega na tym, że trochę mi zależało na tym asystencie pasa ruchu. Zdarza mi się (rzadko, ale jednak) pojechać gdzieś w trasę późną porą i wiem, że to może dupę uratować. Niedawno się o tym przekonałem - gdyby nie linia-"tarka", to bym wylądował na barierach, a to i tak optymistyczny scenariusz. Bez pozostałych gadżetów (czujniki z przodu i składane lustra) można żyć, ale czasem ułatwiają życie. Największą niepewność wzbudzają te malowane błotniki ("ćwiartki"?) tylne - samochód walnięty w tył? Trzeba by tam pewnie zajrzeć, sprawdzić mocowania zderzaka i podłogę, czy była naprawa, lakierowanie itp. Z tego pobieżnego raportu to oczywiście nie wynika. Musieliby też pewnie malować klapę bagażnika (albo w ogóle wymienić?), więc sam nie wiem. Lakierowane elementy to niby ryzyko korozji, ale jeżdżę obecnie samochodem, który miał malowaną okolicę błotnika właśnie (i nie wyglądało to na zbyt fachową naprawę) a przez, lekko licząc, 10 lat nic się z tym nie zadziało.
Starszy, ze słabszym silnikiem nie ma instalacji LPG, ale zawsze można założyć - może nie straci na (i tak skromnej ponoć) dynamice?

Z kolei droższe auto kusi 2 lata młodszym rocznikiem, świeższym wyglądem przodu, niskim (wydaje się wiarygodnym) przebiegiem oraz instalką LPG. Wiem, że Zavoli nie jest w PL zbyt popularne i miało ponoć wpadki jakościowe, ale myślę, że w razie czego da się to u dobrego gazownika ogarnąć. Razi i martwi pomalowanie zacisków na czerwono, co mi osobiście się kojarzy z agro tuningiem, a co gorsza z młodocianymi "szybkimi i wściekłymi" miłośnikami palenia gumy... Co byście radzili kupić? Help! ☺️

Edytowane przez Kaziuk
linki, uporządkowanie
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Głosuję za młodszym bo ma zmienne fazy. Przebieg będzie zdecydowanie wyższy niż zadeklarowany. Szacuję tak ze 100 tyś a może więcej. Przy tym przebiegu to zarówno hamulce jak i opony powinny być w oryginale.

Niemiec cofa licznik aby oszukać obecnego właściciela a Polak aby oszukać przyszłego. Ciekawe jakie ma pochodzenie to auto - czy właścicielem była osoba prywatna czy instytucja.

Nie po to zakłada się instalację aby sprzedać kiedy się zwróci.

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na mój gust pierwszy na pewno miał naprawianą prawą stronę. Teraz pytanie, czy elementy były wymieniane i pomalowane czy klepane.

Drugi wygląda na stan do przyjęcia.

 

Kiedyś przeglądałem ich oferty. Co mnie zdziwiło, u nich wszystkie auta są z dziwnie niskim przebiegiem :rolleyes:

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, szwagier24a napisał:

Przebieg będzie zdecydowanie wyższy niż zadeklarowany. Szacuję tak ze 100 tyś a może więcej. Przy tym przebiegu to zarówno hamulce jak i opony powinny być w oryginale.

Niemiec cofa licznik aby oszukać obecnego właściciela a Polak aby oszukać przyszłego. (...)
Nie po to zakłada się instalację aby sprzedać kiedy się zwróci.

 

Zapomniałem, że Niemiec też potrafi - skąd by się wzięło powiedzonko "oszwabić" kogoś? 😩 To chyba niestety wciąż dość powszechna praktyka. Na AAAAuto był jeszcze niedawno Megane '15 (tyle, że akurat z PL) z zeskrobaną farbką na guziku radia i podejrzanie wytartą tapicerką przy lewym panelu elektryki szyb/lusterek (wrzucałem nawet fotki) i tamten miał mieć niby 62.000 km...  
Tutaj też tapicerka w tym miejscu (zwłaszcza w tym nowszym, z rzekomo niższym przebiegiem) wygląda jakoś słabo. Ja takiego samochodu nigdy nie miałem, nie wiem jak szybko to się wyciera, dlatego Wasze uwagi są dla mnie b. cenne - dzięki.

Elf, ponoć trzy elementy (oba tylne błotniki i prawy przedni) naprawiane, bo na jednym tylnym błotniku (co wynika z raportu) jest dość grubo, więc pewnie szpachla + drugi lakier. W przypadku "ćwiartek" (tylne błotniki) to nie wiem czy nie lepiej, bo wspawywanie nowego elementu to jednak spora, korozjogenna ingerencja.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
57 minut temu, szwagier24a napisał:

Niemiec cofa licznik aby oszukać obecnego właściciela a Polak aby oszukać przyszłego.

Niemiec to nawet oleju po gwarancji nie zmienia. To handlarze kupują samochody od Turków i korekty liczników robią zbiorowo po przekroczeniu granicy.

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Kaziuk napisał:

W przypadku "ćwiartek" (tylne błotniki) to nie wiem czy nie lepiej, bo wspawywanie nowego elementu to jednak spora, korozjogenna ingerencja.

One nie są wspawane tak typowo spawarką.

Co kilkanaście milimetrów jest tzw zgrzew.

A jak to zrobi Heniek w garażu tego nikt nie wie.

