Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Jestem nowy i proszę o wyrozumiałoś;)

Zakupiłem ostatnio autko i sprzedający twierdził że Klima latem chodziła ale teraz nie działa. Oczywiście urwałem trochę z ceny.  Zrobiłem zdjęcie chłodnicy i moje pytanie czy brak tych blaszek,  piórek świadczy o jakimś dzwonie czy to z czasem tak się dzieje?  Po wciśnięciu kluczem delikatnie w miejscu tam gdzie pompuje się czujnik nie słychać nawet sykniecia . Dzięki z góry za pomoc

 

IMG_20210921_162544.jpg

IMG_20210921_162544.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem blaszki się wyginają od kamieni i robactwa, ale jeszcze nie widziałem tak umęczonej chłodnicy. Ta Twoja nadaje się jedynie do wymiany, bo na 100% nie jest szczelna i stąd brak działającej klimy. Do sprawdzenia będziesz miał też sprężarkę czy nie jest zatarta skoro jeździła nie wiadomo ile bez czynnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie.  Ogólnie jak patrzyłem to trochę wygiete są ale nie widać żeby to było uszkodzone mechanicznie czyli uderzone . Czyli nie wygląda na dzwona ?To chłodnica tylko do Klimy jest?  Myślałem ze czynnik płynie w tych poziomych a te piórka tylko dodatkowe są 

Myślałem że chłodnica Klimy jest ta druga patrząc od strony grila? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Nie świadczy o dzwonie a o sporym przebiegu. Oczywiście nie wyklucza to dzwonu. Ta chłodnica jak kolega Michał napisał, jest absolutnie do wymiany. Zbyt małe chłodzenie czynnika, będzie Ci powodować głupawe zachowanie układu i mechanicy będą tworzyć  nowe, kosmiczne teorie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra ale to jest ta przednia do wymiany czy one są łączone i jest jedną?  Zapewne macie rację tylko dziwię się bo z oryginalnych rachunków z serwisu wychodzi że autko w 2018roku miało na przeglądzie niemieckim 128tys tylko 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szok, Tak jak napisał @MichalVTS, chłodnica umęczona niesamowicie... Brak tych lamelek to praktycznie brak odprowadzania ciepła.

19 minut temu, Wazon1985 napisał:

Zapewne macie rację tylko dziwię się bo z oryginalnych rachunków z serwisu wychodzi że autko w 2018roku miało na przeglądzie niemieckim 128tys tylko 

Ciężko w to uwierzyć. Przynajmniej jak dla mnie. Przy 170.000 wymieniałem i nie była w tak opłakanym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, omega napisał:

Nie. Nie świadczy o dzwonie a o sporym przebiegu. Oczywiście nie wyklucza to dzwonu. Ta chłodnica jak kolega Michał napisał, jest absolutnie do wymiany. Zbyt małe chłodzenie czynnika, będzie Ci powodować głupawe zachowanie układu i mechanicy będą tworzyć  nowe, kosmiczne teorie.

Wydaje mi się, że przebieg nie ma tu nic do rzeczy, ja mam nalatane 140 tys. i chłodnica ori, Ma kilka lamelek pogiętych, ale nie ma takiej masakry.

Chłodnicę kolegi @Wazon1985 ktoś musiał mechanicznie maltretować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz czynnik? Jeśli nie to klima się nie załączy bez niego ,Jaka temp. pokazuje ci termometr? Bo jeśli jest niesprawny i pokazuje niskie wartości np 3 st. to klimatronik tez nie załączy sprężarki w manualu to bez znaczenia temperatura z termometru ale klimatronik bierze ten czujnik pod uwagę więc musi być sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załączenie klimatyzacji zawsze zależy od ciśnienia. Jak jest poniżej 2 bary to sterownik silnika nie zezwoli na załączenie klimatyzacji. Przy obecnych temperaturach ciśnienie w układzie zawsze spada ale nigdy poniżej 2 bary. Temperatura wskazywana na wyświetlaczu nie ma praktycznie żadnego znaczenia. Jeżeli latem klimatyzacja działała a teraz nie to świadczy o niskim ciśnieniu czynnika. Podłączyć jakiś program i odczytać ciśnienie w układzie. Fizyczne zniszczenie lamelek nie koniecznie musi świadczyć o nieszczelności układu. Ja mam podobnie zniszczoną chłodnicę bo samochód ma już 10 lat i kamyki zrobiły swoje. Ciśnienie około 5 bar w tych temperaturach, latem było około 8-11 bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Wazon1985 napisał:

Nie widać właśnie żeby była mechanicznie uderzona czy coś,  żeby była krzywa.

Wystarczy, że ktoś ją myjką ciśnieniową nieodpowiednio traktował i już poleci. 

Ludzie zapominają, że na gorącą nie powinno się lać zimną wodą a co dopiero lecieć pod ciśnieniem i to z bliskiej odległości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie to powiedział mi mechanik. Myjka na ciepłym a auto wyjątkowo zadbane i myte często.  Była mała dziurka w chodnicy i do wymiany, koszt denso 400zł. Jak długo nie jeździł bez czynnika to może sprężarka będzie dobra?? 

Dzisiaj będę wiedział jak wymienia .A jak sprężarka padnie to tylko wymiana czy regeneracja wchodzi w grę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!