Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1,5 czy 1,9


blez

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pierwszy post na tym forum.

Planuje zakupić megane II (koniecznie diesel) i już się pogubiłem w tych wersjach. Więc jak ktoś by znalazł chwilę czasu i mi wszystko objaśnił to byłbym bardzo szczęśliwy <ok>

Więc tak na początku pytania

1. Czy wszystkie meganki 1,9 dci wychodziły z 6 biegową skrzynią ?

2. Czy wychodziły wersje 1,5 dci z 6 biegami ?

3. Czym różnią się silniki 1,5 dci o różnych mocach 80 i 100 KM?

4. Czy silnik 1,5 dci (100KM) daje rade w trasie z klimą i innymi bajerami?

5. Szukam wersji w kombi więc czy 100Km to nie będzie za mało?

6. Na co zwrócić szczególną uwagę przy kupnie wersji 1,5 lub 1,9 - czy są jakieś typowe usterki które dolegają tym samochodom po około 150 tyś km (do takiego przebiegu szukam auta)

Dodam jeszcze tylko, że szukam autka około rocznika 2003 za około 20 tyś PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego blez, -jeżeli szukasz megi GT dieslu z przebiegiem 150000tkm za około 20tyś PLN to nie wiem czy jest sens odpowiadać na 6 Twoich pytać (na wszystkie znajdziesz odpowiedż na forum).Takiego autka po prostu nie znajdziesz :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym raczej będę je sobie sprowadzał sam z zagranicy
na pewno już tam jakiś stary dziadek czeka,żeby Polakowi za pół darmo oddać swoje garażowane,prawie nie jeżdzone auto <ok>
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi świetne forum
A czego innego się spodziewałeś...forum jest świetne. Ty zamiast się obrażać i fochy strzelać może zacznij je przeglądać.Wszystkie pytania jakie zadałeś były już zadawane 10tki razy.Po co zakładałeś nowy temat?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam bo w większości postów o zakupie jest - proszę o ocenę . . . , a mi chodzi o różnicę.

Mam znajomego w serwisie renault i nie chce mu zawracać głowy głupimi pytaniami, a przebieg i ew. naprawy, które były robione w serwisie sprawdzi mi przed zakupem nawet przez telefon.

 

waldek708, może pomożesz i jakieś linki podeślesz :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://megane.com.pl/megane-ii-dci-vt19782...ght=r%F3%BFnice

http://megane.com.pl/zakup-megane-ii-2003-...af2d3d3f#161078

http://megane.com.pl/megane-ii-phii-chip-n...hlight=bieg%F3w

jest tego naprawdę dużo na forum,wystarczy "szukajkę" zatrudnić ;-) Piwko w dłoń i do lektury...a ja na meczyk ręcznych <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym raczej będę je sobie sprowadzał sam z zagranicy
na pewno już tam jakiś stary dziadek czeka,żeby Polakowi za pół darmo oddać swoje garażowane,prawie nie jeżdzone auto :)

 

Tak jak napisałeś :) za granicą żeby znaleźć na sprzedaż jakiegoś diselka poniżej 100tys km to na prawdę trzeba mieć szczęście ;-)

Np jak patrze na allegro i widzę te VW passaty sprowadzone 1999rok albo nawet 2004 diselek 1,9 i przebieg poniżej 100 albo 130, 170 tys to aż mi się śmiać chce <ok> ale to trzeba jechać samemu i się przekonać :( tam są przebiegi 200tys + a większość to 300+ :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. tak

2. tak - choc chyba dopiero od fazy II z silnikiem 105 KM od roku 2006

3. z tego co sie orientuję oprogramowaniem, dopiero 105 km - technicznie inny troche, ps: wg mnie najlepszy

4. tak, choc wiadomo ze 1,9 + plus obciazenie lepiej

5. nie bedzie za malo- ale uwagi jak 4

6. szukaj forum, ja osobiscie kupilbym w fazie I 1,9, a jesli 1,5 - to 105 KM z fazy II

 

Cena - dodalbym co najmniej 5-7 tys.zł za w miare dobry egzemplarz, choc tego szukac trzeba bardzo dlugo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polska okazja ?

1. http://otomoto.pl/renault-megane-privalage...-C11365734.html

co o nim sądzicie wizualnie ?? muszę wysłać kumplowi z renaulta nr vin żeby zobaczyć co jest grane. Ten przebieg to chyba pomyłka ale się zobaczy.

Czy coś z niemiec?

2. http://tnij.org/meghanower

3. http://tnij.org/megbremen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są w internecie oferty takich aut.

A znasz takie powiedzenie "tanie mięso to psy jedzą" ? <ok> NIgdy nie kupuje sie samochodu z dolnego pułapu cenowego dla danego rocznika !! To w 99% są auta albo wyeksploatowane (z gigantycznymi przebiegami przekręconymi na 120 tys km) albo po mocnych przejsciach :(

Nikt, obojętnie czy to Niemiec, Francuz, Szwajcar ,czy Polak nie odda ci zadbanego i pewnego auta za pół darmo !!

Oczywiście można kupić za 22 tys i 2005 r. tylko, że to będzie trup na kółkach podszykowany do sprzedaży. Myslę, że relana cena Megane II z 2003 r. z takimi silnikami jakie ty chcesz kupić to ok. 22-24 tys zł. Oczywiście mówię o autach zadbanych, bezwypadkowych z pewną histrorią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4rt, właśnie jest sprawdzany po VIN zobaczymy co wyjdzie.

Nik, dlatego nie szukam z dolnego pułapu bo meg z dieslem z dolnego pułapu według ofert można mieć za nawet 16tyś PLN ! ! !

Podchodzę do tego zakupu bardzo spokojnie i poszukuję cały czas jakiejś dobrej oferty. Poczytałem forum poczytałem google na co zwracać szczególną uwagę i cały czas drążę i szukam.

 

Tablica pogięta jest i to nawet ja zauważyłem ale gościu byłby samobójcą żeby podawać nr VIN jak coś było kręcone. Chyba, że auto zespawali z 33 bo takie cuda się też zdarzają <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!