Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpie na wysokich obrotach - 2.0 Tce


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 5.10.2021 o 21:13, Michal102 napisał:

Otóż na drugim biegu tuż przed odcinką silnik zaczyna poszarpywać,

a trzeciego biegu już nie jest w stanie dokręcić do końca...

obrotomierz staje w okolicach 5800 rpm i silnik jakby się dusi.

Ponieważ trochę koni jest pod pedałem;

   - silniki te u większości użytkowników mają przestawiony rozrząd o 1 ząbek, przy większym przebiegu na pasku,

   - aktualne są zalecenia z 6 i 7 października,

   - zmieniaj olej na markowy jak najprędzej, zobaczysz efekt.

        

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Michal102 napisał:

częste są przypadki z przeskakiwaniem rozrządu w tym silniku? 

Przeskakuje pasek rozrządu;

  - aut z tymi silnikami w Polsce nie jest dużo,

  - są to przeważnie auta z drugiej ręki,

 - przyjeżdżając do serwisu, mają ten problem,

     - miejsca w komorze silnikowej " na lekarstwo " 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie występują jak pasek zmienia się razem z naprężaczem. Natomiast ustawienie rozrządu nie należy do najłatwiejszych. Trzeba mieć dopasowane oprzyrządowanie, żeby to zrobić dokładnie. Warsztaty specjalizujące się w Renault są w nie wyposażone, a cała reszta robi tylko na znaki. Tutaj jeden ząbek w prawo, czy w lewo na olbrzymie znaczenie. W niedokręcaniu do max obrotów dla tego silnika trzeba sprawdzić ciśnienie paliwa podawanego na listwę.  

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ze znalezieniem mechanika, który ogarnie ten rozrząd mam problem. Moich dwóch, których znam jak ognia unikają aut francuskich i tej roboty się nie tkną. 

Jakbyście znali kogoś godnego polecenia w okolicach Zagłębia lub Śląska, to proszę o jakiś namiar. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź na forum RLKP polecane warsztaty. W każdym mieście Śląska jest ktoś w tym dobry. Poprzednia generacja tego silnika jest znana. U Ciebie dochodzi tylko utrudnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Michal102 Sprawdź sobie w Katowicach warsztat Maril. Robią wyłącznie Renówki i Nissany, więc o F4RT będą mieli pojęcie i odpowiednie narzędzia, żeby ogarnąć Twój egzemplarz. Sam u nich zostawiałem samochód kilka razy i nie było problemów.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
3 godziny temu, Dawid199 napisał:

nowe;  cewki, Swiece, filtr paliwa, sonda w wydech i pokazuje że wszystko jest ok. 

Jeżeli jest instalacja lpg ;

   - to zakręć gaz na butli,

Jakie urządzenie pokazuje , że wszystko jest OK???

Wymienić filtr powietrza,

Kiedy wymieniany rozrząd i kzfr?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd robiony 2 tygodnie temu. Filtr stożek, gazu brak. Kzfr żadnych luzów na kompie też wszystko ok. A z sonda w wydech to znaczy, ze wszystko z paliwem ok 

Żadnych błędów również na komputerze, nie wiem czy to może mieć wpływ ale raz w tygodniu lubi zakręcić około 4 sekund i dopiero pali 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Dawid199 napisał:

Rozrząd robiony 2 tygodnie temu.

Filtr stożek, gazu brak.

Kzfr żadnych luzów na kompie też wszystko ok

Nie wiem czy się rozumiemy;

  -kzfr - to koło zmiennych faz rozrządu,

 - kiedy było zmieniane?

 Ile wynosi; na wolnych obrotach, silnik rozgrzany do ok; 90 C ;

       - kąt wyprzedzenia zapłonu?

       - podciśnienie w układzie dolotowym?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło zmiennych faz rozrządu nie zostało wymienione, ponieważ mechanik stwierdził, że nie ma żadnego luzu, i było nawet sprawdzane u Pana co robi mapy silników ze jest ok. Ręce opadają, nikt nie wie co może być 

 

Tylko dziwne, że brak błędów z silnika. Może faktycznie pompa paliwa się kończy, czy raczej nie możliwe? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dawid199 napisał:

Ręce opadają, nikt nie wie co może być 

Kolego - nikt nie jest jasnowidzem, należy wykonać pomiary,

Komputer oblicza niezbędną dawkę wtryskiwanego paliwa, mierząc ;

   a/ ilość zasysanego powietrza za pomocą przepływomierza, map sensora;

          - patrz zalecenia powyżej + czyszczenie przepustnicy,
   b/ temperatury silnika z czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika;

         - jaką temperaturę utrzymuje termostat?

   c/ prędkości obrotowej silnika z czujnika położenia wału;

        - stan czujnika położenia wału i wałka

   d/ pomiar tlenu w spalinach z sondy lambda;

          - pomiar napięcia sond na biegu jałowym, 90 C silnik, 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dawid199 napisał:

Może faktycznie pompa paliwa się kończy, czy raczej nie możliwe? 

To jest pierwsza rzecz do sprawdzenia. Właściwe ciśnienie, to prawidłowa dawka, bo sterownik reguluje ją czasem otwarcia wtryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Szarpie na wysokich obrotach - 2.0 Tce

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!