Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zielas

Nowy użytkownik
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny
  1. Na wstępie przepraszam, że tak długo ciągne ten temat ale ze względu na obłożenie robotą nie mam nawet czasu na net. Ale dalej w temacie to jest zdjęcie mojego silnika http://meganescenic.fotopic.net/ wraz ze schematem i w gwoli ścisłości ja nie mam doprowadzenia powietrza do pokrywy zaworów silnika więc nie wiam w jakim celu miałbym tam czyścić i jedynym miejscem jego cyrkulacji jest wyjście z odmy i wejście z tyłu silnika (co z resztą czyściłem) z tym że nie jestem w stanie powiedzieć czy coś tam do środka się czasem nie dostało i tam brakuje przedmuchu , co do doprowadzenia od filtra powietrza to też sprawdzałem i jest ok. Jak zauwazycie na gumie od filtra jest obręcz z klapką w środku (zastosowana do gazu). Zdarzały mi się strzały z gazu i nie wiem czy to czasem nie uszkodziło jakiegoś sterownika/czujnika ale to mogę tylko gdybać :roll:
  2. Witam wszystkich ponownie. Dalszy ciąg sprawy mojego cieknącego Scenic'a. Wyczyściłem odmę i wąż doprowadzający powietrze do silnika, sprawdziłem doprowadzenie powietrza od strony filtra i po takich udrożnieniach wszystko dmucha huha i jest ok. Robię kilkanaście kilometrów w trasie przy prędkościach 110 - 130 km/h zatrzymuję się i ..... nadal to samo :evil: jedynie gdzie widać olej to opryskana odma trochę silnik tak jakby z okolic bagnetu pryskało z ciśnieniem no i standardowo kapie na płytę pod silnikiem a później katalizator, tłumik itd. Co prawda przez dwa tygodnie spokojnej jazdy, w sensie do pracy i z powrotem 20 km i wszystko ok, zarówno stan oleju jak i silnik
  3. Sprawdziłem :-P , odma rzeczywiście jest trochę zasyfiona, ale powietrze dmucha, natomiast rurka od niej jest raczej zamulona bo ledwie przez nią leci powietrze! Co do pokrywy zaworów to w moim silniku nie ma w niej doprowadzenia powietrza. Zabieram się niebawem za robotę i opiszę rezultaty jak już umyję silnik i przetestuję w trasie. Dla spokojności sprawdziłem sprężanie i mam kompresje 12-13 :shock: w cylindrach co jak dla mnie jest przedwczesną diagnozą wymiany pierścieni i grzebania w silniku
  4. Witam ponownie po soczystych tematach kolegów. Po wizycie w serwisie (ASO tam gdzie wymieniałem uszczelkę pod głowicą) oglądąłem razem z mechanikami silnik i od uszczelki sucho a jedymym miejscem gdzie widać wycieki i wskazaniem ze strony serwisu jest odma. Sugerują oczywiscie wymianę pierścieni itp. z tym związane czynności. Mam na liczniku 153000 km , zalewany od 2 lat GTX Magnatec 5W/40 , nie odczuwam spadku mocy, co o tym myślicie szanowni koledzy?! (warsztat - giełda :roll: )
  5. Ok. spróbuję, ale w takim razie którędy wypluwa mi ten olej? Jak dotąd moi mechanicy stawiali diagnozy jak wyzej?!
  6. Witam. Jako użytkownik wypocin "francuskiej myśli" borykam się od jakiegoś czasu z problemem! Megane Scenic z 1998 roku silnik 2.0 8V benzyna + gaz. Wycieki delikatne oleju z silnika to normalka, ale w zeszłym roku w październiku na trasie zaczął wypluwać mi olej tak, że chlapał na podwozie wydech itp. ale nie tak tragicznie, żeby skończyć jazdę! Diagnoza mechanika=wymiana: uszczelka pod miską, uszczelniacz na wale od strony skrzyni.Olej nadal cieknie.Diagnoza mechanika=wymiana uszczelki pod głowicą. W sobotę wybrałem się w trasę ok 300 km, po 100 km jednostajnej jazdy wypluł mi prawie cały olej. Fakt że jak jeżdzę na krótkich odcinkach 20-40 km i jest wszystko ok i stan oleju trzyma, natomiast jak ruszam w trasę to chyba dostaje za dużego ciśnienia w silniku i gdzieś wypluwa?! Jeżdze w granicach normy 110-130 km/h w trasie. Jakieś sugestie?
  7. Jeżeli chodzi o kości przy czujniku to sprawdzałem bo wyczytałem na forach, że komuś kapała woda na przewody albo kość i powodowała zwarcie i problemy z prędkościomierzem ale u mnie wydaje się być ok [ Dodano: 2007-01-07, 14:19 ] No niestety przeczyściłem preparacikiem styki na kostkach deski i kostce czujnika i nadal prędkościomierz potrafi chwilowo zgasnąć, ponadto nadal mam dziwne równomierne wahania wskaźników paliwa i temperatury! Czy są jeszcze jakieś sugestie?
  8. Dzięki DrNO, jeszcze raz sprawdzę kości z dokładnym przeczyszczeniem styków ale z tego co na razie widzę to jednak może być czujnik :-?
  9. Sprawdzałem i czyściłem już nawet dwa razy Jakieś inne sugestie
  10. Witam. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem padającego prędkościomierza :-? , nie chcę jeszcze wymieniać czujnika bo zauważyłem, że wskaźnik temperatury i paliwa potrafi drgać i zmieniać swoje położenie o parę milimetrów :shock: to w górę to na dół Mam pytanie o przyczyny takiego zachowania bo może już ktoś się z tym spotkał :) Być może jakieś małe zwarcie zaburza pracę prędkośiomierza :) Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!