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przebieg możesz sam zweryfikować przed kupnem, po prostu zapytaj sprzedającego czy pozwoli podpiąć się pod obd2. Kupujesz ELM 327 na chipie PIC18F25K80, instalujesz na lapku darmowy program ddt4all i sprawdzasz przebieg w liczniku, ABS, sterowniku silnika. Jeżeli wszędzie jest taki sam to raczej nic nie kręcone. 

Wyposażenie po wyjściu z fabryki sprawdzisz na stronie https://carinfo.kiev.ua/cars/vin/renault po wpisaniu VIN auta.

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, aniewa napisał:

Kupujesz ELM 327 na chipie PIC18F25K80, instalujesz na lapku darmowy program ddt4all i sprawdzasz przebieg w liczniku, ABS, sterowniku silnika. Jeżeli wszędzie jest taki sam to raczej nic nie kręcone.


Nawet przypadkiem mam taki interfejs, kupiony do kropka, ale ani razu nie udało mi się go sparować - mam nadzieję, że to wina fiatowskiego złącza, bo tam coś jest lekko pomotane i czasem coś trzeba na płytce lutować, żeby działało
https://pl.aliexpress.com/item/4000015826288.html
Z tej ukraińskiej strony korzystam regularnie 😊

Btw. mnie w ogóle zastanawiają względnie atrakcyjne ceny w korelacji z tymi przebiegami, bo w Niemczech samochody są zasadniczo droższe, więc o co chodzi? To by sugerowało, że jednak coś jest z tymi samochodami nie tak, tylko pytanie co, któremu dolega? Jak poczytać w necie o autohero (zresztą z aaaauto jest podobnie), to jest duża grupa niezadowolonych klientów, którzy się po zakupie skarżą na widoczne wycieki pod samochodem, wszelakie usterki itp. Kupowanie tu to trochę ruletka i to dodatkowo utrudnia podjęcie decyzji 😟

Edytowane przez Kaziuk
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Narobiłem chaosu a może to auto ma taki przebieg. Kiedyś kupilem MII 10 lat z przebiegiem 79 tyś. I mogę powiedzieć, że auto miało ten przebieg co zadeklarowany: hamulce w oryginale, środek prawie nie wytarty, w papierach wymiana rozrządu 2 lata wcześniej - nie potrzebnie wymieniłem po zakupie (data prod. części pokrywała się z wymiana w niemczech), brak luzów na przeniesieniu napędu).

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ten elm jest na chipie który podałem to z renault łączy się bezproblemowo a jeśli dodatkowo jest na BT to masz kilka darmowych aplikacji na androida do renault.

Do końca nie wierzyłbym w wyposażenia które podają sprzedający. Często zaznaczają wszystkie opcje dostępne w formularzu. Wyposażenie widać po dokładnych zdjęciach zwłaszcza z wnętrza. 

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, aniewa napisał:

Do końca nie wierzyłbym w wyposażenia które podają sprzedający. Często zaznaczają wszystkie opcje dostępne w formularzu. Wyposażenie widać po dokładnych zdjęciach zwłaszcza z wnętrza. 


Jasne, ale jeśli chodzi o główny "bajer", czyli asystenta pasa ruchu, to tu akurat sam musiałem go namierzyć, głównie po zdjęciach panoramicznych 360 st. wewnątrz, bo autohero nie podało tej funkcji. Zaznaczyli chyba jedynie asystenta świateł długich, który zdaje się, że działa za pośrednictwem tej samej kamery.
A może nie zaznaczyli, bo nie działa? Wszystko możliwe 😃

Ps. zapomniałem napisać, że ten nowszy ma fakturę z ostatniego serwisu na prawie 800 euro, gdzie miał wymieniony m.in. rozrząd.

Edytowane przez Kaziuk
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, aniewa napisał:

Kupujesz ELM 327 na chipie PIC18F25K80, instalujesz na lapku darmowy program ddt4all i sprawdzasz przebieg w liczniku, ABS,

Pyclip też da radę?

2 godziny temu, Kaziuk napisał:

Jak poczytać w necie o autohero (zresztą z aaaauto jest podobnie), to jest duża grupa niezadowolonych klientów, którzy się po zakupie skarżą na widoczne wycieki pod samochodem, wszelakie usterki itp. Kupowanie tu to trochę ruletka i to dodatkowo utrudnia podjęcie decyzji 

To są handlarze. Tu wszystko masz podpicowane. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien czy to asystent pasa ruchu? Rozumiem że jest to AHL (automatyczna zmiana świateł mijania/drogowe). Może jest czytnik znaków drogowych, który i tak wyłączysz. Asystent pasa ruchu to jak działaw MIII: wibruje kierownica czy faktycznie ustawi pojazd na pasie? W Capturze mam asystenta- może wibrować lub/i ustawić tor jazdy na wprost,  ale tylko kiedy wykryje ze nie trzymasz dłoni na kierownicy,  w przeciwnym wypadku będzie tylko blokował niekontrolowane przekroczenie lini pasa ruchu chyba, że włączysz kierunkowskaz.

Ahl czasem spóźnia przygaszenie świateł, znaki wyłączysz (w Megane mam wyświetlanie ograniczeń z mapy nawigacji), a asystent będzie denerwował ciągnięciem kierownicy w kierunku lini prawej lub lewej jak nie będziesz jechał środkiem pasa.

  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!