Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zakłócenia


Rekomendowane odpowiedzi

Walczymy do końca. Spróbuję patentu z koralikami ferrytowymi, które zapnę na przewody zasilające wtryskiwacze. Zdaję sobie sprawę, że sprawa jest raczej beznadziejna, chociaż i tak w porównaniu z Fiatem Stilo JTD, którym jeździłem jakiś czas temu, jest bosko. Fiat zamykał S-metr w radiu.... :mrgreen:

A'propos dostania się do wtryskiwaczy: walczę ze zdjęciem plastikowej pokrywy przykręconej dwoma śrubami. Odkręcam śruby, odpinam zatrzaski a i tak nie mogę jej zdjąć. Po Świętach przyjrzę się temu na spokojnie.

 

Pozdrawiam i Wesołych Świąt!!!

Łukasz

 

[ Dodano: 2009-01-22, 22:52 ]

Panowie, na początek DOBRA wiadomość! Wygrałem z zakłóceniami od wtryskiwaczy. Mam CISZĘ! Very Happy

 

Ale po kolei. Serwis Renault, choć na początku wydawał się pałać zrozumieniem problemu i empatią, po moim przybyciu postanowił wyperswadować mi sensowność jakichkolwiek prób usunięcia problemu, który to według nich wcale nie był problemem. Usłyszałem wiele fraz zmieniających mój pogląd na świat, m.in. że każdy układ wtryskowy musi zakłócać każde radio, bo przecież tam jest cewka. Tak...

Natomiast na podrzucony przeze mnie pomysł montażu pierścieni ferrytowych, serwis oznajmił, że zgłupieje komputer. Taa...

 

Do domu wróciłem z niczym i wkurzony do czerwoności podszedłem do problemu "po inżyniersku" :)

Dobrałem się do przewodów zasilających wtryskiwacze. W Megane 1,9 dCi wygląda to tak:

 

c52f2994d2dae605med.jpg

 

Strzałki zwracają uwagę na to, że przewody biegnące od zbiorczej wiązki do każdego wtryskiwacza są krótkie. To ważne, ponieważ zbyt długie filtry ferromagnetyczne się nie zmieszczą.

 

Aby w 1,9 dCi Euro4 (czyli 130 KM) dostać się do wtryskiwaczy należy:

- zdjąć ozdobną plastikową osłonę silnika

- odkręcić aluminiowy przewód (kolektor) doprowadzający powietrze do turbo kluczem nasadowym 13. Jest jedna nakrętka (z prawej u dołu) oraz 2 śruby kołnierza. Po odkręceniu możemy odsunąć kolektor nieco na bok, dzięki czemu będziemy mogli swobodnie wyjąć plastikową pokrywę wtryskiwaczy.

- aby ją zdemontować, kluczem nasadowym 10 odkręcamy od góry 2 śruby, następnie dłońmi odblokowujemy (bodajże) 3 plastikowe zatrzaski trzymające pokrywę.

- odpinamy czujnik po lewej stronie (wkładamy palec, naciskamy z prawej strony zatrzask blokujący i wyjmujemy wtyczkę).

 

W sklepie elektronicznym kupiłem odpowiednie baryłki. Pierwszy wybór był nieudany (za duże), ostatecznie pasują do Megane 1,9 dCi te:

 

klep.avt.pl/p/pl/4823880/filtr+emi+tfc16813+na+przewod.html"]http://[ciach]klep.avt.pl/p/pl/4823880/filtr...na+przewod.html

 

Zakładamy je na przewody:

 

2821c95853e22be6med.jpg

 

Na fotografii są te, które niestety okazały się za długie (podczas montażu właściwych nie miałem przy sobie telefonu...), ale zasada jest oczywiście taka sama :)

 

Zatem zakładamy 4 filtry na 4 przewody wtryskiwaczy. Gdybym tylko mógł znaleźć tak grubą beczułkę, piątą założyłbym na wspólny - zbiorczy - przewód przed wtryskiwaczami. Niestety, ma on w Megane średnicę około 12 mm, a takiego filtra nie miałem pod ręką.

Następnie składamy całość i... próba.

 

Otóż w miejscu dachu, w którym za pomocą skanera radiowego sprawdziłem, że zakłócenia są stosunkowo najmniejsze, po montażu filtrów ZNIKNĘŁY praktycznie do zera. Na wolnym kanale S-metr radia ani drgnie (oczywiście ANL włączony), a ucho cieszy się cichutkim szumem AM-u.

 

Jeszcze 2 słowa komentarza, jak sprawdziłem, w którym miejscu dachu jest "cicho". Otóż aby było łatwo i szybko, należy wyposażyć się w ręczne radio bądź skaner pracujący na 27 MHz. Dysponowałem tym drugim. Po wstrojeniu na 27 MHz stawiałem skaner w różnych punktach dachu słuchając, gdzie terkotanie wtryskiwaczy jest najsłabsze.

Otóż ku mojemu zdziwieniu, tak na środku jak i na końcu dachu (przy fabrycznej antenie), poziom zakłóceń jest BARDZO WYSOKI!!! :shock:

Najciszej jest w około 1/4 długości dachu, nad głowami kierowcy i pasażera z przodu :)

Ciekawe, przecież im dalej od źródła zakłóceń, tym lepiej, a tu proszę.

 

Koszt całej modyfikacji: około 10 zł + 20 minut wolnego czasu na montaż. POLECAM!

 

Dobrego odbioru!

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!