Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nierówna praca silnika K7M 1.6 8V


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od pewnego czasu mam problem ze swoim autem a dokładniej z obrotami. Zaczęło się od tego że mi padły kable zapłonowe a następnie auto nie mogło utrzymać porządanych 750 obr/min, tylko skakały pomiedzy 1500 a 3500. Wymieniłem silniczek krokowy i nic nie pomogło, pojechłem na sprawdzenie komputera i okazało się że padnięty jest czujnik na wale no to wymieniłem i dalej nic. Dobrze jest tylko rano gdy go odpalę i pochodzi tak z 5 minut aż obroty spadną do nominalnych. Proszę o radę przed pojechaniem do ASO i wydaniem kupy pieniędzy. Acha, silniczek krokowy kupiłem na eBay. Nie wiem czy jeszcze nie spróbować z oryginalnym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie z kolei był nieszczelny dolot. Sylikon i jest dobrze, do tego wymiana czujnika temp. cieczy i c.p.w. wyczyszczony. Krokowy raczej bym odrzucił a czujnik położenia wału wystarczy wyczyścić-> jak jest zawalony to komp przyjmuje, że jest padnięty, choć to jest bardziej powiązane z uruchomieniem silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

umnie miałem podobny przypadek wymieniłem silnik krokowy z allegro za 39 zł, wymieniłem czujnik temperatury za 50 zł tylko ten co do komputera wysyła dane bo sa dwa, wymieniłem czujnik podciscnienie w kolektorze sacym od poloneza (fiat, opel) 80zł, ustawiłem zawory i przestało. Na poczatek sprawdz rurkę miedzy czujnikiem biegu jałowego czarne pudełeczko przyrecone do grodzi i rureczka miedzy kolektorem sacym a tym czujnikiem. A i po wymianie silniczka trzeba tam wyregulowac obroty na ciepłym silniku. W okolicy silniczka sróbka regulujaca dopływ powietrza na wolnych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba pomogło to była ta rurka od kolektora ale jeszcze nie jestam pewien dopiero jutro jadę dalej i się przekonam. zawory były regulowane razem z wymianą uszczelki głowicy. Jak to nie to to zabieram się za wymianę czujników, wszystkich jak leci, tylko chciałbym wiedzieć czy jest jakiś czujnik prędkości i gdzie jest umieszczony. Jeszcze jedno czy ten czujnik temp. to jest ten umieszczony na obudowie termostatu czy na chłodnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o czujniku predkości nie słyszałem, a jesli chodzi o czujnik temperatury to ja miałem meganke I i 2 czujniki koło siebie na termostacie na silniku i nie pamietam który był który wiem tylko ze ten co sterował wskaznikiem na liczniku był o 20 zł droższy od tego co steruje komputerem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi, okazało się, że to rurka do czujnika biegu jałowego nie była wetknięta do końca i musiało łapać jakieś lewe powietrze tak mi się wydaje, ale po założeniu jej do końca i po zresetowaniu kompa wszystko jest ok. Właśnie wróciłem z trasy i chodzi pięknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam chyba bardzo podobny problem.

po przejechaniu około 200 m silnik zaczyna szarpać i spada moc, po zdjęciu nogi z gazu a natomiast dodaniu go ponownie objaw znika do momentu kiedy na nowo się nie odpali silnika.

dzieje się tak od momentu splanowania głowicy i wymiany uszczelki pod głowicą...

 

PS.

pod kolektorem ssącym jest kostka do której są doprowadzone 2 wężyki (jeden do filtra węglowego mocowanego po stronie pasażera do podłużnicy przy przednim zderzaku, natomiast drugi wchodzi do kolektora ssącego i do pokrywy klawiatury zaworów) Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś zobaczył u siebie jak te wężyki mają wchodzić do tej kostki - który w górne wejscie a który w dolne... - podejrzewam to jako objaw mojego problemu.

