Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wakacje 2007


gienek

Rekomendowane odpowiedzi

Janksz. Kiedy tam byłeś?

 

Przejazd przez granicę Hu/Ro i Ro/BG - na dowód... w kilka sekund. Zobaczyli dowody. Oddali i proszę jechać dalej! Na granicy Ro/BG ja dałem tylko dowód. Chyba byłem pierwszym polakiem przekraczającym tak granicę. To oglądali go. System komputerowy jest jeszcze niedostosowany. Paszporty od razu oddali. A mój dowód wpisywali gdzieś do kompa. Nie wiem po co??

 

Bułgaria

Widziałem co prawda łady. Ale masa Merców ML i innych wypas samochodów. Do tego znajomy który jest tam rezydentem widział tam maybacha. A właściciel hotelu z którym gadaliśmy mówił że w samej tej miejscowości są 2 albo 3 porsche 911 określił te lepsze chyba chodziło mu o Turbo i GT.

 

Kraj kontrastów, z jednej strony ML, Maybachy a z drugiej strony dużo ludzi w ładach. Poniekąd masz rację. Ale w Polsce też jest dużo starych samochodów. Zobacz ile jeździ starych ciężarówek.

 

Rumunia. Główne drogi równiutkie pozazdrościć. W Polsce takich nie ma.

Zatrzymaliśmy się w pewnej miejscowości teraz nie pamiętam. Pełna cywilizacja. Ludzie normalni. Auta zwyczajne, różne - DUŻO RENAULT MEGANE II SEDAN?!?!

Ale mniej więcej stosunek dobrych do starszych taki jak w polsce.

Przejechałem w nocy Bukareszt. Drogi ok. Oprócz!! tej która była robiona od Bukaresztu do Granicy! Z tej ściągnęli asfalt pozostawiając wystające studzienki!! Ładny hardcore ale tylko mały kawałek. I między tymi przeszkodami się jeździło!!

 

Wjechaliśmy w podrzędną drogę bo tak nas poprowadził Viamichelin. To był błąd. Droga naprawdę była mała, podrzędna i dziurawa. Na niej straciliśmy dużo czasu. W Rumuni trzeba zrobić sobie nocleg albo przed Rumunią w Węgrzech gdzie porusza się po drogach ekspresowych i autostradach!

Tak jest dobrze zrobić po to by zobaczyć przepiękne góry których niestety nie miałem okazji zobaczyć bo jechaliśmy w nocy. Dojazd od razu za 1 zamachem niestety jest ciężki. I mało przyjemny.

 

[ Dodano: 2007-03-25, 23:55 ]

A teraz tak. POWRÓT SERBIA!

 

Tutaj strach wogóle wjechać. Na każdym postoju widząć auto z EU miałem wrażenie że zaczną do nas strzelać! Ludzie wrogo nastawieni. Ogólnie DEMOLUDY. Na granicy czepiają się wszystkiego. Odzwyczaiłem się od takiego traktowania. Wszystkie granice przejechaliśmy bez problemów a na tej się przyczepili. Policja się czepia co chwile o każdą pierdołę. NIE WRÓCĘ DO SERBII W NAJBLIŻSZYM CZASIE!

 

Ogólnie Rumunia wg mnie to kraj który wyprzedził Bułgarię. Nie spotkałem dużo Cyganów, chociaż byli tam. W Polsce też jest ich masa. Nie byli jacyś źle nastawieni. Tych co widziałem to akurat sprzedawali jakieś second hand rzeczy. Jak weszli do EU trochę się zdziwiłem że takie kraje dołączają. Do czasu kiedy samemu tam nie pojechałem. Jutro zamieszczę kilka zdjęć.

 

[ Dodano: 2007-03-26, 00:26 ]

99872749sw3.jpg

 

[ Dodano: 2007-03-26, 00:27 ]

Niemniej jednak dużo bardziej preferuję Chorwację!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem tam 2 lata temu. Jechałem w obie strony przez Serbie. Nawet nocowałem w Novym Sadzie i z kolei ja nie potwierdzam tego co piszesz. Nie miałem żadnych złych przygód. Trzeba pamietać, że Serbia jeszcze niedawno byla w stanie bardzo wyniszczającej materialnie i psychicznie wojny. Szybko sie odbudowuje, ale widziałem jeszcze zburzone mosty na Dunaju. Widać kazdy przejazd to indywidualny przypadek.

