Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stag 300 i co dalej??


888EX888

Rekomendowane odpowiedzi

zdecydowałem sie założyć do mojej megi 1,4 16v gaz stag 300 (oczywiście ze względu na cene) czy ktoś mógł by mi doradzić jakie wtryski, reduktor itd. do takiej instalacji dobrać??

z tego co się już dowiedziałem to co do wtrysku do wyboru mam matrix albo voltek przy czym matrix jest wydajniejszy i szybszy ale bardziej czuły i w razie awarii leci cała listwa do wymiany. czekam na wasze opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod żadnym pozorae nie instaluj Matrixa. Bardzo szybko się brudzi i przestaje działać poprawnie, no i lubi się "palić". Można próbować czyścić go, ale to tylko półśrodki. Valtek (czerwony) jest owszem wolniejszy, ale jeśli czasy wtrysku PB na jałowym są dłuższe niż 3ms to wystarczy. Nie jest tak czuły na syf gazowy oraz znacznie tańszy. Ze dwa razy. Jeśli czasy wtrysku okażą sie <3ms trzeba założyć Valteka żółtego (1Ohm), ale bez potrzeby nie warto.

Reduktor załóż stosowny do mocy silnika. Czyli większy. Zawoli Zeta N(do 150KM) Emnegas (do 200KM) lub co tam będą mieli w podobnej mocy. Na pewno mie Lovtek i Tomasetto!

 

Poczytaj www.ac.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jeśli czasy wtrysku PB na jałowym są dłuższe niż 3ms to wystarczy

no tak ale mnie przy zakładaniu instalacji nie będzie wiedz mam nadzieje ze warsztat będzie wiedział :-)

 

czy do standardowego zestawu montażowego dodawane są jakieś filtry gazu?? jeśli nie to czy warto takowe zakładać??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy są jakieś firmy filtrów które polecasz??

 

Valtek (czerwony) jest owszem wolniejszy, ale jeśli czasy wtrysku PB na jałowym są dłuższe niż 3ms to wystarczy. Nie jest tak czuły na syf gazowy oraz znacznie tańszy. Ze dwa razy. Jeśli czasy wtrysku okażą sie <3ms trzeba założyć Valteka żółtego (1Ohm), ale bez potrzeby nie warto.

 

a czy ktoś mógł by mi powiedzieć jaki kolor powinien być do 1,4 16v?? czy może jest to sprawa indywidualna każdego silnika???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod żadnym pozorae nie instaluj Matrixa.

Mam właśnie listwę Matrixa z bezobsługowo przejechanymi 52 kkm. Ostatnio mu nawet zmieniłem pierwszy raz filtr fazy lotnej na oryginalnego matrixa. Choć wymianę filtrów (w szczególności ten fazy lotnej) instalacja miała niedopilnowaną to na jej działanie nie narzekam.

Chyba wyjątkowo odporna bestia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z jaką instalacją masz tego matrixa? Jesli jeszcze napiszesz, ze to Diego/Sirocco to normalnie uwierzę w cuda :-)

Jeśli chodzi o 1.4 16V to pewnie wystarczą cewki czerwone.

Marka filtra nie jest już taka ważna. Najcześciej zakładane są Certoolsy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewy - przy wyborze całej instalacji sugeruje sie tobą i ufam w ciemno ale czy mógł bym wiedzieć skąd posiadasz taka wiedzę na temat LPG?? są to własne doświadczenia, praca, pasja czy co tam jeszcze?? Co do tego valteka to powinien wystarczyć czerwony ale jak założę żółtego to tez nic sie nie stanie??

 

Jutro jade zamówić instalacje stag300 + valtek + Zawoli Zeta N :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po części to moje problemy z gazem w samochodzie, potem ciekawość i na końcu doświadczenie. II i IV gen. założyłem sam. Na Stagu200 jeżdzę i bardzo sobie go chwalę.

Dużo czytałem różnych forów. Szczególnie na www.gang.pl. Tam piszą instalatorzy (głównie).

Jesli chodzi o kolory Valteków. Jeśli silnik na jałowych obr. ma czasy wtrysków >3ms możesz założyć które chcesz. Jeśli jednak czasy są <3ms to tylko żółte. Są to cewki o rezystancji 1Ohm. Czerwone mają 3Ohmy. Dzięki niskiej rezystancji maja szybsze czasy działania.

Valtek to chyba najtańsza listwa wtryskowa. Kosztuje 230-250zł, podczas gdy taki Keihin kosztuje tyle samo za jeden wtryskiwacz.

Komponenty jakie wymieniłeś będą akurat do tego silnika. Jeśli panowie nic nie zmaluja to bedziesz zadowolony napewno.

Montaż jest banalny, jedynie żeby dobrali odpowiednie średnice dysz i po bólu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm co do średnic to znalazłem gdzieś rozpiskę i po obliczeniach wyszło mi że powinienem mieć Średnica dyszy wtrysku 2,3mm czy to możliwe czy coś pokręciłem?? ehhh no to czy coś nie pokręcą przy malarzu albo ustawieniach to sie okaże w praniu Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój silnik z tego co pamiętam powinien mieć dysze 1,7mm. Na takich nie przechodził jednak kalibracji i po prostu nie chciał jechać. Rozwierciłem je do 2mm i jest cacy. Od czegoś trzeba zacząć, a potem to już tylko interpretacja komunikatów i sztuka logicznego myślenia. Stag podczas autokalibracji wypisuje komunikaty jak mu coś nie pasuje. Jak są niewłaściwe dysze też to napisze. Można wtedy jednak próbować zmieniać ciśnienie gazu na reduktorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja mam Tartarini SGI dla silnika 1.6v16. Czasy otwarcia dla biegu jałowego 700 to 4ms (listwa jest tartarini, tzn czasy >4ms, średnica dysz 3mm), natomiast dla obrotów 2000 wzwyż to nawet 13ms, a przy pełnym otwarciu 6000 to ok 18ms.

Większość problemów z wtryskiwaczami to głównie jakość gazu, ogólnie pisząc dobrze mi się jeżdzi - 37kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!