Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klekotanie - Megane 1.5 dCi 110km


mates92

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Temat ponowny klekotania diesla 1.5dci w M3 Ph3. Na rozgrzanym silniku słychać głośne klekotanie na obciążeniu ( na biegu, w czasie jazdy), na postoju lub dodawaniu gazu na luzie chodzi jak pszczółka, co prawda przeciaglem olej trochę bo 14 tys ma. W piątek jadę na wymianę wszystkich filtrów, oleju. Zauważyłem że jadąc, np. 50km/h na 3 biegu równo, auto jakby lekko szarpało, ale bardzo subtelnie. Nie kopci, nie brakuje mu mocy, spalanie 5,6l czyli w normie u mnie. 

Poprzedni bak zapałem Liqui Miły do czyszczenia wtrysków, klekot ucichł do momentu ponownego tankowania. W weekend zrobił (nie ze mną) trasę 800km na paliwie premium. Jak wrócił to klekotanie nadal występuje. 

Panicznie boję się że to mogą być wtryski 😕 zobaczymy jak będzie po wymianie oleju i filtrów. Auto ma 162tys naloty 

Co myślicie. Trochę jestem przewrażliwiony, 2 raz w życiu mam diesla (wcześniej 4 benzyny). Jeden się rozbiegał po pół roku (Scenic 1) a teraz ten klekocze jak Jelcz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej nie ma żadnego znaczenia, ja od wyjazdu z salonu wymieniam go co 30k km i mam nalatane >430k km Coś tu jest nie tak, rozumiem, ze nie jesteś pierwszym właścicielem i nie wiesz co tu było kombinowane z ukł. wtryskowym? Jakbym miał na słuch postawić wstępną diagnozę to powiedziałbym, że wtryskiwacze są źle zakodowane. Dlatego pytałem czy wiesz, co tu było dłubane? Czy widać po nakrętkach, że wtryski były ruszane/wyciągane? I teraz tak, to szarpanie jest najprawdopodobniej spowodowane sypiącym się sterownikiem silnika, oczywiście to w nim siedzi sterowanie wtryskami tym samym ich zakodowanie. Nie zaczynaj od wtryskiwaczy, bo te siemensa są wieczne i jak ich nikt celowo nie popsuł to same z siebie się nie zepsują. Ja właśnie przez uszkodzenie sterownika przy 400k km je wymioeniłem zupełnie niepotrzebnie, bo przejechały by pewnie kolejne 400k km. Moja rada może wydawać się trudna, ale w rzeczywistości jest łatwa i tania. Na Allegro kupisz sterownik za ok 100-200zł Zrobienie klona to ok 250zł Do niego masz bardzo łatwy dostęp, więc sam go łatwo wymontujesz. Później kodowanie wtryskiwaczy tylko CLIPem (niczym więcej! To ważne) Pierwszy wtrysk od strony skrzyni. To przerywanie świadczy na 99%, że masz już ten sterownik padnięty a one gdzieś przy 300k km zaczynają padać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto kupiłem rok temu w sierpniu z przebiegiem 135 tys. Auto było sprowadzone z Francji przez znajomego z ubezpieczalni. Od jakiś 2-3tys km pojawia się ten problem. Nikt nie zagadał we wtryski czy ktoś tego kiedyś nie ruszał. Ogólnie dziwi mnie fakt, że po 160tys km już mogłyby paść wtryski, pod warunkiem, że ktoś tam nie majstrował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mates92 napisał:

W piątek jadę na wymianę wszystkich filtrów, oleju.

Wymianę przede wszystkim filtra paliwa oraz;

   - zapewnienie braku pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

   - przeczyszczenie wszelkich styków w upc, ecu i wtryskach,

   - kontrola prawidłowości kodowań wtryskiwaczy na clipie,

   - kontrola prawidłowości ustawienia rozrządu/wymiana rozrządu,

   - przeczyszczenie przepływomierza oraz map-sensora,

   - kontrola stanu czujników przy pedałach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Wymianę przede wszystkim filtra paliwa

Tak wymieniane będą wszystkie filtry, łącznie z filtrem paliwa. Rozrząd był wymieniany zaraz po zakupie, czyli przy 133 tys km.

Zobaczę jak będzie chodziło auto po serwisie filtrowym i olejowym.

 

Może coś przeskoczyło w rozrządzie? Bo te klepanie nie zawsze występuje. Czasem jeżdżę 2 dni bez problemów a czasem jest to cały czas. Na moje rozumowanie, jeżeli byłyby to wadliwe wtryski to by cały czas klepało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak delikatnie poszarpuje też bym się skłaniał do sterownika. U mnie wymiana sterownika poprawiła jeszcze kilka innych tematów. Wtryski zawsze można dać na stół do sprawdzenia.

