Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zawieszenie silnika


Th_omas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przeglądałem forum na temat wymiany poduszek silnika i konkretów nie znalazłem :cry: .

 

Zacznę może od początku - scenic z silnikiem 1.6 osiem zaworów - wymiana dwóch poduszek - przód strona lewa i prawa. Sprawa do zrobienia na garażu :-/ bez kanału. Poduszka lewa (patrząc od przodu auta) - wygląda jak litera V i podobnie ułożona jest pod silnikiem - na jednej i drugiej nóżce jak gdyby dwie osobne poduszki - od dołu jedna śruba (wszystkie śruby pod klucz 16 ;) ) od góry dwie. Zaczynamy od podwieszenia silnika (najlepiej zrobić to od góry - nie mam takiej możliwości, więc podnosiłem go lewarkiem od spodu - :!: UWAGA :!: na miskę olejową) - po podbudowaniu silnika (najlepiej w dwóch miejscach) popuszczamy śruby zarówno od jednej jak i drugiej poduszki (od dołu łatwo sprawdzić które to są). Podnosimy silnik obserwując jego unoszenie się na popuszczonych od spodu śrubach. Problemem jest odkręcenie poduszek od silnika :evil: - potrzebna jest krótka oczkowa "szesnastka" - śruba prawa do odkręcenia od góry natomiast lewa (przypomnę że poduszka lewa o wyglądzie litery V przykręcona jest trzema śrubami - dwie do silnika jedna do nadwozia) - lewą śrubę odkręcimy pod autem od strony przedniego koła :roll: pasażera. Dużym ułatwieniem zarówno dla poduszki lewej jak i prawej będzie ściągnięcie nadkola (jego przedniej części) - z drugą poduszką, która przykręcona jest na dwie śruby (jedna do silnika jedna do nadwozia) postępujemy podobnie z tym, że obie śruby odkręcamy leżąc pod autem. Mnie zajęło to jedną sobotę :mrgreen: (popijając piwko ;) i przypalając kiełbaskę na grillu ;) ). Za poduszki zapłaciłem w sklepie motoryzacyjnym odpowiednio 58zł (ta typu V) i 48zł :-x .

Chciałbym dodać, że warto sprawdzać stan zawieszenia silnika :shock: - w moim przypadku odczuwałem w aucie przy pewnych obrotach lekkie drgania - wydawało mi się, że powoduje je układ wydechowy, co oczywiście było błędne. Pewnego dnia przy ostrym ruszaniu ze skrzyżowania mój silnik po prostu podskoczył ;) na mocowaniu (na pękniętej poduszce) - nie było to przyjemne tym bardziej, że w trakcie tego zdarzenia doszło do urwania kabelka (wtyczki) z silnika krokowego :roll: (objawem były wysokie obroty na biegu jałowym i zapaliła się pomarańczowa kontrolka silnika). Niepotrzebne koszty, nerwy i nasz czas. Mam nadzieję, że powyższy opis na coś się przyda. W razie pytań piszcie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

TH-omas ładnie to opisałeś o tych poduszkach ,ale mam jedno pytanie chodzi mi o lewą poduche co jest przykręcona do uchwytu pompy wspomagania ,pisałeś ze wystarczy odkręcić nadkole i się dojdzie, a koło od pompy nie przeszkadzało Ci,bo ja mam ją do wymiany i do tej jednej śruby jest problem podejść.Dzięki za porade,Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jest problem ale tak jak napisałem prawa śruba od góry lewa od dołu - ze względu na brak miejsca - krótki klucz i oczywiście cierpliwość - jakiś preparacik (bez zbędnej reklamy coś w styłu WD40) i miłej pracy....a propos ZAVIASEQ może napiszesz coś o trzeciej poduszce - słyszałem że nie jest to prosta sprawa a chciałbym ( :evil: musiałbym) się tego podjąc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta trzecia poducha jest widoczna , zobaczysz ją w miejscu łączenia silnika ze skrzynią b..tylko ona jest z tyłu nie od chłodnicy ,miejsca jest troche mało ale idzie ją odkręcić bez problemu musisz węść pod aułtko i zobaczysz jak Ci będzie wygodnie, nie zapomnij unieść troche silnik, przy podnoszeniu silnika zwruć uwage na pozostałe poduchy Pozdrawiam i miłej pracy.