 

podejrzewam także że mogą być odwrotnie założone wężyki do wtrysków - ma to znaczenie który wężyk po której stronie?

 

prosze o jakieś odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kostka o którą pytasz to zwykły elektrozawór raz ze te węzyki są odpowiednio wyprofilowane a dwa ze podłaczenie jest obojętne on tylko puszcza bądz zatrzymuje przelot. jesli dobrze rozumiem dławi ci sie w czasie nagrzewania dobacz czy gdzieś lewego powietrza nie łapie mogą być swiece czujnik temp wiele przyczyn. o jakie węzyki przy wtryskach ci chodzi????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do listwy która wchodzi na wtryski wchodzą 2 węże z lewej i prawej.... mi się wydaje że to chyba obojętne, ale może się myle.

świece i przewody na świece są nowe. zaczęło się tak dziać od razu po wymianie uszczelki pod głowicą. przepustnice także już czyściłem.

przed chwilą zmieniłem te wężyki od tego elektrozaworu przejechałem 1,5 km i zrobiłem przerwę na papieroska, odpaliłem silnik i czekałem, i na wolnych obrotach po czasie około minuty zaczyna wariować, po krótkiej przegazówce działa już normalnie do ponownego odpalenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do listwy dochodzą przewod doprowadzający paliwo a drugi to przelew z listwy wiec tych nie zamieniaj chyba nawet nie da sie ich zamienić. jest jeszcze rególator cisnienia na listwie i do niego dochodzi węzyk z kolektora poprostu utrzymuje on inne cisnienia na wolnych obrotach i inne pod obciązeniem. wiedziałem co tam jest tylko nie wiedziałem czy o to ci chodzi. a powiedz mi jeszcze jedno i zrob sobie taki test. po pierwsze jakie świece zostały wsadzone czy nie jakies lipne albo o nie odpowiedniej ciepłocie moze w tych pierwszych chwilach nie przepalać i zalewać. odpal auto naszykuj sobie klucz do swiec i jak zacznie wariować zgaś wykręc krórąś i oblukaj jak wyglądqa. a lewego powietrza nie łapie ci nigdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na listwie nie mam żadnego regulatora... tylko 2 węże doprowadzające paliwo i 4 kostki sterowania wtryskami. lewego powietrza raczej nie łapie, sprawdzałem węże i wszystkie są dociśnięte do końca. nie są także pęknięte...

świece nowe ngk, identyczne jakie miałem poprzednio.

dziś jeszcze raz oglądałem w jakim momencie się to zaczyna dziać i jest to moment w którym wyłącza się "ssanie" tzn ze z 1000 obr spada na 750.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to nie ma a to na końcu tu co ci link wysyłam to co to jest. a moze ty masz coś innego taki masz kolektor http://moto.allegro.pl/item510776368_renau...kowa_kompl.html hmm jak ze ssania schodzi. krokowiec raczej ok masz.. musiał bym sie podpiąć pod niego co w tym momecie sonda pokazuje czy mieszanka bogata czy uboga zanik iskry i takie tam. a dobrze ten mechanior to pospinał wsio nic tam nie wisi nie dynda??? tu na podszybiu ten czujnik jak masz to jak wypniesz wezyk gasnie auto. kuzwa na odległość to cięzko powiedzieć. odłacz moze akumulator na noc niech sie komp zresetuje. moze to być krokowiec z[ciach] akórat w tym momencie co zamyka dopływ powietrza bo schodząc z tzw ssania oprocz zubozenia mieszanki paliwowej równiez krokowiec przytyka powietrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żaden mechanik... sam wymieniałem uszczelke. mam do tego typu robót bardzo dobre warunki i zainteresowania. wszystko wykonałem bardzo precyzyjnie i dokładnie. jednak mam przy wtryskach taki regulator :mrgreen: weżyk do niego także podpięty. a co do wężyka z tego na podszybiu to jak go wypne to auto nie gaśnie, lecz przygasa i zaświeca sie "shake" - czy jakoś tak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!