Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Technika jazdy na gazie - jak jeżdzić?


waflos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich!

 

Od niedawna jestem posiadaczem Meganki kombii 1,4 16V z sekwencyjnym LPG. Poprzednio miałem dieselka (Golfa IV) ale niestety był za ladny i go ukradli.

Mam pytanie o waszą technikę jazdy (tą najekonomiczniejszą). Dieselkiem jeżdziłem tak że przy dojeżdżaniu np. do czerwonego światła puszczało sie nogę z gazu i hamowało silnikiem - wówczas nie było podawane paliwko. Jak to wygląda w benzynce - LPG?

 

Jeszcze jedno - rano rozgrzewacie auto na biegu jałowym czy po mału ruszacie?

Dziękuję za wszystkie opinie.

 

pozdr.[/i]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ekonomicznie na LPG dokładnie jak na benzynie tzn nie przekraczać 2,5tyś obr podczas rozpędzania i nie wciskać więcej gazu niż 2/3. Co do nagrzewania auta to wsiadaj i ruszaj, to nie maluch żeby ruszyć musiał być ciepły :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ekonomicznie na LPG dokładnie jak na benzynie tzn nie przekraczać 2,5tyś obr podczas rozpędzania i nie wciskać więcej gazu niż 2/3. Co do nagrzewania auta to wsiadaj i ruszaj, to nie maluch żeby ruszyć musiał być ciepły :-)

 

No tu bym z Kolegą nieco polemizował

Już kiedyś poruszano ten temat

 

http://megane.ruzam.pl/viewtopic.php?t=363

 

Ja teraz zmieniam biegi przy 4000 i wcale nie mam wyższego spalania a auto jedzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tu bym z Kolegą nieco polemizował

 

Ja teraz zmieniam biegi przy 4000 i wcale nie mam wyższego spalania a auto jedzie

napisałem tylko co w madrych ksiegach prawią, bo sam nie naleze do wkładajacych cegłe pod pedał gazu. :-) chyba ze nie chce mi sie fajerą krecic albo żona ma sprzeciw :D . 16V zdecydowanie lubi powyzej 3500obr :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16v to nawet nie lubia za niskich obrotow i paradoksalnie przy dziadkowej jezdzie do 2500 potrafia spalic wiecej niz jak je sie troche pocisnie, a najwiecej ponizej 2000 :-)

 

No własnie: mój wujo mówił że wyczaił swój silnik w fiacie marea 1,2LPG i jak go ostro cisnie na obrotach to pali mniej.

 

Muszę spróbowac no i Wam napiszę (jak wyjeżdżę zbiornik).

 

No i bedę sie musiał przyzwyczaić po dieselku - gdzie ten lubił niskie obroty.

 

Dzieki za wszystkie opinie.

 

pozdr.

 

PS> A jak z dojeżdżaniem do czerwonych świateł? - puścić pedał gazu (odcina wtedy dopływ paliwa czy nie?) czy wrzucić luz?

 

[ Dodano: 2007-05-12, 18:35 ]

Jak tam Wasze opinie odnośnie spalania??

Wyjeżdizłem ostatnio kilka zbiorników no i doszedłem do wniosku że najekonomiczniej jest zmieniać biegi w zakresie 3000 - 4000 obr. Przy jeżdzie powyżej 4000obr. auto zdecydowanie więcej pali - no i żal mi silnika jak tak wyje....

Moje spalanie przy silniku 1,4 16V sekwencja LPG to:

ok 8,5l trasa

ok 9,5l miasto

 

Robiłem jeszcze pomiary odnosnie zużycia etyliny ( o tym na ogół nikt nie mówi) do uruchamiania auta i wyszło mi dokładnie 0,37l / 100km czyli można przyjąć 0,4-0,5l etyliny/100km. Pomiar robiłem na dystansie ok 2500km.

 

Mam pytanie do Was odnośnie jazdy w warunkach miejskich - czy lepiej dojeżdżać do czerwonych swiateł puszczając gaz (hamując silnikiem) czy lepiej na "luzie".

Poprzednio jeżdziłem dieslem no i lepiej bylo hamować silnikiem bo wtedy podobno pompa nie podaje paliwa - tym samym nie spala go w cylindrze.

 

dzięki za wszystkie opinie i pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!