Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Awaryjność nowych samochodów


look^

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

na poczatku pozdrawiam ze slonecznego Krakowa, na forum jestem pierwszy raz, mam zamiar od dzisiaj zagladac tu czesto :-)

 

Stoje wlasnie przed wyborem nowego samochodu (bede kupowal w salonie).

Mam ogromna ochote na Megane Grandtour Expression 1.6 16V (+ ESP, xe, handsfree i takie tam). Brat mojej TZ stanowczo i kategorycznie odradza mi zakup Renault

- twierdzi, ze elektronika w samochodach tej marki jest strasznie

awaryjna (sam jezdzi wypasiona Laguna, flota w jego firmie to Megane).

Mam w zwiazku z tym prosbe do Was o podzielenie sie

swoimi opiniami i spostrzezeniami (pod katem awaryjnosci) z uzytkowania Megane. No i odpowiedz

na dreczace mnie pytanie, czy to rzeczywiscie jest tak, ze te

samochody sie psuja, czy po prostu wspomniany wyzej BTZ mial pecha i

kupujac do swojej firmy samochody trafil na jakas felerna partie.

Dodam, ze w tej chwili jezdze 4 letnim Clio (rowniez kupionym w

salonie) i jak do tej samochodzik spisuje sie wysmienicie - zadnych

awarii, zero wizyt w warsztacie.

pozdrawiam i z gory dziekuje za wskazowki,

 

look^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem tak - zalezy na jaki egzemplarz się trafi. Mi również oddradzano zakupu Megane ze wzeględu na skomplikowaną elektronikę. I póki co - odpukać - wszystko działa bez zarzutów :-)

A wracając do Twojej Megane - w Expression ksenony i ESP rozumiem, że dopłacasz?:>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dużo osób ma problemy z hands free i z kołem rozrządu

 

Z handsfree zawsze mogę zrezygnowac. Z kola rozrzadu bedzie juz trudniej ;-)

 

pozdr,

look^

 

[ Dodano: 2007-04-13, 11:00 ]

A ja powiem tak - zalezy na jaki egzemplarz się trafi. Mi również oddradzano zakupu Megane ze wzeględu na skomplikowaną elektronikę. I póki co - odpukać - wszystko działa bez zarzutów :-)

A jak dlugo ja juz masz i ile masz przejechane km?

 

 

A wracając do Twojej Megane - w Expression ksenony i ESP rozumiem, że dopłacasz?:>

Tak, doplacam, w sumie samochod bedzie mnie kosztowal 81kpln ;-)

 

pozdr,

look^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej kupić bogatszą wersję rezygnując z ksenonów i esp?

Ksenony w ogole nie podlegaja dyskusji:-) Przejechalem sie raz w nocy samochodem z ksenonami i od tamtej pory zdanie mam takie, ze samochod moze nie miec kierownicy, ale musi miec swiatla ksenonowe;-)

Co do ESP nie upieram sie az tak bardzo, ale tez raczej nie chcialbym rezygnowac.

A co twoim zdaniem z wyposazenia wyzszych wersj mogloby byc przydatne? Na co zamienilbys xe i esp?

 

pozdr,

look^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to z kolei zakupiłem Dynamique ponieważ ma bardziej kubełkowe fotele - lepiej trzymają na zakrętach wg mnie, alufelgi, climatronic i radio z MP3. Głownie zależało mi na tym aby klima była automatyczna, radio z MP3 i aby były alufelgi :-)

Co do ksenonów i ESP to nie patrzyłem na takie opcje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to z kolei zakupiłem Dynamique ponieważ ma bardziej kubełkowe fotele - lepiej trzymają na zakrętach wg mnie, alufelgi, climatronic i radio z MP3. Głownie zależało mi na tym aby klima była automatyczna, radio z MP3 i aby były alufelgi :-)

Aaa, no to ja oprocz xe bede bral na pewno climatronik dwustrefowy (jest w ogole?), radio z MP3, alu 17", pakiet Klimat (czujnik deszczu, reflektory przeciwmgielne), pakiet Bezpieczenstwo (czyli ESP + poduszki z tylu), czujnik cofania. Dkatego tyle kasy wyszlo;-) Nie chce tapicerki skorzanej (nie podoba misie) ale za to chcialbym skorzana kierownice.

 

pozdr,

look^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sam widzisz to dużo będzie cię kosztowało to szczęście - trafić, nie trafić na egzemplarz nie felerny. A prawdopodobieństwo małe przy tak wielu opiniach negatywnych, a tutaj jest forum miłośników reni tak więc nie licz za bardzo na to że cię ktoś zniechęcać będzie - może jedynie ja.....? Męczę się z awariami swojej od zakupu czyli 2 miesięcy i pozostaje mi tylko wiara, że kiedyś to opanuję do stanu używalności.

 

Za taki post pewnie teraz mi nie wyślą naklejki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwustrefowosc to i tak sr@nie w banie :-) ile razy bedziesz robil z jednej strony 19'C a z drugiej 22'C ????? raz, dwa... moze trzy na sprobowanie, potem olejesz ;P

 

pad elektroniki? nic z tego nawet zwarcie nic mu nie szkodzi :D (przetestowane tydzien temu... w koncu to opisze na forum i wrzuce foty :D)

 

mam climatronik, handsfree, el. szyby, el, lustra (razem z ich skladaniem) i jak na razie NIC sie zlego nie dzieje. dodam ze auto ma 1.5roku i 2tyg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj jest forum miłośników reni tak więc nie licz za bardzo na to że cię ktoś zniechęcać będzie

Dlatego napisalem na tym forum a nie innym;-) W koncu sami uzytkownicy Megane, wiec informacje z pierwszej reki. Nie chce zeby mnie ktos zniechecal czy zachecal, chce decyzje podjac sam. Ale potrzebuje danych :-) Czyli informacji o tym, czy cos sie psuje, jak czesto itd.

Męczę się z awariami swojej od zakupu czyli 2 miesięcy i pozostaje mi tylko wiara, że kiedyś to opanuję do stanu używalności.

Napisz cos wiecej, chetnie sie dowiem.

dwustrefowosc to i tak sr@nie w banie :D ile razy bedziesz robil z jednej strony 19'C a z drugiej 22'C ????? raz, dwa... moze trzy na sprobowanie, potem olejesz ;P

No w moim przypadku dwustrefowosc jest bardzo pozadana. Mam bardzo wrazliwa TZ, jej jest zimno nawet w samochodzie ktory stal caly dzien na sloncu :D Mam reczna klime w Clio i w tej chwili jest tak, ze ja jezdze w t-shircie ona w bluzie z dlugim rekawem, ma pozamykane nawiewy po swojej stronie i mimo tego twierdzi ze jej zimno:-D

 

pozdr,

look^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja osobiście mam Scenica I, zabawek typu handsfree czy czujniki deszczu w nim nie ma (może i dzięki Bogu). Kupowałem francuza z duszą na ramieniu i po bez mała roku jestem bardzo zadowolony. Fakt że auto miodne, egzemplarz zakupiony od pedancika z oryginalnym przebiegiem 82 000km. Jestem zadowolony. Z drugiej strony kolega ma od roku Scenica DCI ,nowokupiony, i wbrew opiniom zadnych problemow z ww psujacymi sie ulatwiaczami :-) zycia. Z trzeciej strony to juz nie te czasy kiedy francuskie auta gnily, ceny czesci byly zabojcze a elektronika zachowywala sie jakby byla w fazie testowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!