Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Auto gaśnie na zimnym silniku


Recommended Posts

Eh. Witam ponownie szanowne grono. Mam kolejny problem z kochanym renault z którym zostałem sam. Mianowicie. Auto (megane II 1.6 pb rok 2003) po trasie ok. 300 i ostygnieciu silnika gasło zaraz po odpaleniu. Jednak gdy daje gazu i wbijam bieg nie ma żadnego problemu. Można jeździć a gdy silnik złapie temperature nie gasnie nawet na luzie a i odpala bez problemu. Do tej pory wymieniono 

Czujnik temperatury 

Czujnik położenia wału 

Czujnik położenia wałka rozrządu 

Elektrozawór KZFR

Czyszczenie przepustnicy + podmianka na inna sprawną

Komplet świec 

2 cewki z sagem na beru

Filtr powietrza

I nic zupełnie się nie zmieniło w tej sprawie. 2 mechaników się podjęło a trzeci nawet się nie podejmie tej sprawy. Ktoś ma jakieś pomysły? 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Proteader napisał:

Auto (megane II 1.6 pb rok 2003) po trasie ok. 300 i ostygnieciu silnika gasło zaraz po odpaleniu.

Jednak gdy daje gazu i wbijam bieg nie ma żadnego problemu.

Można jeździć a gdy silnik złapie temperature nie gasnie nawet na luzie a i odpala bez problemu.

Jeżeli jest instalacja LPG -to zakręć gaz na butli.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba skasować błędy dobrym elmem. Winny jest błąd z zaworu zmiennych faz- gaśnie w 9 sekundzie po odpaleniu? Wymiana zaworu na nowy pierburga rozwiąże problem.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Proteader napisał:

Gasnie zaraz po odpaleniu jeśli nie dodam gazu.

1/ Kontrola/czyszczenie stanu ;

       - styków przekaźników w UPC,

       - kostek, wtyczek ;

             - czujników wału i wałka,

            -  wtrysków,

            -  elektrozaworu kzfr,

            -  map-sensora,

            -  czujników ; temperatury  płynu chłodzącego , powietrza,

            -  sond lambda,

2/ Kontrola prawidłowego ustawienia rozrządu,

3/ Pomiar na ; rozgrzanym silniku ( ok;90 C ), biegu jałowym;

      - napięcia sond,

      - podciśnienia w układzie dolotowym

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie te rzeczy sprawdzało dwóch elektryków/elektroników w tym spec od francuskich maszyn. Czujnik położenia wałka co jakiś czas dawał błąd więc mechanik ustawił ponownie rozrząd na blokady i dalej nic. Rozrząd w 2019r był robiony. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, Proteader napisał:

Czujnik położenia wałka co jakiś czas dawał błąd więc mechanik ustawił ponownie rozrząd na blokady i dalej nic.

Clip obecnie nie pokazuje błędów ???

Wykonaj pomiary wg; punktu 3

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z informacji które mi przekazał warsztat wszystkie parametry były w normie bo też podejrzewali sondy. Ba nawet podmiankę zrobili. Teraz ani na desce ani na clipach nie mają błędów. Zasugerowali żeby wymienić kzfr bo może to być to. Z tym że pewności nie mają. A ja też już chyba mam dość przygód z drugą generacja aut renault powoli. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zmierz napięcie na wyjściu czujnika położenia wałka rozrządu oraz jego zasilanie. Miałem taki przypadek z uszkodzonym czujnikiem wałka ze z niewyjasnionych przyczyn gasł, a w innym przypadku napiecia byly za niskie i wtedy palil sie blad. 

Co do zaworu:  chinczyk dluzej  nie wytrzyma.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Proteader napisał:

Z informacji które mi przekazał warsztat wszystkie parametry były w normie bo też podejrzewali sondy.

Ba nawet podmiankę zrobili.

Podaj dane a nie, że ;

   - były w normie,

   - szereg mechaników źle interpretuje dane,

   - sondy - tylko oryginał ;

        - wytrzymują ok;100.000 do 160.000 km przebiegu,

        - uzupełnij stopkę o danych auta

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli miałbym dokładne wyniki pomiarów to bym je zamieścił. Że są w normie i sondy pracują prawidłowo dowiedziałem się od warsztatów. Ostatnio na przeglądzie pomiar spalin też był ok. Więcej informacji mi nie udzielili. Trochę więcej się dowiedziałem od speca z elektroniki. Sprawdził wszystkie bezpieczniki w skrzynce plus to całe ustrosjtwo co tam siedzi pod maską i na moje nieszczęście wszystko jest czyste. Jeśli chodzi o podmianki części to ten warsztat sprawdza tylko na oryginalnych częściach. Ba nawet na prośbę klienta nie zamontują zamiennika jesli chodzi o osprzęt a ze swoimi częściami nawet nie ma wejścia. Co da uzupełnienie stopki  skoro dane auta podałem w nawiasie w pierwszym poście?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!