Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kupno Megane II 1.5 dci


maaat

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Chciałbym prosić o pomoc przed kupnem auta.

Myślę tylko o megane II 1.5 dci 80KM bo z tego co się orientuję to najbardziej ekonomiczna jednostka, a ja dużo, choć spokojnie jeżdżę.

Miałem niesamowite przejścia z moim poprzednim autem i teraz szukam czegoś bezawaryjnego (w miarę). Mówię tu o poważnych awariach (typu pęknięcie pierścieni itd.), gdyż przykładowo niedziałająca wycieraczka mniej mnie przeraża

Z tego co przeczytałem pół internetu to to auto wrażliwe jest na jakość oleju napędowego. Czy to prawda? Co to oznacza? Czy jak tankuję na Statoil/Neste to jest sprawdzony olej?

Słyszałem także że sypie się poduszka pod silnikiem i turbina. Jaki to koszt i także czy to prawda?

Myślę o tym aucie:

http://auto-marco.otomoto.pl/renault-megan...-C12782187.html

Proszę pomóżcie mi bo ja już nerwy skołatane mam po mych przygodach (w przeciągu pół roku dwukrotny kapitalny remont silnika)

Pozdrawiam serdecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od egzemplarza, ale nie jest tak źle:) ma jakieś swoje tam przypadłości ale nie taki diabeł straszny jak go malują:mrgreen:. A tak konkretnie użytkownicy tego silnika narzekają w szczególności na przypadłości dotyczące wtryskiwaczy - aczkolwiek nie jest to plaga po prostu się zdarza. Jeden przejedzie 80 tys.km. i padnie a drugi 240 tys. km. i dopiero są jakieś problemy. Odnośnie turbiny to w tym silniku tzn. 80 km jest to najprostsza konstrukcja bez zmiennej geometrii łopatek - trzyma się dobrze. Na swoim mam już ponad 160 tys. km. i jeździ - należy tylko pamiętać o 2 zasadach na zimnym silniku nie ma ostrego gazowania jak w benzyniaku, a po jeździe ok. 1 - 2 min. chłodzimy turbinę tzn. nie gasimy od razu silnika.

Na marginesie po przejechaniu tej ilości kilometrów to oprócz elementów czysto eksploatacyjnych nic się nie działo - tylko lać paliwo i do przodu.

 

P.s. ja tankuję tylko na Statoil, BP, ewentualnie Orlen - paliwa klasy premium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezwypadkowy:)))) a to dobre.... miejscowość PLESZEW to największe w Polsce skupisko handlarzy, którzy z Francji przywożą auta po wypadku:) ja tam chciałem kiedyś auto kupić i więcej tam nie pojadę szkoda czasu i kasy... poszukaj czegoś z Polskiego salonu od pierwszego właściciela z pewnym przebiegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tak samo można pojechać na giełdę do utrechtu, albo na plas do turka pod berlinem...też jest dużo aut w jednym miejscu.

 

Ja jednak preferuję poszukiwania od sprzedawców prywatnych, tak kupuję auta i jak do tej pory się nie zawiodłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

A czy to prawda, że te 1,5 dci (60kW) potrafią palić 3,9l/100 przy prędkości 80-90. Ludzie w raportach spalania na www.autocentrum.pl tak powiadają? A jak się spisują te silniki w wersji 101KM - chodzi mi o awaryjność (czy co się w nich psuje notorycznie?) i spalanie.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowanie samochodu z taka budą z silnikiem 80KM to dla mnie porażka. Niezależnie czy diesel czy benzyna. Miałem MIphI z silnikiem 75KM. Buda ważyła koło 1000kg i to było "minimalne minimum" do jazdy. A 80KM w budzie cięższej o 200kg - :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, pozwolę sobie na komentarz co do megii II z silnikiem 1.5 dci 100 KM z 2004r. przebieg 96 tys. tak wskazywał licznik :) Miałem ją 2 lata sprzedałem 2 m-ce temu. Samochód kupiłem od handlarza oglądałem i byłem na przeglądzie zanim go kupiłem. Sprowadzony z Belgii Bardzo podoba mi się ta buda trochę kosmiczna ale na topie (ma to coś ;-) choć wiem że i są przeciwnicy, cóż na temat gustów się ponoć nie rozmawia mnie się podoba. Miałem różne samochody od skody poloneza <ok> golfa :-/ " zakała jedna" :evil:

Co mnie zaskoczyło w megii bardzo pozytywnie

1. Spalanie - max na autostradzie 5,5 -5,8L / 100 ciężka noga :)

- przy spokojnej jeździe można zejść poniżej 4L :)

2. Hamulce - żyleta ;) śmiem twierdzić że nie ma obecnie autka które mogłoby się równać z megii dodam że użytkuje obecnie w miarę nowe volvo.

Co wymieniłem :

na początku zaraz po kupnie rozrząd, i cały osprzęt, filtry, olej. koszt chyb ok 1500pln.

tego nie liczę bo jak to mówią jak dbasz tak jeździsz :mrgreen:

Co nawaliło

1. pierwsza wymiana to zawór EGR koszt w serwisie ok 700 pln można go obejść koszt 200pln

2. poduszka silnika prawa strona w serwisie 600 pln 350 pln zamiennik (polecam oryginał gdzieś pisałem na forum wcześniej)

I nic więcej :!::!::!::!: :!: :!: poza normalnymi przeglądami gdzieś doszły klocki i pasek klinowy.

Przejechałem tym samochodem w 2 lata 60 tys. km. Tankowałem na Shellu za radą kolegów z forum ;) :oops:

Dodam że przed zakupem warto zwrócić uwagę na karty hands free czy są dwie i czy działają koszt jednej 700 pln serwis, :evil:

Myślę że dla tych którzy chcą jeździć tym autkiem moja subiektywna ocena na coś się przyda. Od kolegów z forum dowiedziałem się o wszystkich bolączkach megii i jak im zaradzić dlatego warto tu zaglądać :oops::!: ;) bo czasem mechanik nie wie a ty mu podpowiesz :)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam taką z silnikiem 74 kW od dwóch lat. Jak na razie nic się nie dzieje, kupiona z przebiegiem 97 tyś teraz ma ok 115 tyś. Owszem były jakies pierdółki ale nie związane z silnikiem, tylko z elektryką a właściwie jej połączeniami. Nie grzały lusterka , zamek w klapie bagażnika głupiał, palą sia często żarowki H7 i to tyle. Spalanie chyba troszke wyzsze niż w słabszej wersji ale .. w typowej trasie gdy jadę przepisowao czyli tak ok 90 4,2-4,8 a wiem ze mozna mniej tyle że rzadko mam okazję to sprawdzić, tylko miasto w korkach 5,8 do 6,5 tegorocznej zimy. więc nie jest źle. Silnik dość dynamiczny do kombiaka wystarczy, z tym iż to sprawa upodobań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!