Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 TCE 16V 130km... co o tym sądzicie??


jaqo

Rekomendowane odpowiedzi

Kolejny przepiękny przykład stosowania tego trendu (cytat):

"Pod maską Golfa VI Cabrio może zadebiutować silnik 1.2 TSI, który dzięki bezpośredniemu wtryskowi paliwa i turbodoładowaniu zapewni przyzwoite osiągi przy niewielkim zapotrzebowaniu na benzynę."

 

FANTASTYCZNIE - jak uda się wyprodukować i seryjnie montować silnik 0.9 przy zachowaniu dotychczasowych osiągów i zapewnieniu niższego spalania to ja kupuję takie autko. Czekam aż Renault taki silniczek umieści w swoim Scenic III. To będzie REWELACJA ! Ubezpieczenie mi spadnie bo będę płacił tyle co koleżanka za Matiza, będzie mało palił a osiągi będę miał na poziomie 1.9 DCi. Życie nabiera kolorów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehehe :D Ja od kilku lat to powtarzam... mozliwosci rozwoju silnikow diesla sa juz bardzo ograniczone, a wyzsze cisnienie doladowania to dla mnie zaden rozwoj... :D

Benzynowe silniki od wielu lat staly w miejscu... ja kdla mnie rewolucja sa wlasnie silniki TFSI, w koncu ktos sie odwazyl umiescic tak maly silnik w samochodzie klasy sredniej - wyzszej...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwię się, że 1.2 TCE nie jest podstawowym silnikiem w Megane. Ma co prawda mniejszy moment niż VW (~150 Nm vs ~170 Nm) ale moc praktycznie ta sama.

 

Pewnie jest droższy w produkcji niż 1.6 100KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postępem w silnikach benzynowych jest silnik mercedesa otto czy jakoś tak, 1,8 ponad 238 koni moment 400 niutków, spalanie na poziome 6/100 .

Cały ten trend do obiżania pojemności silników może i coś w sobie ma ale mnie nie przekonuje i jeszcze długo nie przekona. Jakoś nie widzi mi się silnik od kosiarki choćby i z turbiną stosowany do napędu auta segmentu c.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zamawiałem Megankę to 1.4T jeszcze nie było w ofercie, więc jej nie brałem pod uwagę. A jakby była... to bym nie kupił z uwagi na to jak jest Meganka jeżdżona. Meganka jeździ głownie na krótkich trasach gdzie sprężarka nie ma czasu nabrać optymalnej temperatury, przy takim jeżdżeniu wg. mnie trurbo szybko padnie. Dla mnie optymalny byłby 2.0 wolnossący, ale tego niestety nie ma w ofercie wiec padło na 1.6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to najbardziej optymalny silnik do meganki (dla w miarę normalnej jazdy) i pod każdym względem lepszy od 1.6, wystarczy spojrzeć na wykresy charakterystyk. Oczywiście nie wiadomo jak będzie z awaryjnością, ale skoro jest to silnik na bazie nissana to może nie będzie tak źle. I w przyszłości czyli chyba w przyszłym roku ma się pojawić tez jednostka 1.6 TCE moc 156 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

ktoś jest w stanie napisać z praktyki coś więcej nt. tego silnika? od ostatnich wpisów minęło trochę czasu... a rozważam kupno drugiej Megi.

jak wygląda kwestia z rozgrzewaniem się silnika, turbiną? dCi jeździ głównie w trasy, ta będzie jeździła po 15 km w jedną stronę do pracy i z powrotem, ew czasem jakieś wycieczki. Jak turbinka i realne spalanie w tym silniku?

Czy na takie trasy to lepiej zwykłe 1.6 ... choć nie ukrywam wolałbym dynamiczniejsze auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem juz z tym silnikiem ponad 21 tys. km. przez niecały rok Na pewno nie zamieniłbym sie na 1,6. 1,4 jest duuzo cichszy, elastyczniejszy i daje wiekszą frajdę z jazdy. Troszkę długo sie nagrzewa - pełną temp. przy dzisiejszych warunkach osiaga po ok. 9km (trasa do pracy ok 12-13km). Co do turbiny to spełnia swoją rolę jak trzeba. Mając doświadczenia z diesla nie kręcę silnika na zimnym i czekam chwilę przed zgaszeniem. generalnie jeżdżę na niskich obrotach - zakres do 3000 rpm pozwala na dynamiczną jazdę. Przeglądy planowane sa co 30 tys. lub 2 lata (ja wymieniłem olej po 15 tys.). Do samochodu dokupiłem sobie ZEN'a i mam spokój z przeglądami przez 4 lata :lol: Jeśli chodzi o spalanie to pali tyle ile sie wleje :) a tak na poważnie to srednie spalanie waha się w przedziale 7-7,5l/100km. Na zimówkach (195/65R15) i w trasie miałem wynik na poziomie 6,2l/100km. Na letnich oponach (225/40R18) a tym bardziej w mieście wynik raczej niemożliwy do osiągnięcia. Generalnie staram sie jeździć spokojnie i zgodnie z przepisami (max +10-20 km/h więcej). Jeśli miałbym ponownie wybierać to znowu by wybrał ten silnik. W kolejnym aucie mógłby być silnik np. 1,6 TCe 160PS (to byłoby chyba optimum dla tego auta) ale korci mnie też 2,0 TCe 190PS.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

martwi mnie to dlugie grzanie. dci sie w pelni nagrzeje i za chwile wysiadam do roboty, a nie chcilbym niedogrzewac silnika.

 

tzn. tce grzeje sie dluzej niz zwykla benzyna, porownywalnie do dci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!