Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16v VS 1.9dCi


tommi

Rekomendowane odpowiedzi

[temat zapoczatkowany >>TUTAJ<<. DrNO]

 

Tylko 1.6?? Przeciez 1.6 wezmnie 1.9. Ile placisz za progi bo ja tez chce kupic na lato

1.9 weźmie 1.6 niedawno scigałem się z golfem 3/4 przejsciówką cabrio 1.6 no i koleś mi nie dał rady.szliśmy równo a po drugie przy starcie 1.9dci ma wiekszy moment obrotowy 1.6 ma 90 koni a 1.9dci 102 :) wiec to nieprawda no chyba ze kierowca nie taki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo mam megane coupe z 2001r 1.9dci i ma 102KM :) a po drugie silniki 1.6 w reniach miały 90KM (poczytaj sobie-wychodziły one chyba do 1998 lub 1999r) a później były 1.6 16V o mocy 110KM a jeżeli jest mowa o silniku 1.6 to możę miec tylko 90KM bo taka wychodziłą seria bo o tym chyba mówimy a nie o silnikach po modach. Jestem zalogowany na

www.meganecoupe.pl a tam są dokładne dane katalorowe może tylko qupetek ale silniki wiadomo były takie same w zwykłych megankach i qupetach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gipsiarz widze ze chyba nei znasz historii meganek a raczej jakie serduszka miały meganki

sam jesteś nie lepszy :-P

 

gipsiarz pisze o silniku w megane II i tam rzeczywiście ma 115km

 

a mój wcześniejszy post odnosił się do megane I

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok zgadza się ale te 75 konne to wychodziły bardzo krótko przeważnie były 90KM ,hmmm... 1.6 16V chyba jednak 110KM wghttp://www.meganecoupe.pl/index2.html

 

[ Dodano: 2007-04-02, 23:20 ]

gipsiarz napisał 1.6 a 1.6 to kazdy wie ile ma koni :) na pewno nie 107 lub 110 :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te 75 konne to wychodziły bardzo krótko

nie, one były adresowane na rynki na których ubezpieczenie liczy się od mocy a nie pojemności np Niemcy, tam jest dużo meganek 1.6 75km

 

a co do 1.6 16v w megane I to zależy czy moc liczona wg DIN czy SAE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale i tak obojetnie jaką metodą by liczył to z 1.6 nie wyliczy 110 lub 107 KM a napisał chyba koło 115 wiec dlatego tak napisalem i się doczepiłem tego 1.6- po prostu nie uściślił wypowiedzi bo różnica istnieje wg mnie 1.6 a 1.6 16V :) tamta zamknięty - prosze uściślać swoje wypowiedzi lub dokładniej precyzować to nie będzie takich pomówień wiecej :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mowiac co mnie interesuje co bylo w Megane I. Ja mam Megane II i leje na I. Mam 1.6 16V 115KM i tyle rzeczywiscie jest.

A jak ktos tam wczesniej mowil ze nie znam histori silnikow meganki I ma racje. Bo mnie to nie interesuje. Nigdy jej nie chcialem, nie mialem i nie bede miec.

 

[ Dodano: 2007-04-03, 18:01 ]

A tak wogole z tego co ja wiem dyskusja byla o 1.6 16V 115 KM i 1.9 dCI 120 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy jest sens porywnywać silniki 1,6 i 1,9 - to zupełnie inne konstrukcje i rózni je dokładnie wszystko. Tak się składa że miałem megane 1 ph 2 z silniekiem 1,6 - ~110 koników a teraz jezdze miedzy innymi megane 2 1,9. Mam tez honde civic 1,6 110 koni. I mogę tylko powiedzęć, że silnik 1,9 jest rewelacyjny. Przyspieszenie jakie zapewnia, mimo, że nie wykonywałem pomiarów, a podaję tylko subiektywne odczucia - bez problemu pozostawi w tyle samochód z silnikiem 1,6. Na 6 biegu lepiej przyspiesza niż honda na 5. A przesiadając się z megane 1 do hondy odczułem poprawe dynamiki - natomniast gdy wsiadam do megane 2 1,9 odczuwam, że wyprzedzanie innych samochodów jest szybsze. Ale bez wględu jaką wersję silnikową się posiada należy jeździć rozważnie - do ścigania się są tory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!