O Rumuni pisze na podstawie przedstawianych wtedy informacji. Ostrzegali aby raczej omijać. 2 lata to szmat czasu i wszystko mogło sie zmienic. Cyganów nie widziałeś bo Causescu przesiedlił ich w okolice Sucawy. Jadąc ze strony Węgier, jechałeś bogatszą częścią Rumunii, Tą uprzemysłowioną. Przejedz sie częścią wschodnią, rolniczą, to zobaczysz. :)

W Bułgarii byłem kilka dni w Sofii i masz racje....sporo tam luksusowych aut, ale to rodzynki. Moj znajomy miał Jaguara. Wiekszosc to jednak stare graty. Duze kontrasty. Ale rakija jest ok :) i taniutka... :)

Te kraje gonią nas, ale jeszcze im troche brakuje.

Co kraj, to obyczaj jak mowi ludowe przysłowie.

Potwierdzam, ze Chorwacja jest o niebo bardziej atrakcyjna, ale i droższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w cro autosyrady sa płatne płaci sie na bramkach przy wyjezdzie a na wiezdzie pobiera się bilet koszt np zagrzeb split ok 350 km 140 kun a kuna bankowa ok 0,65 zł na autostradach płacimy gotówką kuny lub euro W sklepach i na stacjach benzowych najlepiej płacić kartą .a gotówkę dobrze zabrać w euro najlepszy przelicznik w ich kantorach .Paliwo drogie ok 7,95 kuny eu95

 

[ Dodano: 2007-03-26, 19:55 ]

acha 3razy z ostatnim jechałem przez słowację do żyliny dojazd w miare ale póżniej to już bajka drogi puste trzeba uważac na policję są konsekwentni przez bratysławę jest przejazd górą trochę dziwne oznaczenia [zielone atostrady ]pod wiedniem już też jest tunel ,ale można ominąc jadąc na noustad W samej chorwacji trzeba uwazać na zakazy wyprzedzania nie łapią na radary tylko obserwują przez lornetki w najmniej oczekiwanych momentach sam to odczułem 150 kuna mandatu [buty poszły pa pa] policjanci bardzo kultralni ale nie przekupni lepiej nie próbować ciągle mówił mi nefrszten :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

wiesz litwa nie jest taka zła gorzej białoruś ale te zasady się przydadzą:

1. zamknięte drzwi! w czasie przejeżdżania przez miasteczka

2. miej w dokumentach z 5 dolarów lub euro (pomaga)

3. zatrzymuj się jedynie na dużych stacjach benzynowych i to najlepiej z zachodnich koncernów (BP itp)

no i szerokiej drogi życzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Chorwacji polecam Biograd. Wybawilem sie tam jak nigdy pare lat temu :D

 

A ja w te wakacje pewnie tak samo jak co roku (od 2 lat) wsiadam w samochod i jade do anglii.

 

Biograd na Moru bylem 2 lata temu ale wyjazd organizowany z biura, fajne miasteczko, super polozenie jako baza wypadowa do zwiedzania, nawet bedac bez auta tak jak my wtedy, goraco polecam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak pisał Czerek można ale lepiej wymienic w kantorze karta zapłacisz tylko na stacjach i sklepach, za autostrady gotówka , ja jak wyjeżdżałem zawsze miałem 500 kuna w portfelu oraz talary ale słoweńcy przeszli już na euro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja w te wakacje pewnie tak samo jak co roku (od 2 lat) wsiadam w samochod i jade do anglii.

 

Ja do tej pory latałem samolotami, ale teraz zapragnąłem mieć auto na miejscu:)

 

Powiedz coś na ten temat. Czy dużo jeździłeś po GB?

Jak z kanałem? Słyszałem że tunel w godzinach 0.00 - 6.00 kosztuje 60E prawda to?

 

jak wrażenie z ruchem lewostronnym? pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz litwa nie jest taka zła gorzej białoruś ale te zasady się przydadzą:

1. zamknięte drzwi! w czasie przejeżdżania przez miasteczka

2. miej w dokumentach z 5 dolarów lub euro (pomaga)

 

To chyba nie w Litwie. Tam zarobki chyba z tego co mi się wydaje są wyższe niż w Polsce. To kraj w UE!! A nie demoludy jak Serbowie.

 

[ Dodano: 2007-04-24, 20:32 ]

Jak z kanałem? Słyszałem że tunel w godzinach 0.00 - 6.00 kosztuje 60E prawda to?

 

jak wrażenie z ruchem lewostronnym? pzdr.

 

Chyba linia z Dunkierki do Dover wychodzi taniej. Speed Line - jakoś tak. Chodzi mi o takie szybkie promy co przelatują ten odcinek w 45 min. :-)

 

Ja będę w Manchesterze i może w Liverpool przez jakiś czas. Zastanawiam się czy targać auto bo nie bardzo mi się opłaca... :-/ Ale bez nic nie zobaczę... a chciałem trochę zwiedzić i zobaczyć Anglii a nie miast, sklepów itd... zresztą zobaczymy jak z czasem się wyrobie. Priorytetem są 2 tygodnie w Chorwacji pod namiotem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!