 

[ Dodano: 2009-07-07, 07:39 ]

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Problem jest w wersjach megi z wspomaganiem. Dojście do poduchy v wymaga wg mnie wymontowania pompy wspomagania ponieważ lewa śruba jest dokładnie pod pompą. Ja niestety utknąłem z wymiana. nie mogłem odkręcić śruby regulacji naciągu paska przy pompie (taka pod kołem pasowym). Jest tam za mało miejsca na żeby dobrze nasadzić klucz i za mało na wykonanie ruchu tym kluczem. Nasadka tez odpada ponieważ jak pisałem przeszkadza koło pasowe.

 

Taka ciekawostka żeby wymienić tą poduszkę nie trzeba wg mnie podnosić wysoko silnika. Wystarczy go podeprzeć, odkręcić poduszkę z dołu następnie odkręcić od bloku silnika wspornik (2 śruby) pod którym jest poducha i wyciągnąć ten wspornik z poduszką do góry. Wtedy możemy bez problemu odkręcać poduszkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM !! Jak to słyszę to jest mi trochę nie w smak wiecie jaki klucz tam powinien być !!!to ja wam powiem // 16// MART to co ty mówisz to jest bardzo ciekawe ale na tej belce jest zamocowane całe podwozie jak odkręcisz te śruby to jestem pewny że pojedziesz na zbieżność ,a tak jak napisałem jest dobrze, fakt trochę ciężko ale chęci i trochę pomyślunku i jest dobrze .Pozdrawiam !!SMACZNEGO JAJKA!! ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zauważyłem oglądając Renię od spodu ;-) , że poduchy są w kiepskim stanie. I myślę, że wezmę się za ich wymianę, ale zanim co podpowiedzcie proszę, w którym miejscu podkładać lewarek przy podnoszeniu silnika? Czy unieść cały silnik i wymieniać od razu trzy poduszki, czy unosić i wymieniać po kolei? Za pomoc z góry dziękuję.

...Nie zwróciłem uwagi, że napisałem w "Scenicu". Jak można proszę o przeniesienie do "Megane". Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No to Ci piszę , zrób tak lewarek hydrauliczny chyba masz , podłóż lewarek na składaniu silnik i skrzynia biegów i powoli podnoś , zobaczysz jak się luzują 3 poduchy pierwsza pod pompą wspomagania, jedna nakrętka,odkręć ją ,potę druga z tyłu za skrzynią biegów, a ta trzecia sam zobaczysz to widać od spodu.Pamiętaj o czujniku!!! nie urwij go, Pamiętaj o kluczu M16 to jest podstawa!!oczkowy.Jak podniesiesz silnik i poluzujesz wszystkie poduchy ,to wtedy musisz odkręcić pompe wspomagania tam jest chyba 4 śruby jak dobrze pamiętam i wtedy będziesz miał jedną poduche na widoku dalej sam dojdziesz.A jeszcze jedno wtedy możesz sobie uszczelnić miskę olejową będzie dojście, możesz ją wtedy wyciągnąc bez problemu, klej na sylikon ten czerwony jest OK!!Miłej pracy!! :) Daj znać jak Ci poszło!Jak coś nie wiesz to pytaj dam znać.

Proszę zwracać uwagę na ortografię, kFFiatki już poprawiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za cenne wskazówki. Oczywiście jak już wezmę się za to, to dam znać. Narazie jednak zawieszam wszelkie wydatki na samochód. Krucho z forsą. Jak poprawi się zabieram się za poduchy i jeszcze kilka rzeczy. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanko, dziś wymieniałem poduszkę tą pod skrzynią i jutro wymieniam tą w kształcie litery V i pojawia się pytanie, piszecie aby odkręcić pompę wspomagania, a czy sprężarka od klimatyzacji nie blokuje bardziej?? Lub inaczej czy jak odkręcę pompę wspomagania to sprężarki nie będę musiał ruszać??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!