Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Megane II 2003/2004/2005 Kilka pytań.


min3znaki

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli chodzi o tablice z Holandii to oni zabierają oryginalne a dają wyjazdowe takie białe z pleksi + taki papier kto wyjeżdża z kraju , w Holandii auto ma przypisane numery , nie zmieniają się przy zmianie właściciela. Dla policji na tablicach powinna być dwutygodniowa naklejka, koloru zielonego z datą wydania. Czas na dojechanie na takich tablicach to 14 dni, w tym jest ubezpieczenie. Po tym czasie tablice i ubezpieczenie traci ważność , możesz wykupić ubezpieczenie by dalej jeździć ( np. .miesięczne ) ale Policjant może ci to zakwestionować. Jeśli sprzedający twierdzi inaczej Np. buja się z autem z miesiąc to jak kupisz bez nalepki lub z nieważną to lepiej jedz od razu do domu i rejestruj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie każdy ph II po 2007 roku ma srebrne płetwy na grilu, napewno każdy w wersji bussines line (notabene niża wersja od Expression). Mój (Sedan 2008 - dCi)nie ma, na bocznych listwach żadnych oznaczeń, z tylu nie ma napisu Renault, z przodu nie ma srebrnych elementów na grilu. Dodatkowo srebrny krążek na kierownicy i zegarach są. Dodatkowo w ph II jest inna gałka zmiany biegów niż w ph I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie!

Właśnie jestem po zakupie Megane II ph1 Kombi 1,5DCi. Dziękuję wszystkim za pomoc i wsparcie, dzięki Wam kilka rzeczy mi się w głowie rozjaśniło i mogłem przy zakupie byc spokojnym.

Generalnie odżałowałem 200 zł na ASO, ale dzięki temu miałem pełen wgląd w samochód. Jak każda używka ma swoje wady, ale są to wady raczej wynikające z wieku i użytkowania samochodu, a nie z jego "sztruclowatości".

Dzięki ASO dowiedziałem się, że przygód samochód poważnych nie ma, co prawda szyba przednia i boczna wymieniane, ale grubość lakieru w granicach tolerancji Renault, poduszki ma takie, jakie wyszły z fabryki (to się nie starzeje?! ), więc "bity" strasznie nie był (jeśli w ogóle). Rama też nie ruszona. I jest wyciek z okolicy pompy (rozrządu), no ale to i tak wiem, że wymienić trzeba, więc bez scen. Silnik równo słychać, nie kopci (w komputerze nic nie widzieli niepokojącego n/t wtrysków). Skrzynia biegów tez okej, nie zgrzyta, biegi wchodzą (w oleju skrzyni nic nie znaleźli).

Generalnie opinia mechaników była taka, że auto jest w porządku jak na swój wiek i na to, co oglądają na co dzień, chociaż bez rewelacji, jak się wymieni to i owo, to można przysłowiowe "lać i jechać".

 

Oczywiście, jak to samochód po handlarzu:

 

a) opony łyse i letnie (do wymiany)

<ok> płyty hamulcowy i chłodniczy koniecznie do uzupełnienia

c) wycieraczki też do wymiany

d) trzeba uzupełnić klimę

e) kodu do radia ni ma (ale wiem z tego forum, ze jest to w miarę prosto do załatwienia)

f) dwa czujniki ciśnienia kół do wymiany (macie jakieś źródła, gdzie to taniej dostać, aby nie płacić 180 zł/szt. w ASO ?)

 

No i to wszystkie problemy mojego samochodu. Teraz zarejestrować i cieszyć się bezawaryjną jazdą (oby jak najdłużej).

 

Wnioski z mojego kupowania (a to pierwszy raz, gdy kupuję samochód używany, dotychczas miałem farta i jeździło się służbowym):

a) zrobić sobie tabelkę i pracowicie wypełniać podczas oglądania, przy przepatrzeniu kilku samochodów i wyborze, które do przeglądu w warsztacie bardzo się przydają tabele z opisami (na życzenie mogę podesłać taką, którą sobie zmajstrowałem na podstawie przemyśleń)

:( zabrać ze sobą kogoś, kto zna się na lakierze i malowaniu niekoniecznie samochodu (pomaga, w tej kategorii cenowej nikt się nie bawi w dobieranie i dobre lakierowanie, więc już wiadomo na placu, czy coś robione)

c) w komisach ciężko uchodzić coś dobrego, chociaż, nie przeczę, jedną sztukę zobaczyłem nawet interesującą, przebrane strasznie, przeważnie same niemieckie sztuki (Jeszcze raz dzięki Misza za cenne uwagi)

d) wiem, że najlepiej przegląd zrobić w ASO (w takim, co się naprawdę znają, a nie w tych, co tylko trzaskają przeglądy), dzięi czemu mamy informację o historii, oraz podgląd na komputer

e) szkoda jechać gdzieś daleko, żeby przekonywać się, że to co na zdjęciu lać i jeździć, w rzeczywistości jest klepane i tu i tam i do normalności trochę brakuje.

f) nie wierzyć handlarzowi, nie spotkałem (a szkoda) jeszcze takiego, co by powiedział, co i jak

 

No to chyba tyle.

Jeszcze raz wszystkim dziękuję za pomoc mając nadzieję, że zagoszczę tu na dłużej, nie dlatego, że się Megane psuje, tylko dla miłego towarzystwa, oraz dla cennych porad n/t eksploatacji.

 

Tomasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!