Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przycisk Auto - co on robi?


coolesh

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli na włączonym silniku podczas dnia światła same się zapalają, a wcześniej tego nie było, to znaczy, że zamontowali Ci automatyczny włącznik świateł, czyli po prostu zmienili jedną opcję w komputerze w trybie serwisowym. Nie mam pojęcia dlaczego montują takie coś, również w nowych samochodach, bez wiedzy i zgody właściciela.

Jedyne wyjście to pojechać jeszcze raz do serwisu i zrobić awanturę. Ja bym się wściekł gdybym nie mógł wyłączyć świateł :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czacha, chyba coś odwrotnie ;-). Gdy jest włączony automat to światła w dzień się nie palą. Zapalają się gdy robi się ciemno( albo w tunelu np.)

arka3, raczej na włączonym wciśnij przycisk. Na wyświetlaczu powinien pojawiś się komunikat;

auto light deactivated( ja mam angielski jęz. kompa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wyłączonym silniku i na wyłączonych światłach należy przetrzymać przycisk AUTO aż pojawi się sygnał dźwiękowy. Gdy razem z nim pojawił się również komunikat na wyświetlaczu AUTO LIGTHS DE-ACTIVATED oznacza to, że właśnie wyłączyliśmy czujnik zmierzchu i światła działają tak, jak każdym innym samochodzie - włącza się tylko manetką. Komunikat ten pojawia się również po każdym odpaleniu silnika, zaraz po OIL LEVEL OK, informując, że w nocy sami musimy zatroszczyć się o światła.

Gdy natomiast po przytrzymaniu przycisku AUTO usłyszymy tylko sygnał dźwiękowy, bez żadnego komunikatu na wyświetlaczu, to właśnie włączyliśmy automatyczny włącznik świateł, który zapala światła mijania TYLKO W NOCY lub w miejscu o słabym natężeniu światła (tunel, parking wielopoziomowy, garaż).

Nie ma tutaj takiej opcji, aby światła włączały się same w słoneczny dzień. Jednak producent w nowych samochodach zmienia oprogramowanie komputera tak, że czujnik zmierzchu jest pomijany a światła zapalają się zawsze po uruchomieniu silnika. Pewnie w starszych modelach też można bezproblemowo zrobić taką modyfikację po podłączeniu CLIPa. Może w ASO "życzliwi" mechanicy właśnie ją zrobili z bliżej nieznanych powodów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wierzę, że w serwisie zamontowali by czujnik bez wiedzy właściciela. Chiciażby dlatego że pewnie by musiał zapłacić za to. Bardziej prawdopodobnym jest, że zrestartowali komputer i automatycznie się czujnik włączył. Ale można przecież go łatwo wyłączyć właśnie przyciskiem auto (wyżej jest to opisane dokładnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dostałem taki lift oprogramowania u Synoradzkiego na Bartyckiej :)) i to gratis :)

Po wizycie u nich w poz. 0 zapalają się światła mijania i gasną po wyłączeniu silnika. Nie ma różnicy czy jest ciemno czy też świeci słońce. Wyłączyć się tego nie da. A przedtem miałem na kompie komunikat że czujnik zmierzchu jest wyłączony. Teraz w zamian jest po francusku coś tam coś de message .....

ech.. szkoda że się nie zapytali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma tutaj takiej opcji, aby światła włączały się same w słoneczny dzień.

a ja mam wyłączony czujnik zmierzchu i na stałe przekręcona manetkę od świateł na pozycje mijania. po uruchomieniu silnika światła same się włączają (opóźnienie 1-2 sek) po zgaszeniu silnika, wyjęciu karty i otwarcia drzwi gasną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faqt, to jest sprawa zasadnicza :) . Ja wolałbym sam decydować czy mają się świecić czy nie ;-) . Przecież jak zostawię w pozycji "on" to i tak zaświecą po włączeniu silnika a po wyłączeniu zgasną. :)

Albo zapytaj ich jak wyłaczyć światła :)

pozdrówka P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wolałbym sam decydować czy mają się świecić czy nie

Niestety polski ustawodawca zadecydowała Ciebie :-P, poza tym dzięki tej funkcji nikt więcej nie będzie Ci mrugał światłami, ze jedziesz bez włączonych świateł, a co najwyżej ostrzeże Cie o "nie spodziewanych kłopotach" :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety polski ustawodawca zadecydowała Ciebie

Wszystko pięknie i cudownie, ale na Polsce się niestety (a może stety) świat nie kończy. W całej Europie Zachodniej ludzie jeżdżą bez świateł w dzień, podobnie jak w kilkuset innych krajach. Co więcej - np. w Grecji podczas dobrej widoczności obowiązuje ZAKAZ używania świateł mijania! Co będzie, gdy użytkownik z takim ustrojstwem wybierze się tam na wakacje?

Ponadto są sytuacje, w których nawet najwięksi zwolennicy świecenia w dzień nie powinni widzieć najmniejszego sensu w wypalaniu sobie reflektorów - np. stanie w kilometrowym korku lub "jazda" w tymże korku na jedynce.

Gdybym znalazł się w przytoczonej powyżej sytuacji lub w podobnej, w słoneczny letni dzień w 30-sto stopniowym upale i mając elementarną wiedzę jak działa żarówka halogenowa (90% energii zamienia na ciepło podgrzewając wnętrze reflektora do ponad 500 stopni Celsjusza) byłbym zmuszony do bezsensownego świecenia na zderzak poprzedzającego auta i niszczenia reflektorów, chyba bym się wściekł :evil:

No ale gdy ktoś ma za dużo pieniędzy i kupno nowych lamp to nie problem, tudzież sokoli wzrok i zmatowiały odbłyśnik gorzej świecący w nocy mu nie przeszkadza, to niech sobie świeci, jeżeli czuje się przez to "bezpieczniej".

A tak przy okazji to spójrzcie sobie na reflektory Waszych Meganek II phI w górnej części klosza mniej więcej nad żarówką świateł mijania. Widzicie czarne zakopcenie od środka? Skąd się mogło wziąć? Ciekawe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czacha, z tym korkiem to masz całkowitą rację - brak sensu korzystania ze świateł bo i po co ale nikt mi nie wmówi że jadąc właśnie w 30-to stopniowym upale drogą prosta jak strzała i całkowicie nasłonecznioną włączone światła nie pomagają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sergiu83, może w wolnej chwili zerknij sobie w mój podpis i poczytaj trochę. Ale nie róbmy tutaj OT, a ewentualną dyskusję na temat sensowności świecenia w dzień proponuję przenieść do odpowiedniego tematu, jest nawet taki na forum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czacha, wybacz ale nie będeę tego tematu kontynuował, masz prawo tak myśleć i nic mi do tego. powiem tak, jakbym miał powiedzieć co myśle o takich informacjach jak z tamtej strony to bym dostal bana juz po pierwszym zdaniu.

Koniec OT- wybaczcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest tak że albo światła automatycznie się włączają gdy zapalam i gasną z otwarciem drzwi po zgaszeniu silnika, albo jak automat jest wyłączony to pociągnięciem manetki oświetlają mi drogę do domu, jak wyżej napisane jest. Inaczej się nie da już, kombinowałem na różne sposoby, przy światłach zapalających się wraz z uruchomieniem silnika nie ma możliwości oświetlenie drogi przed samochodem po wyjściu z auta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!