Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

System ESP w megane III


Rekomendowane odpowiedzi

Fajnie, ze system jest, mozna go nawet wylaczyc... ale po przekroczeniu pewnej predkosci zalacza sie spowrotem.

Czy zna ktos sposob na bardziej trwale wylaczenie gdy chce poszalec troche...

No i oczywiscie nie chce mieszac w przewodach ani wyciagac bezpiecznikow...

Jest na to jakis sposob?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie, że kontrola trakcji jest w tym aucie lekko do bani. Auto jest mocno podsterowne, mimo uaktywniania się ESP. Do tego przy intensywnym przyspieszaniu przyhamowuje by nie tracić przyczepności. SUCKS. A w temacie - dealer twierdzi, że się nie da. I nawet nie proponuje pisma, jak w przypadku świateł :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna po prostu wyjac bezpiecznik... ale moze wtedy sypac bledami... jak dla mnie marne rozwiazanie.

Zawracanie na recznym tez srednio przez to wychodzi :mrgreen:

Najpierw piszczy i swieci na czerwono, a jak popuszcze to esp odrazu pracuje ...

 

Tak poza tym to ESP dosc czule jest.. juz kilka razy na ostrym zakrecie mi zadzialalo wydajac dziwne dzwieki... samochod zachowal sterownosc, ale dosc dziwne wrazenie...

najpierw zaczyna "odpadac", a po chwili zaciesnia zakret.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłem za bardzo działania ESP poza próbami ostrego ruszenia. Moby jesteś pewien ze przyhamowuje przy mocnym przyspieszaniu i co przez to rozumiesz ostry start na 1 biegu czy wyższe biegi też ? Powiem szczerze, ze jestem zachwycony gumami, które kupiłem Dunlop Sportmaxx GT. Rewelacyjna trakcja. Zmusić je do zerwania przyczepności to naprawdę trzeba się postarać z drugiej strony to, że tak powiem reprezentacyjna guma Dunlopa i sam Dunlop szczyci się, że to rewelacyjna guma do wyścigów na 1/4 mili. Oby tylko nie skończyły się po 15 000km ;]]]]]]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez mocne przyspieszanie rozumiem ostre ruszenie, dojście pod 6k obrotów, dwójka w półgazie i znów pod czerwone, ew. trójka w półgazie i dalsze przyspieszanie.

Po zmianie na dwójkę słyszę wtedy coś jak chrobot, który kojarzy mi się podobnie jak przyhamowywanie kół przez ESP. Przyspieszanie bez ESP (co prawda tylko w okolice 50 km/h) jest szybsze niż z ESP.

Autko stoi na Bridgestonach Potenza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo mam... ostray start... jak kola lekko chociaz zabuksuja to zamula silnik i przytlumia obroty... dalej but... 2 bieg kola zabuksuja i znowu zamuli...

na 3 tez potrafi jak jest mokro...

Po wylaczeniu esp mozna juz ostro wyrwac, po zapieciu 2 biegu esp znow dziala.

 

BTW masz w podpisie spalanie nie cale 9l... jak Ty to robisz ??? z tym silnikiem ??

U mnie przy 110KM mam srednio 10,5l :shock: :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeprowadziłem dzisiaj mały test: wyłączyłem ESP i zacząłem ostro przyspieszać. Dopóki przyspieszałem na kolejnych biegach ESP nie włączyło się (mimo przekroczenia 50 km/h). Nie było to przyspieszania na maxa, bo skończyłem z około 80 km/h na trzecim biegu, potem skończyła się droga, ale ESP włączyło się dopiero jak przestałem przyspieszać i wrzuciłem piątkę;-) Testy zamierzam powtórzyć w bardziej sprzyjających okolicznościach. Oczywiście nie załatwia to sprawy trwałego wyłączenia ESP, ale zawsze to coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

80km/h na trzecim biegu to hmmm daleko jeszcze do ostrego przyspieszania :D moja meganka ma odciecie przy jakis 98km/h na dwójce :D Skoro skonczyłes na 3 biegu na 80km/h to wrzuciles trójke jeszcze wcześniej a to naprawdę nie było w takim razie jeszcze ostre przyspieszanie i faktycznie ESP nie miało co robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie ESP nie miało co robić.

Chodziło mi o to, że komputer nie wyświetlił mi jeszcze napisu "układ stabilizacji włączony". Zrobił to dopiero jak wrzuciłem IV bieg i odpuściłem gaz. To czy miał co robić czy nie to inna sprawa - to zależy też nieco od nawierzchni i układu kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!