Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dobór silnika 1.6 16v


WzMzz

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry.

Jakiś czas temu zrobiłem sobie rozrząd, niestety za słabo dokręciłem śrubę koła pasowego, która się odkręciła podczas pracy silnika. Efektem są powyginane zawory itd. Jako że nie stać mnie na nowy samochód, szukam najtańszej alternatywy by jednak jakkolwiek móc się poruszać. Stary silnik wyciągnąłem i właśnie szukam nowego lecz z tego co widzę to ciężki temat. Oznaczenie mojego silnika to k4m760, silników z tym oznaczeniem wiele nie ma w internecie, jak już znajdę to prawie 2000 zł wołają, to troszkę za dużo dla mnie jak na ten moment. Widzę sporo aukcji z niby tymi samymi silnikami ale z oznaczeniem np k4m766 bądź innymi.

Teraz pytanie do was, czym się to różni ? Wiem że któreś oznaczeniem odpowiada za skrzynie tj. 5 bądź 6 biegowa. Ale czy mogę kupić silnik z lekko innym oznaczeniem ? Tak by po prostu poszerzyły mi się oferty ? 

Moje auto to Megane ii Ph1 1.6 16v 2003 113km zmienne fazy rozrządu. 

 

Ps. Może macie namiary gdzie kupić tego typu silnik ? Potrzebuje auto sprawne, a tak jak pisałem nie stać mnie w tej chwili na kupno nowego, ciężki okres z pieniędzmi, a podmiana silnika wydaje mi się najtańszą alternatywą, tym bardziej że wykonam ją sam. 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych silnikach ważne jest czy rozrusznik z przodu czy z tyłu. 

Jest duża szansa, że sam słupek podejdzie z innym kodem. W renówce różne kody silnika oznaczają często inne wsporniki osprzętu, mocowania i inne pierdoły, które po prostu przekładasz ze swojego starego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedź

Sytuacja wygląda następująco : miałem wyciek płynu chłodniczego z pompy. Jako że niestety pieniędzy brak, zabrałem się za samodzielną wymianę rozrządu, pech jedynie z śrubą koła pasowego ... Remont silnika wychodzi za drogo, stąd pomysł kupna innego silnika, który przełoże sam. Myślałem także o sprzedaży auta, ale nikt tego praktycznie nie chce kupić. Jedyna oferta to 500 zł z jakiegoś auto złomu. Kupować z kolei inny samochód za około 2 tyś to raczej kiepski pomysł... ( tyle miałbym wolnych środków ).

 

Czy odradzacie kupno używanego silnika w takim razie ? 

Potrzebuję mieć pewność że dany silnik będzie pasował, duże szanse to za mało niestety. A jak z tym rozrusznikiem ? Mam na myśli jego położenie. W moim silniku jest on przy kolektorze wylotowym czyli na logikę z tyłu, czy dobrze to rozumuję ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, WzMzz napisał:

Kupować z kolei inny samochód za około 2 tyś to raczej kiepski pomysł... ( tyle miałbym wolnych środków ).

Należy skorzystać z kredytu, bo ;

  - Twoje możliwości finansowe tak na zakup jak i naprawę są za cienkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najtańsze rozwiązanie to zakup używanego silnika. Rozrząd masz nowy, więc przełożysz (pasek rozrządu naciąga się raz, więc powinno się go wymienić). Trzeba też wiedzieć jak ustawić koło zmiennych faz rozrządu. Dogadaj się z jakimś mechanikiem, żeby Ci zmienił rozrząd jak silnik będzie na wierzchu, wtedy koszt usługi będzie niższy.

Żeby mieć pewność 100% to musisz kupić silnik z takim samym kodem.

Ja jak zmieniałem 1.9 120KM to brałem z innym kodem i przekładałem wsporniki. To samo dotyczyło silnika w Avantime, który bez problemu pasuje z laguny II tylko się różni osprzętem i kodem silnika.

Rozrusznik z tyłu tzn pod kolektorem wydechowym lub jak kto woli od ściany grodziowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam słupek jest w ogłoszeniach od tysiaka, idealnie by było znaleść jeszcze w budzie żeby odpalić, ale jak nie znajdziesz to zakreć wałem,obejrzyj olej ,jak został płyn w bloku to też zlać i obejrzeć czy czysty, unikałbym poskładanych na silikon.Pasek z małym przebiegiem można zalożyć jeszcze raz tylko trzeba zaznaczyć kierunek z jakim pracował, jak śruba napinacza była z klejem to nanieść nowy.A i najlepiej kupuj w swojej okolicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje bardzo za wszystkie odpowiedzi ?

Kredyt odpada, już jeden mam. Gdyby nie to, to już dawno bym nowym autem jeździł ?

Właśnie silnik z identycznym oznaczeniem ciężko dorwać w niskiej cenie, znalazłem dwa w okolicach 1000 zł ale sprzedawcy nie raczą odpowiedzieć na żadne pytanie ... 

Przed wymianą rozrządu naoglądałem się sporo filmików, w tym rosyjskich gdzie wywnioskowałem iż kzfr mogę byle w jakiej pozycji ustawić. Tak też zrobiłem, podczas odpalania wreszcie zapalił za pierwszym razem i wreszcie usłyszałem błogą ciszę, której od kupna auta nigdy nie było. Tak więc myślę że jednak ustawienie koła kzfr nie ma znaczenia. Może za krótko pochodził i jednak się mylę. 

 

Nie chciałbym kupować drugiego auta bo to z kolei problem z pozbyciem się jednego, nieraz każą dopłacić za złomowanie, w sensie za transport .... 

 

Założyłem temat z myślą by dowiedzieć się z tymi oznaczeniami silnika bo po prostu z innymi kodami jest ich więcej w ofercie. Wychodzi na to iż musiałbym po prostu osobiście posprawdzać czy przy innym kodzie silnika jest takie samo mocowanie itp. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, WzMzz napisał:

 ?

? podczas odpalania wreszcie zapalił za pierwszym razem i wreszcie usłyszałem błogą ciszę, której od kupna auta nigdy nie było. Tak więc myślę że jednak ustawienie koła kzfr nie ma znaczenia. Może za krótko pochodził i jednak się mylę. 

Tak tu się mylisz. Dopóki nie użyłeś pedału gazu i koło nie zmieniło wyprzedzenia zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, nim odkręciła mi się śruba koła pasowego, przejechałem mały kawałek autem i nic się nie działo. Dopiero gdy odpaliłem go za drugim razem to po chwili było słychać strzał, w sensie przestawiony rozrząd. 

Nie twierdzę iż nie masz racji, aczkolwiek dawałem mu gazu i działał jak należy, przynajmniej ja nic nie słyszałem ?

 

P.s mowa zapewne o blokadzie do kzfr i koła obok. Przyznam iż myślałem że służy ona jedynie do przykręcenia kzfr, dlatego też jej nie kupiłem ?

Edytowane przez WzMzz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!