Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 3 Grandtour 1.5 dci-110 Fap 2011r.


Recommended Posts

Jeżeli zachodzi potrzeba to luz reguluje się wymieniając lub zamieniając miejscami albo szlifując denka szklanek popychaczy zaworowych. Wymaga to zdjęcia wałka rozrządu.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

uuuu dzięki Aniewa, lepiej więc tego nie tykać. Zresztą chyba z czasem luz powinien się zwiększać a nie zmniejszać, więc nie grozi silnikowi praca na podpartym zaworze. Chociaż jak zawór się wyrabia i gniazdo też, to może niekoniecznie poprawnie napisałem, bo w sumie układ "się skraca". Ale krzywki na wałku także "siadają" więc w jakiś sposób to się kompensuje.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jaką jakośc mają te filtry fap/dpf? czy to powyżej 150 000 km w każdej chwili może się zapchać? bo mnie tych dieslach to chyba to najbardziej przeraża. Wtryski, koło dwumasowe to jednorazowo można wymienić, można to przeboleć. Jakie są realia z tym fapem/dpf?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Filtr jednorazowo możesz "zregenerować" za cenę poniżej 1000zł. Nie wiem jak w 1.5 ale interesowałem się wtryskiwaczami w 2.0 i same części ponad 3000zł. Sprzęgło+deumas z robotą pewnie blisko 2000zł. Więc chyba złej rzeczy się boisz.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, piotr1234543 napisał:

Jaką jakośc mają te filtry fap/dpf? czy to powyżej 150 000 km w każdej chwili może się zapchać?

Śledząc to forum od kilkunastu lat nie pamiętam by któryś z forumowiczów wymieniał dpf w 1,5 dci. Może były pojedyncze przypadki ale to naprawdę rzadkość.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W dniu 3.05.2021 o 10:08, omega napisał:

Dokładnie, kupowanie diesla po to, żeby zrobić 14km dziennie trochę się mija z celem do którego on jest powołany. Tam jest w opisie że 106KM a w danych 110KM Tak czy siak, silnik bardzo udany, już tu pisałem, że pod względem ekonomiki, trwałości i bezawaryjności jeden z najlepszych silników diesla na świecie (jak nie number one), który jest obecnie produkowany. A ten jest. A to się także wiąże z tym, że masz kupę części używanych w naprawdę zadziwiająco dobrym stanie, pewnie niestety część także kradzionych. Już nie pamiętam, bo musiałbyś moje posty wyfiltrować, ale za TURBO które i tak wymieniłem przy 400k km zapłaciłem może 500zł. Sterowniki, które zdarza się, że padają w tym silniku ok 100-200zł Komplet wtryskiwaczy ok 2 tys. (nie padają)

Był chyba jeden przypadek z wypalaniem serwisowym ale żeby do tego doprowadzić to ciągle krótkie kawałki bez nagrzania silnika(co w sumie w zimie nie jest trudne) lub były inne uszkodzenia np zacięty egr, dziura w dolocie czy coś. Generalnie usterki które powodują dymienie na czarno. Zapcha to filtr a dymu nie widzimy za autem bo zostaje na filtrze.

 

A wtryskiwacze potrafią paść. Np mi padły. Ale to był wynik uszkodzonej złączki na filtrze paliwa przez co pompa ciągnęła powietrza i pchało to przez wtryski więc musiały się kiedyś zatrzeć. No ale ja takie auto już sprowadziłem za to miało cenę dobrą:)

 

Co Do diesla na krótkich dystansach. Ja osobiście uważam że się nie nadaje ale mój ojciec ma odmienne zdanie i jeździ C5 1.6hdi do pracy 3km i s powrotem. Czasem jeszcze po drodze zagląda do sklepu i znowu gasi silnik. Raz w miesiącu jedzie w trasę 200km(nie żeby specjalnie filtr wypalać po prostu ma takie swoje potrzeby) i jakoś to wszystko daje radę:)

 

Edytowane przez halas2
Poprawa literówek
  • Like 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Kupiłem te auto. Już zgłupiałem czy te auto ma dpf/fap czy nie ma? 1.5 dci, 1461 cm3. 78 Kw. Jest zielona naklejka eco. Tutaj  po nr vin są wszystkie informacje. Zgłupiałem. Norma euro 5.

https://carinfo.kiev.ua/cars/vin/renault/vin_check?su=r37bz97hzg-z

Edytowane przez piotr1234543
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz bardzo dobry silnik i wyposażony w filtr cząstek stałych. Dodatkowo występuje w nim piąty wtryskiwacz do wypalania filtra. Masz możliwość dołożenia kontrolki sygnalizującej proces wypalania. https://megane.com.pl/topic/72853-kontrolka-sygnalizująca-faktyczne-wypalanie-dpf/#comments

 

  • Like 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie ta moc 78 kW, normalnie silnik k9k 836 ma 81 kW.  Silnik o mocy 78 kW miał symbol k9k 832 i nie miał dpf. Z kolei norma spalin Euro 5 oznacza na 100 % występowanie filtra.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
22 minuty temu, aniewa napisał:

Zastanawia mnie ta moc 78 kW, normalnie silnik k9k 836 ma 81 kW.  Silnik o mocy 78 kW miał symbol k9k 832 i nie miał dpf. Z kolei norma spalin Euro 5 oznacza na 100 % występowanie filtra.

hm? mogłbyć wstawiony inny silnik do tego modelu z filtrem? albo coś grzebane?

Edytowane przez piotr1234543
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No nie, według opisu VIN taki wyszedł z fabryki. Może była jakaś seria  silnika k9k 836 o innej mocy? Trudno powiedzieć o co chodzi. 

  • Like 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Badam właśnie na autocentrum i znalazłem jednak coś takiego :)   1.5 dCi (KZ1M, KZ1W) K9K 832 K9K 836 K9K 846, 1461 cm3, 78 [kW] 106 [KM]

Edytowane przez piotr1234543
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!