Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Radio nie widzi zmieniarki


Rekomendowane odpowiedzi

Witam... mam następujący kłopot:

Posiadam renault megane z 99 roku, radio Philips kaseciak z cd changer control.

Kupiłem ostatnio zmieniarkę Philips DC022, która wedle informacji ze strony "Studio24" powinna z tym radiem współpracować.

Do zmieniarki dołączony był kabel DIN 8 PIN (oba końce), który kazałem przerobić na końcówkę ISO C10, które to złącze mam w radiu.

Niestety po podłączeniu zmieniarki radio jej nie widzi kompletnie, albo ja jej włączyć nie potrafię... Dodam tylko, że zmieniarka reaguje na to podłączenie - ma zasilanie w prąd.

Po bliższych oględzinach zauważyłem, że opis kabli i kostki ISO ze strony "Studio24":

http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24...able/dolkab.htm

nie odpowiada układowi w moim radiu. Na schemacie 4 pin kostki ISO nie istnieje a w moim radiu to pin-u numer 6 nie ma. Czy ktoś ma dostęp może do innych schematów, lub potrafi wyjaśnić ten przypadek?

Czy ktoś może spotkał się już z takim problemem? Proszę o pomoc i pozdrawiam.

 

[ Dodano: 2007-04-15, 20:02 ]

Jak już wcześniej wspomniałem, nawiązując do schematów ze strony Studio24, moje radio ma inny układ wejścia ISO C10 niż tam pokazany. Sygnał GND zamiast na 6 mam na 4 pinie.

Po przełożeniu kabelka zmieniarka nadal nie odpala (choć mieli płytami i ma zasilanie), radio nadal jej nie widzi.

Czy może ktoś wie gdzie można zdobyć instrukcje do radia 22DC461/62L?

Wiem, że w tych radiach jest możliwość uaktywnienia obsługi zmieniarki, poprzez przęłączenie pomiędzy trybami AUX AST i CD...chyba że się mylę..

U mnie w radiu mam tylko AST - nawet nie wiem co to - i na nic innego przełączyć nie mogę.

Jeszcze jedno pytanie - mam rozkodowane radio, czy to może mieć wpływ na w/w opisywany problem?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 tygodnie później...

Ja miałem ten sam problem i przełożyłem masę tam gdzie trzeba - tak jak Ty. I dalej cisza w momencie zmiany między trybami był tylko dźwięk beep i nic zmieniarka nie widziała. Okazało się , że w zmieniarce jest uszkodzona krańcówka która wykrywa włożenie kasety z płytami. Bo gdy jej nie ma to radio nie widzi zmieniarki. Sprawa nr 2 to taka , że kiedyś włożyłem odwrotnie płytkę do kasety i było tak samo :) Obróciłem płytkę i wszystko zaczęło grać jak należy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Funkcja AST (1. działająca na FM3 - jezeli radio ma 3 niezalezne programowania FM: przełącza się te programowania z reguły klawiszem BAND. 2. działająca na MW2- jezeli radio ma 2 niezalezne programowania MW-tzw. fale srednie i tu także przełącza się z reguły klawiszem BAND). Jest to funkcja tzw. szybkiego dostrajania do lokalnych stacji nadawczych – włączenie: naciśnięcie AST (nastąpi sygnał) po chwili następny sygnał oznaczający koniec przeszukiwania najsilniejszych stacji. Funkcja ta działa bez względu na to co w danej chwili jest odtwarzane. Po zaprogramowaniu radio włącza sie automatycznie na FM3 na pierwszą zaprogramowaną stację lub nie włącza (zalezy od modelu). Jeżeli się nie włączy to przełączamy radio na FM3 i mamy lokalne najsilniejsze stacje. Przydatne jeżeli przyjeżdża sie do odległej miejscowości i chce się szybko przestroić radio do stacji o najsilniejszych sygnałach. SZKODA ZE W TZW. NOWOCZESNYCH RADIACH NP. TUNER LIST TEJ FUNKCJI NIE MA! Zresztą te nowoczesne radia nie mają 80% funkcji tych co dawniej. Oczywiście mówie tu o radiach Philipsa (obecnie VDO bo wszystkie caraudio ta firma przwejeła od Philipsa) kiedyś z tzw. wyższej półki np. RC 578, RC 599, RC 948 i szeregu innych. Wszystkie te radia obsługują zmieniarki: DC 012, 022, RC 026, 027, 032, 033, 047 Różnią sie innymi kostkami podłączeniowymi. Genaralnie jestem przeciwnikiem tzw. radii fabrycznych, gdyż 1. są słabe 2. brak sczególwego opisu tego sprzętu 3. podłączenie czegokolwiek to jest duży problem ( nie ma problemu tylko z czymś co poleca producent a ale jesto kilkakrotnie droższe niż inny sprzęt który często jest lepszy niz polecany)

SRC czyli Source jest to przełącznik miedzy trybami pracy radia. np. radio - cd - cd changer (lub aux). Z reguły trzeba zaprogramowac radio co ma "widzieć" ale już inny problem. Bo jezeli się nie "zaprogramuje" w tzw. głównych ustawieniach radia co ma "widzieć' to często np. moze obsługiwać zmieniarkę, ale jej nie "widzi" nawet jak zmieniarka jest ok. i dorze podłączona.