Ja mam swoja M3 akurat z Noruato z francji. U mnie były 2 wtryski uszkodzone bo pompa ciągnęła powietrze ale w ph3 już jest chyba pompa wstępna w baku. Jak się mylę to niech mnie ktoś poprawi. Co do spalania to mi po wymianie sterownika spadło. Znowu mogę zrobić spalanie z 4 z przodu:) Póki nie było 6 mentalnie twierdziłem że jest ok:)

 

Ps. Jak auto było z ubezpieczalni to jak bardzo było uszkodzone? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@halas2, chyba nie ma tej pompy w zbiorniku a jest ona w pompie wtryskowej, ale też nie dam głowy. 5,6l to zdecydowanie za dużo, moja też ma 4 z przodu. Filtry i olej zawsze warto wymienić, ale obawiam się, że niewiele to pomoże. Coś jak umarłemu kropidło, pokropić zawsze warto, ale bez nadziei. To z daleka "śmierdzi" elektroniką a te sterowniki w zasadzie wszystkie padają. To jest pierwsza rzecz, której należy się przyjrzeć. Są one tak w wadliwe, że ja wożę zapasowy, zakodowany w kiszeni fotela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, halas2 napisał:

U mnie były 2 wtryski uszkodzone bo pompa ciągnęła powietrze,

ale w ph3 już jest chyba pompa wstępna w baku.

Jeżeli nie ma gruszki przy filtrze paliwa, to ma pompę elektryczną w baku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem na tym samym etapie, mam ten sam silnik i te same dzwieki i objawy. Rozrzad ostatnio wymieniłem (robiony na blokady), filtr paliwa zmieniony, olej również wraz z wcześniejszą "płukanką" został zmieniony. Objawy nie ustąpiły więc sprowadza się to wszystko powoli do diagnozy wtryskiwaczy i ewentualnej ich regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Damian121 napisał:

Objawy nie ustąpiły więc sprowadza się to wszystko powoli do diagnozy wtryskiwaczy i ewentualnej ich regeneracji.

Wtryskiwacze padają;

  - przez pęcherze powietrza w paliwie ( należy natychmiast reagować ),

  - syfiaste paliwo;

      - wymieniać filtr paliwa na markowy,

      - tankować na sprawdzonych stacjach,

 - czystość styków elektrycznych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tak sobie pomyślę. Ostatnio miałem błąd "Skontroluje system start/ stop" zgasiłem auto, odpaliłem, błąd był przez 1 minutę, potem wskoczyło i błąd zniknął, system działał, dał się wyłączyć z przycisku. Mam hands free, czasem jak odchodzę od auta to nie chce się sam zamknąć. Może faktycznie ECU. 

Dziś po pracy musiałem pozałatwiać parę spraw na mieście. Przez 5-6 km, klekotał głośno. Po dłuższej jeździe wszystko jak ręką odjął, przestał klekotać, szedł jak dzik.

Zastanawiam się czy np, odłączenie akumulatora na godzinkę spowoduje, że ECU się zresetuje, czy to tak nie działa? ;)

 

Filmik z dziś jak klepał

 

I filmik jak magicznie przestał

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe kolego, to nie pecet. Tu masz pamięć eeprom i nie ma tu systemu operacyjnego, więc co niby ten restart miałby przynieść??? Używasz na pewno pamięci przenośnej, to to jest właśnie ten sam typ. Dodatkowo tam jest jakiś milion metrów ścieżek i innych ustrojstw, które mogą reagować np. na temperaturę, więc raz jest dobrze raz źle. Tak prosto to się niestety nie da :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, omega napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

 

Ok :) jestem informatykiem to rozumiem :D na mechanice i elektronice samochodowej to akurat się nie znam tak dobrze :) a kiedyś tak się mówiło, "odłącz akumulator, błędy znikno" :) coś tam jesteś sam w stanie zrobić w aucie, ostatnio wymieniałem krzyżak i zwijak w tej Megane :) zobaczymy po piątku po filtrach i oleju. Najwyżej poszukam jakiegoś majstra albo ASO żeby sprawdzili. Auto jest z 2013 roku więc warto to zrobić

 

akumulator-odlaczam-i-bledy-same-znikaja.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, mates92 napisał:

Ostatnio miałem błąd "Skontroluje system start/ stop" zgasiłem auto, odpaliłem, błąd był przez 1 minutę,

 potem wskoczyło i błąd zniknął, system działał, dał się wyłączyć z przycisku.

Każde niedomaganie silnika ;

   - powoduje wyłączenia systemu S&S, 

   - trwałość akumulatora z systemem ECM;

         - to w większości ok; 3 lata,

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy nie znikną z tego typu pamięci po odłączenia napięcia. To właśnie podstawowa ich cecha. Jak sobie wyobrażasz uruchomienie peceta, gdy bez napięcia bios straciłby dane? Kup z Allegro sterownik za 100 na test, bo jak się zacznie z tym ASO bawić, to dobrze finansowo na tym nie wyjdziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Klekotanie - Megane 1.5 dCi 110km

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!