Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Meganka w automacie


sz25mek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym kupić Megane w Sedanie i jedyna ciekawa oferta w mojej okolicy to http://otomoto.pl/renault-megane-16-v-luxe...-C11987728.html

jednak martwi mnie automatyczna skrzynia biegów czy ktoś może coś więcej na ten temat powiedzieć ? Nawet na allegro z całej Polski nie ma zbyt dużo Meganek w automacie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam megankę z automatem i sobie go chwalę - bo wiadomo lepszy komfort bo nie trzeba przebierać wajchą, a najlepsza konfiguracja to automat z tempomatem.

Jednak decydując się na automat musisz wiedzieć kilka rzeczy:

-wyższe spalanie - w megance instalowane były skrzynie DP0 - 4 biegowe - dla porównania manuale były 6-biegowe - jednak zastosowane są zupełnie inne przełożenia (dłuższe) przez co spalanie jest wyższe - na trasie bez różnicy w mieście więcej o ok. 1 litr/100km (katalog podaje nawet 2 litry więcej)

-koszty serwisowania - i choć serwis renault zarzeka się, że skrzynie są bezobsługowe (nie przewiduje wymiany oleju) to dla wydłużenia żywotności skrzyni zaleca się wymiany co ok. 40kkm – koszt z olejem ok. 400 pln (metoda statyczna) lub 700 pln metoda dynamiczna, która umożliwia wymianę całego oleju i zalecana przy wyższych przebiegach kiedy olej nigdy nie był wymieniany– w twoim przypadku przy przebiegu 61kkm będzie to raczej statyczna

-koszty naprawy – prawidłowo eksploatowany automat (regularne wymiany oleju, poprawne użytkowanie zgodnie z zasadami-jest kilka żelaznych zasad, którymi należy się kierować przy użytkowaniu tych skrzyń) jest nawet bardziej żywotny aniżeli manual. Natomiast jeżeli dojdzie już do awarii to koszty są niemałe – zazwyczaj sama diagnoza to koszt 500-2500pln, bo czasami żeby zdiagnozować problem trzeba skrzynię zdemontować i rozebrać a koszt całkowity naprawy może wynieść nawet 7000 pln.

 

Dlatego takie ważne przy zakupie używanej meganki z automatem jest dokładne zdiagnozowanie skrzyni – najlepiej dodatkowo poza diagnozą autem w specjalistycznym serwisie, który zajmuje się tylko automatami – koszt niewielki – podłączenie do testera i jazda próbna z fachowcem.

 

Jeżeli wszystko będzie ok. to uwierz mi, że te dodatkowe koszta związane z eksploatacją skrzyni wynagrodzi ci wygoda i komfort jego użytkowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam to autko z tym silnikiem (1,6 110) jeżeli chodzi o miasto - na trasę jest tragedia.

No chyba że jeździsz do 120 km/h , wtedy na trasę też jest super.

 

Ja kupiłem to auto jak stało pół roku w komisie - teraz skrzynia chodzi dużo lepiej niż po zakupie (trochę "przystana" była).

 

W dalsze trasy mam 3.5 litrowe CVT <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chodzi o miasto - na trasę jest tragedia

faflik prawdopodobnie zbyt słaby silnik jak na auto z automatem.

generalnie automaty lepiej się spisuję w autach z mocniejszymi silnikami.

 

Wczesniej jeżdziłem oplem omegą z 2 litrowym silnikiem skrzynia manual. Był to najmniejszy silnik do tego modelu opla, znajomy miał w automacie i była tragedia - pomyłka. Natomiast automat swietnie działał w silniku 2,5 i 3,0 ale V6.

 

U mnie z silnikiem 1.9 skrzynia współpracuje bardzo dobrze. Co prawda katalog podaje nieco mniejsze przyspieszenie w przypadku automatu o ok. 0,8s od manuala ale czy jest to wyczuwalne, moim zdaniem nie. Niższy jest też moment obrotowy (ok. 250Nm) ze względu na automatyczne sprzęgło. Na pewno na początku automat trzeba wyczuć nie mniej jednak jest na równi dynamiczny z manualem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, chciałbym kupić Megane w Sedanie i jedyna ciekawa oferta w mojej okolicy to http://otomoto.pl/renault-megane-16-v-luxe...-C11987728.html

jednak martwi mnie automatyczna skrzynia biegów czy ktoś może coś więcej na ten temat powiedzieć ? Nawet na allegro z całej Polski nie ma zbyt dużo Meganek w automacie ...

 

Kolego 115 KM wystarczy do automatu.

Sam mam automat tyle że z 1999 roku przy silniku 2,0 8V 114 KM - i jest OK.

 

Nie słuchaj o kosztach napraw automatów - bo sa podobne do kosztów naprawy manuali.

A w manualnach lubi się zepsuć sprzęgło ;-)

Trzeba pamiętac tylko o wymianie oleju co 60 tys. - zalezy od skrzyni i oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie słuchaj o kosztach napraw automatów - bo sa podobne do kosztów naprawy manuali.

kolego w obu przypadkach naprawy skrzyni są wysokie.

Skrzynie są generalnie mechanizmami bardzo precyzyjnymi w przypadku manuali często opłaca się skrzynię wymienić aniżeli naprawić, jednak dużo większy jest ich wybór wśród używanych. Polecam lekturę o serwisowaniu i naprawach skrzyń automatycznych oraz poczytać posty w których uzytkownicy piszą o kosztach napraw automatów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem wcześniej SCENIC'a 1.6 automat 2007 i było dokładnie to samo.

Na miasto dobrze - na trasę porażka.

 

Zastanawiam się nad zmianą na coś mocniejszego

np

http://allegro.pl/renualt-megane-ii-1-9dci...1194040049.html

ten akurat stoi trochę długo - co o nim myślicie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobieństwo awarii automatu jest takie samo jak i manuala, i koszty w obu przypadkach będą wysokie. Myślę że nie ma się czego bać, tym badziej że jest to prosta nie przeładowana elektroniką skrzynia która powinna służyć długo i bezawaryjnie. Zgodzę się natomiast że do tej skrzyni silnik przynajmniej 2.0 przy benzynie. Sam mam takie zestawienie i przy 4 biegach i zestrojeniu tej skrzyni wszystko poniżej będzie się toczyło. No i 1.6 spali Ci pewnie powyżej 10litrów w mieście (z manualną skrzynią zresztą niewiele mniej) więc warto wtedy już rozejrzeć się za 2.0 (moja potrzebuje 12 litrów). Reasumując ten egzemplarz (sedan) bym odpuścił ale megankę z automatem polecam jak najbardziej! Diesel wygląda ciekawiej, ale na jego temat się nie wypowiem - nie jestem miłośnikiem silników wysokoprężnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem wcześniej SCENIC'a 1.6 automat 2007 i było dokładnie to samo.

Na miasto dobrze - na trasę porażka.

 

Nie rozumiem takiego stwierdzenia ?? "Na miasto dobrze - na trasę porażka. "

W czym jest gorsza automatyczna od manualnej na trasie ???????

I w tym i w tym przypadku raczej się biegami nie wachluje w trasie ...... wiec co ma piernik do wiatraka ???

Nie cierpię takiego pierniczenia ludzi którzy nigdy nie mieli automatu i pier.... dla samego pier....

To podobnie jak z ludźmi którzy krytykują samochody francuskie a nigdy takiego samochodu nie mieli.

Tyle w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!