Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic Grand 2.0T - na co się przygotować


KarolMarcin

Rekomendowane odpowiedzi

Poszukując samochodu dla rodziny (która powiększyła się niedawno) trafiłem na ciekawą ofertę samochodu Scenic II Grand, rocznik 2005, silnik benzynowy 2.0 Turbo, przebieg 100.000 km.

 

Czy w Krakowie lub okolicy możecie polecić kogoś (czy pozostają mi tylko autoryzowane serwisy?) gdzie można sprawdzić taki samochód i realnie ocenić jego stan.

 

Na co powinienem się przygotować kupując ten samochód z przebiegiem ok. 100.000 km, jakieś znane problemy, wady. Jaka jest żywotność jednostki napędowej Turbo. Na co zwrócić szczególną uwagę. Samochód mogę przed zakupem "pożyczyć" nawet na kilka dni.

 

Z góry wielkie dzięki za wszelkie sugestie.

 

--

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum zobacz sobie jaki serwis w Krakowie lub w okolicy polecają forumowicze- ale tam to na końcu. Na początek o w dowolnej stacji kontroli technicznej ( przeglądy rejestracyjne ) zobacz analizę spalin. To już będziesz wiedział czy silnik już umiera czy jest w dobrej kondycji, potem hamulce zawieszenie amortyzatory i jak wygląda pod spodem- koszt niewielki chyba stówa max. To na początek żeby było wiadomo czy się warto w ogóle napalać Po takim początku można się nim przejechać czy po prostu samochód będzie Ci ogólnie pasował i czy to jest to czym chciałbyś się przemieszczać. Jeżeli tak to ogląd samochodu w ASO najlepiej - jeżeli był serwisowany w ASO to sprawdzamy co i jak z nim było. Już po sprawdzeniu grubości lakieru na elementach nadwozia i rocznikach szyb będzie wiadomo czy miał krasz-test lub inną przygodę. A w ASO sprawdzą porządnie co z nim jest i co trzeba zrobić już albo co Cię czeka. Po wykonaniu takiej usługi bezwzględnie żądaj protokołu wykonanego przeglądu w którym ma być wyszczególnione co zostało poddane kontroli i jaki jest jej wynik !!!!!!!!!! ...... Hmmmm 100 000 Km .....20 na rok ..... jakoś mało ..... ale jeżeli przebieg jest udokumentowany to dużo nie jest. I nie żałuj tych paru stek na przeglądy bo potem to albo będziesz tylko tyle w plecy albo będziesz gryzł palce jak wielu którzy myśleli że trafili na samochód cudo i teraz się zastanawiają co dalej !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestie, zacznę od diagnostyki i zobaczymy co w nim siedzi. Generalnie autko jest w bardzo dobrym stanie. U mnie samochód też nie będzie robił więcej niż 15-20 tyś rocznie. Właściciel oprócz książki przeglądów udostępnił mi komplet faktur z ASO za wszystkie przeglądy i naprawy. Oprócz typowych wymian, olejów, filtrów, żarówek, wycieraczek w maju ubiegłego roku przy 81 tysiącach wymienione były tarcze i klocki zarówno z tyłu jak i z przodu.

 

Do sprawdzenia amortyzatory i pewnie w ciągu paru miesięcy do zrobienia rozrząd (ASO zaleca co 120 tys, lub 5 lat).

Najbardziej obawiam się tego silnika z turbiną i masy elektroniki. Szukam opinii użytkowników na temat ew. słabości tego modelu.

 

--

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do turbiny to potrafią ją zdiagnozować w ASO lub w warsztacie który się takimi rzeczami trudni. A co do elektroniki to z uwagi na to że ma 5 lat to raczej uszkodzenia wieku niemowlęcego ma już za sobą. Tego tematu nie obawiał bym się aż tak bardzo, z rzeczy które lubią padać to na pewno na pierwszym miejscu sonda lambda - no ale na nią to nie ma reguł, bo pracuje w takich warunkach że nie znasz dnia ani godziny - co nie znaczy że samochód zaraz stanie ( przejdzie w tryb awaryjny i z wyświetlonym błędem będzie pracował dalej , ale żarł będzie paliwo jak smok ! ) no i oczywiście że zaraz nie musi Ciebie to spotkać. Mieć oczywiście zapasowe cewki zapłonowe które też sobie lubią padać - a i tu to nie jest reguła to jak są Sagemy to może być różnie ( są po prostu nędzne ) Deso lub Beru i zdecydowanie zero kłopotów. Co do rozrządu to od początku nie czekał bym na wiek i przebieg tylko wymiana i to całość razem z pompą wodną - kolejne 100 tyś. bez problemów, oczywiście części górna półka. Co się zakłada poszukaj na forum - pewnie się jeszcze znajdzie ktoś kto Ci zaproponuje wymianę stosunkowo tanio. I na koniec - jak sprzedający udostępnił Ci całość papierów to raczej nic specjalnie nie ma do ukrycia, co nie znaczy że na te przeglądy jedź bo a nuż .......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!