Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

rozładowany aku - pare problemów z elektryką


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zacznę od tego, że posiadam Scenic 1.6 16V 1999 r. Problem polega na ciągłym problemie z elektryką a co za tym idzie rozładowaniem akumulatora, m.in.:

1. radio rozładowywało auto, gdyż gdy stało 3 dni na 4 dzień nie chciał odpalić aku "pusty", gdy wyciągnąłem radio i wsadziłem naładowany aku po 3 dniach postoju odpalił bez problemów

2. od jakiegoś czasu wentylator się w ogóle nie załączał (już myślałem, że coś się zepsuło), ale od 2 dni wentylator chodzi po około 5-10 minut i po dzisiejszej takiej akcji już nie mogłem go odpalić - aku znów rozładowany

3. nawiew - gdy gaszę auto nawiew nadal chodzi, mowa oczywiście o 1,2,3,4 na "0" jest wyłączony, ale czy nie powinien się wyłączać razem ze stacyjką?

4. zaczęło się robić jakieś przebicie w tylnej lampie między stopem a kierunkiem

5. silnik jakoś dziwnie gaśnie po przekręceniu kluczyka

 

Dodam, że w tym roku wymieniłem już chłodnicę i naprawiłem rozrusznik...

 

Powoli tracę cierpliwość do tego auta schodząc rano do niego i się zastanawiając "odpale/nie odpale" :/

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.ja zaczołbym od alternatora,mój kolega ma tez scenika 1,6 16v nie mógł odpalić jak zamontował gaz, gazownik doszedł do wniosku ze ta dioda co jest przy centralce od gazu rozładowała aku. Ogólnie ładowanie niby było ok,światła w tylnej lampie także fiksowały,po naprawie alternatora jak ręką odjoł koszt ok 350 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dioda rozładowała AQ??? To jakaś nowość. Wszystkie auta z alarmem musiałby mieć dziure na korbe w atrapie jak Warszawa i Syrena drzewiej :mrgreen: ;-)

 

[ Dodano: 2009-11-21, 19:16 ]

Powoli tracę cierpliwość do tego auta

5.Co to znaczy dziwnie gaśnie?

4.Przeczyścić kostkę (temat standardowy) i dodatkowo gniazda wszystkich żarówek (utleniają się i nie ma kontaktu)

3.wyłączaj wentylator, u mnie czasem podobnie, gdzieś prąd zostaje, nie chce mi się szukać

2.już opisywałem z wentylatorem poszukaj. Problem w tym, że W Reno jest inaczej niż np.w niemieckich. Po zgaszeniu jak temp.wysoka wentylator chodzi aż schłodzi ( w niemieckich kilkadziesiąt minut i jest odłączany) czyli bez pracującej pompy może tak kilka godzin pracować aż czujnik sam ostygnie. Nowe A załatwi sprawę lub pilnuj się podczas wyłączania aby temp była schłodzona lub 5 min po wyłączeniu odpal na półminuty aby "obróciło" płynem.

1.nie wiem

 

Dodatkowo przeczyść wszystkie masy i plusy na grubych kablach (rozrusznik, altek i klemy AQ). Myśle, że akumulator masz już nie tęgi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!