 

[ Dodano: 2008-11-28, 23:54 ]

Witam... mam następujący kłopot:

Posiadam renault megane z 99 roku, radio Philips kaseciak z cd changer control.

Kupiłem ostatnio zmieniarkę Philips DC022, która wedle informacji ze strony "Studio24" powinna z tym radiem współpracować.

Do zmieniarki dołączony był kabel DIN 8 PIN (oba końce), który kazałem przerobić na końcówkę ISO C10, które to złącze mam w radiu.

 

[ Dodano: 2007-04-15, 20:02 ]

Po przełożeniu kabelka zmieniarka nadal nie odpala (choć mieli płytami i ma zasilanie), radio nadal jej nie widzi.

 

 

Pozdrawiam

 

Jest rozwiazanie dosyć proste. Nie masz w gnieździe radiowym pinu 6 a masz pin 4. Na pinie 6 jest "GND" czyli masa. Prawdopodobnie w tym radiu masa jest na pinie 4. Jest zatem problem bo we wtyczce chyba nie ma złącza w pinie 4. W takim razie trzeba przełożyć pina nr. 6 we wtyczce na pina nr. 4 czyli wyciągnąć pina 6 i włożyć tam gdzie go nie ma czyli w otwór który jest przewidziany na pina 4. Jeżeli inne podłączenia są prawidłowe to zmieniarka bedzie widoczna i będzie napewno działać.

 

[ Dodano: 2008-12-07, 01:13 ]

Wiem, że w tych radiach jest możliwość uaktywnienia obsługi zmieniarki

 

Miałeś podać mi swój nr telefonu. Chyba że problem rozwiązałeś.

post-1915-1227791287_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Z reguły trzeba zaprogramować radio co ma "widzieć" ale już inny problem. Bo jeżeli się nie "zaprogramuje" w tzw. głównych ustawieniach radia co ma "widzieć' to często np. może obsługiwać zmieniarkę, ale jej nie "widzi" nawet jak zmieniarka jest ok. i dobrze podłączona.

Mam dokładnie ten sam problem. Radio robi BEEEEP gdy wciskam SRC. Zmieniarka ma napięcie i miesza płytkami. Co mam zrobić aby zadziało??

Co trzeba i jak zmienić w głównych ustawieniach radia żeby zagrało ?

dzięki za info

marek78

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radio:

Philips 22DC459/62l

zmieniarka: Alpine

[ Dodano: 2009-07-28, 21:45 ]

Może podeślesz mi instrukcje do tego radia, może być wersja ang lub niemiecka.

Czy potrzebujesz jeszcze jakieś dane odnośnie radia i zmieniarki?

Dzięki za wszelkie info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo wiem co to za radio. Ale jeżeli to te co myślę to:

przytrzymaj ok 5 sek. przycisk SCR. Powinno pojawić się na wyświetlaczu INIT.

Nastepnie trzeba spróbować innymi przyciskami: jeden z przycisków jest do wyszukiwania funkcji a drugi do włączania lub przełączania funkcji. Po zmianach akceptuje się znowu trzymając ok. 5 sek przycisk SCR. Jeżeli wejscie w ustawienia nie jest przez klawisz SCR, to spróbuj innym klawiszem to samo. Symbole włączenia zmieniarki są różne. np. funcja może przełączać CDC(zmieniarka) z AUX(wejście zewnetrznego źródła np. z MP3) albo CDC ON lub OFF albo CHR z AUX itd itd. Każda rodzina radyjek ma trochę inne symbole. Ale trzeba się pobawić. Powodzenia i napisz czy sobie poradziłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Mam radio Philips 22dc461/62l i właśnie kupiłem zmieniarkę. Podłączyłem, tylko tez musiałem zmienić PINy z 6 na 4. Niestety nic się nie dzieje. Zmieniara jest jakby nieżywa.

Jak sprawdzić, czy mnie sprzedawca na allegro wystukał, czy moje radio jest zepsute?

I o co chodzi z tym zaprogramowaniem w głównych ustawieniach radia, żeby widziało zmieniarkę. Jak to zrobić, bo jakoś nigdzie nie mogę tego namierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniara jest jakby nieżywa

Dosyć czesto radio nie podaje (+) z akumulatora. Zmieniarka podłączona jest na stałe z (+) auta, nawet jak radio jest wyłączone. Sprawdź to.

A z ustawieniami jest róznie. Ale radzę po włączeniu radia próbować trzmać dłużej niż 5 sek. każdy z przycisków aż do pojawienia się na wyswietlaczu: INIT lub coś w tym rodzaju. Wtedy innym przyciskiem niejako "przewijasz" ustawienia, a jeszcze innym "zmieniasz". Akceptujesz zmany przyciskając ten sam klawisz co na poczatku. Może być ten klawisz w pilocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!