Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 TCE 16V 130km... co o tym sądzicie??


jaqo

Rekomendowane odpowiedzi

Ja tylko 2.0 TCE. Jestem zachwycony. 1.4 znam tylko z wykresu w katalogu - nie za bardzo mi się podoba wykres momentu obrotowego. Moc to tam jest, ale elastyczność gorzej. Wygląda mi na to, że jednak tego drugiego bez odpowiedniej pojemności się nie uzyska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na obecna chwile jak bym kupowal... to bym sie nad tym 1,4 zastanawial.

Z drugiej strony jazda po miescie, na ktorkich odcinkach nie wychodzi na zdrowiu ...

Sa 2 strony medalu, 1,6 uwazam, ze jest bardziej przewidywalne i mniej zawodne.

 

O turbinke trzeba dbac, spokojnie rozgrzewac, chlodzic...

ALe czy warto... hmm... troch doplaty jest, pytalem w serwisie o ten silnik to nie specjalnie mogli cos powiedziec, ze niby nowa jednostka itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie specjalnie mogli cos powiedziec, ze niby nowa jednostka itd...
Czyli jak zwykle w ASO g***o wiedzą :mrgreen:

 

Moje zdanie ejst takie, że to dość wysilona jednostka, jeśli na miasto to dla spokojnej osoby, co umie hamować silnikiem, a nie dla kogoś, kto w korku co dwa metry z piskiem i hebel, pisk, hebel... rozwalają mnie tacy ludzie jak jadą za mną, gdy się toczę nieprzerwanie ze stałą prędkością ;) Ale to OT.

 

Na trasę silniczek na pewno fajny, bo wiercidełko daje kopa i bonusowe niutony, a i przy większym V jest czym chłodzić IC. Sam w swoim dCi odczuwam kolosalną różnicę w zachowaniu jednostki trasa/miasto. Czuć, że w mieście się trochę a czasem bardzo dusi. W małej bendzynie będzie to samo, a może nawet gorzej, bo bez turbiny (zanim porządnie się zakręci) to tam będzie może 80KM i 150Nm więc to trzeba pchać kierownicę, żeby w miarę ruszyło ze świateł ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś w jakiejs gazecie czytałem o małych silnikach z wielką mocą (turbinka). Teoretycznie tłumaczenie trafiło do mnie. Żeby nie przedłużać chodziło o to że auto potrzebuje największą moc do ruszania później (na podstawie badań) wyszło że potrzebuje niewielkiej do toczenia. Mała pojemność zapewnia mniejsze zuzycie paliwa (ekologia).

 

Tyle teoria. Do mnie to jednak nie trafia - jakoś nie chce mi się wierzyć w niezawodność i długą żywotność takch silinków. Większa pojemność oferuje zdecydowanie więcej niż odpowiednio doładowany mniejszy silnik. Za 10 lat poznamy prawdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do małych doładowanych silników. To w smarcie jest 800 z doładowaniem i jakoś nie słychać o awariach (silnik Mitsubishi). A to wybitnie miejskie auto. Pragnę przypomnieć, że w tym obszarze też następuje postęp technologiczny. Nie przejmował bym się 1.4 TCE to dobry silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.4 TCE to dobry silnik.

W sensie masz dostęp do miarodajnych wyników zbieranych przez dłuższy okres czasu?

Z całym szacunkiem i przy całej mojej sympatii dla swojego autka, ale Renault to nie Mitsubishi. Oni nie tylko potrafią wprowadzić do produkcji silnik obarczony wadą, ale produkować go przez kilka lat zanim dojrzeją do wymiany potencjalnie wadliwej części (niesławne wtryski Delphi w 1.5dCi montowanych w serii "II"). Na papierzy wszystko wyglądało pysznie, a w praktyce wyszło jak wyszło.

Co na to Mitsubishi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc tak, mieszczaninem nie jestem więc zbyt krótkie trasy nie będą, a co do turbiny... w chwili obecnej na podwórku stoją 3 diesel-e więc nauczono już mnie dbania o ten wiatraczek 8-) szczerze powiem że zaintrygował mnie ten silnik, a jak widać w profilu jestem młodym osobnikiem więc i ubezpieczenie będzie mniejsze (mała pojemność). Co do żywotności, 10 lat raczej samochodu trzymał nie będę więc wiek dojrzały silnika nie będzie mnie dotyczył :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też myślę o tym silniku jako alternatywie dla 1.6. Też mam wątpliwości jak taki silnik się sprawdzi ale z drugiej strony w moim Mondeo 2.0 tdci do nowości nie należy, a mam z nim problemy mimo przebiegu 120.000. Raczej liczę, że TCE będzie bardziej niezawodny niż diesel i tańszy w serwisowaniu.

Zauważcie też, że 1,4 wcale nie jest jakoś nadmiernie wysilony. Z jednego litra uzyskuje 92 KM, a 2.0 TCE 90KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co to w VW lawinowo do niedawna padały 1.4 TSI... siakaś wada... Czas pokaże.

 

jako życzę ci abyś nie trzymając samochodu 10 lat doświadczył problemów a nie liczył na to że problemy dotkną przyszłego nabywcy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zrozumieliśmy się. powiedziałeś

Za 10 lat poznamy prawdę.
a to było moje żartobliwe nawiązanie ;-) wiem, że nie ma nic śmiesznego w wadliwości silnika-(małe problemy z Grand Voyagerem), ale faktem jest że niektóre wady ukazują się po znacznym czasie :->
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!