Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Megane II 2003/2004/2005 Kilka pytań.


min3znaki

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli chodzi o tablice z Holandii to oni zabierają oryginalne a dają wyjazdowe takie białe z pleksi + taki papier kto wyjeżdża z kraju , w Holandii auto ma przypisane numery , nie zmieniają się przy zmianie właściciela. Dla policji na tablicach powinna być dwutygodniowa naklejka, koloru zielonego z datą wydania. Czas na dojechanie na takich tablicach to 14 dni, w tym jest ubezpieczenie. Po tym czasie tablice i ubezpieczenie traci ważność , możesz wykupić ubezpieczenie by dalej jeździć ( np. .miesięczne ) ale Policjant może ci to zakwestionować. Jeśli sprzedający twierdzi inaczej Np. buja się z autem z miesiąc to jak kupisz bez nalepki lub z nieważną to lepiej jedz od razu do domu i rejestruj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie każdy ph II po 2007 roku ma srebrne płetwy na grilu, napewno każdy w wersji bussines line (notabene niża wersja od Expression). Mój (Sedan 2008 - dCi)nie ma, na bocznych listwach żadnych oznaczeń, z tylu nie ma napisu Renault, z przodu nie ma srebrnych elementów na grilu. Dodatkowo srebrny krążek na kierownicy i zegarach są. Dodatkowo w ph II jest inna gałka zmiany biegów niż w ph I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie!

Właśnie jestem po zakupie Megane II ph1 Kombi 1,5DCi. Dziękuję wszystkim za pomoc i wsparcie, dzięki Wam kilka rzeczy mi się w głowie rozjaśniło i mogłem przy zakupie byc spokojnym.

Generalnie odżałowałem 200 zł na ASO, ale dzięki temu miałem pełen wgląd w samochód. Jak każda używka ma swoje wady, ale są to wady raczej wynikające z wieku i użytkowania samochodu, a nie z jego "sztruclowatości".

Dzięki ASO dowiedziałem się, że przygód samochód poważnych nie ma, co prawda szyba przednia i boczna wymieniane, ale grubość lakieru w granicach tolerancji Renault, poduszki ma takie, jakie wyszły z fabryki (to się nie starzeje?! ), więc "bity" strasznie nie był (jeśli w ogóle). Rama też nie ruszona. I jest wyciek z okolicy pompy (rozrządu), no ale to i tak wiem, że wymienić trzeba, więc bez scen. Silnik równo słychać, nie kopci (w komputerze nic nie widzieli niepokojącego n/t wtrysków). Skrzynia biegów tez okej, nie zgrzyta, biegi wchodzą (w oleju skrzyni nic nie znaleźli).

Generalnie opinia mechaników była taka, że auto jest w porządku jak na swój wiek i na to, co oglądają na co dzień, chociaż bez rewelacji, jak się wymieni to i owo, to można przysłowiowe "lać i jechać".

 

Oczywiście, jak to samochód po handlarzu:

 

a) opony łyse i letnie (do wymiany)

<ok> płyty hamulcowy i chłodniczy koniecznie do uzupełnienia

c) wycieraczki też do wymiany

d) trzeba uzupełnić klimę

e) kodu do radia ni ma (ale wiem z tego forum, ze jest to w miarę prosto do załatwienia)

f) dwa czujniki ciśnienia kół do wymiany (macie jakieś źródła, gdzie to taniej dostać, aby nie płacić 180 zł/szt. w ASO ?)

 

No i to wszystkie problemy mojego samochodu. Teraz zarejestrować i cieszyć się bezawaryjną jazdą (oby jak najdłużej).

 

Wnioski z mojego kupowania (a to pierwszy raz, gdy kupuję samochód używany, dotychczas miałem farta i jeździło się służbowym):

a) zrobić sobie tabelkę i pracowicie wypełniać podczas oglądania, przy przepatrzeniu kilku samochodów i wyborze, które do przeglądu w warsztacie bardzo się przydają tabele z opisami (na życzenie mogę podesłać taką, którą sobie zmajstrowałem na podstawie przemyśleń)

:( zabrać ze sobą kogoś, kto zna się na lakierze i malowaniu niekoniecznie samochodu (pomaga, w tej kategorii cenowej nikt się nie bawi w dobieranie i dobre lakierowanie, więc już wiadomo na placu, czy coś robione)

c) w komisach ciężko uchodzić coś dobrego, chociaż, nie przeczę, jedną sztukę zobaczyłem nawet interesującą, przebrane strasznie, przeważnie same niemieckie sztuki (Jeszcze raz dzięki Misza za cenne uwagi)

d) wiem, że najlepiej przegląd zrobić w ASO (w takim, co się naprawdę znają, a nie w tych, co tylko trzaskają przeglądy), dzięi czemu mamy informację o historii, oraz podgląd na komputer

e) szkoda jechać gdzieś daleko, żeby przekonywać się, że to co na zdjęciu lać i jeździć, w rzeczywistości jest klepane i tu i tam i do normalności trochę brakuje.

f) nie wierzyć handlarzowi, nie spotkałem (a szkoda) jeszcze takiego, co by powiedział, co i jak

 

No to chyba tyle.

Jeszcze raz wszystkim dziękuję za pomoc mając nadzieję, że zagoszczę tu na dłużej, nie dlatego, że się Megane psuje, tylko dla miłego towarzystwa, oraz dla cennych porad n/t eksploatacji.

 

Tomasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!