Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie paliwa i gazu jednocześnie?


mr6319

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czy komukolwiek z was zdarzyło się kiedyś by w waszym aucie w czasie jazdy spalało się zarówno paliwo jak i gaz? Ostatnio zauważyłem, że znika mi w czasie jazdy na gazie paliwo. Megane 96r., 1.6, 8V, RT, Gaz Lovato zakładany w 2001r. Na jesieni zeszłego roku wmieniałem tzw. zestaw naprawczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc było tak:

Rano siadam do auta, zapalam i patrze a na wskażniku paliwa Pustka, (pod czerwoną kreską). Dzień wcześniej jeżdziła żona więc nie wiem czy może nie zapomniała przełączyć na gaz. (Czasami jak auto zimne trzeba przejechać kilka kilometrów by nie gasł na gazie). Jadę do CPN tankuję 10 litrów. Jadę w drogę jakieś 140km. Cały czas na gazie. W drodze powrotnej patrzę a na wskażniku znowu pustka, wskazówka na czerwonej kresce. Coś tu niegra...

Dodam że wcześniej auto nie chciało palić jak miało miało benzyny ( słaba pompa), a teraz pali jak złoto. Więc może to wina tylko wskażnika...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wskaźnik nie jest idealną miarą ilości paliwa w baku, zatankuj do pełna pojeździj i dopiero dotankuj jeśli ubywa i będziesz wtedy mógł się zastanawiać

 

wg mnie to Twoja błędna interpretacja, i to wszystko, bo to że wskazówka jest na czerwonej kresce to może świadczyć, że w baku jest 3,5 albo i 8 czy 10 litrów bo czujnik w baku ma dużą tolerancję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest taka możliwość że pali i gaz i benzynę :-(

Przyczyną może być przekaźnik/przekaźniki odcinający wtryski.

Miałem podobną sytuację w mojej Toyocie. okazało się że obluzowało się gniazdko w emulatorze wtrysków i po przełączeniu na gaz 2 wtryski nadal pracowały. Wystarczyło rozebrać i podlutować styki (były zimne luty). Wykryłem to odpinając kolejno wtyczki od wtrysków. Po odpięciu felernych były wahnięcia obrotów.

 

PS. Miałem instalację II gen dla silników wielowtryskowych z automatycznym przełączaniem benzyna/gaz. W twoim silniku jest chyba wtrysk centralny więc powinien być tylko jeden przekaźnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam kolejne wnioski. Podczas jazdy przez te kilka dni (oczywiście układ przełączony na gaz) nie tankowałem ani paliwa ani gazu. Wynikiem tego było stanięcie samochodu po trasie. Jak się okazało w baku paliwa wiało pustką. Po wlaniu 5 litrów z bańki auto odpaliło i pojechało dalej. Dziś rano byłem u zaprzyjaźnionego mechanika i stwierdził, że nie przełącza mi się na gaz. Niby kontrolka świeci na zielono ale jeżdżę na benzynie.

Teraz dopiero nasunęły mi się spostrzeżenia:

1. W czasie jazdy przy przełączeniu z benzyny na gaz i odwrotnie nie ma żadniej odczuwalnej różnicy ( zasze było lekkie przygaśnięcie).

2. Auto po odpaleniu rano pracuje bez zarzutów. (Rano po odpaleniu i przełączeniu na gaz auto przeważnie gasło, dopiero po drugim zapaleniu pracowało normalnie).

 

Co jest odpowiedzialne w układzie za przełączenie z benzyny na gaz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobnie awarii uległ "komputer" /modem/ elektroniki gazu.

Może być tez tak, że rozprogramował sie i nie przełącza na gaz.

Kontrolki niby działają, ale auto cały "pije" etyline.

Musisz odwiedzić dobrego "gazownika" i napewno Ci pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

podobną sytuację zaobserwowałem u siebie - instalacja lovato sekwencyjna.

 

- kilka dni temu, jak były mrozy minus 15-17, to przełączał po dłuuugim rozbiegu na nagrzanie, ale obserwowałem wówczas intensywny zapach gazu po przełączaniu i przez pewien czas (wcześniej wsio było OK)

- od wczoraj ubywa benzyny w baku (widać, nawet po dotankowaniu), mimo, ze kontrolki gazu mrugają po starcie, a po nagrzaniu świecą ciągle, jak normalnie po przełączeniu na benzynę (brak jakichś oznak przełączania, silnik pracuje cacy)

 

A może ma wpływ też fakt, ze minęło już 19 tys od ostatniego przeglądu gazowego, a zalecane co 15 tys?

Mam auto od niedawna, zrobiłem należne wymianki (rozrząd, oleje itp) i czeka mnie jeszcze przegląd gazowy, ale to do Wrocławia się muszę udać, bo u mnie nikt nie robi lovato (gaz zakładany i serwisowany był w ALMA na Grabiszyńskiej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!