Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

18-stka - prezent w postaci Megane.


Adek4100

Rekomendowane odpowiedzi

jeszcze z zapędami rajdowo-wyścigowymi

Też mam takie zapędy, i brakuje mi samochodu którym bym mógł się wyszaleć powiedzmy w kjs, czy supersprintach - niestety budżet na takie coś nie pozwala. Ale na pewno kiedyś... Może akurat tutaj meganka zostanie w takim celu użyta:)

 

Ja również mam, dlatego fajnie jest pojechac sobie na odpowiedni tor, gokarty czy właśnie wystartować w KJS. Niestety większość młodych osób ( nie twierdzę, ze akurat syn autora) wyżywa się nie na torach, KJS-ach itp. tylko na ulicach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dział ogólny dlatego tutaj pytam.

 

O tym malowaniu nie pomyślałem pod maską, z wyciągnięciem silnika to raczej może zapomnieć, nie w tych warunkach, myślę że jednak oddam mu ten samochodzik.

 

A jeżeli mowa o rajdowych zapędach to oczywiście wiekszość z nas je ma lecz koszta na to nie pozwalają przy ostrej jeździ 1.9 przy przyspieszaniu wskazuje 25l :)

 

[ Dodano: 2010-09-18, 22:36 ]

Niestety większość młodych osób ( nie twierdzę, ze akurat syn autora) wyżywa się nie na torach, KJS-ach itp. tylko na ulicach...

 

To jest akurat prawda, wczoraj z tym że akurat młody łebek jechał przedemną motorem i przy mnie spowodował wypadek, później mówili w telewizji (regionalna) o tym wypadku chłopak tylko złamał ręke ale wyglądało to strasznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem świeży w tym temacie i wiem jedno. Jeśli ktoś dostanie samochód za darmo, rodzice mu go zatankują i naprawią, jest duża szansa, na to, że auto wyląduje u blacharza lub na szrocie bardzo szybko. Samemu odkładałem pieniądze od jakiegoś czasu i wiem ile co kosztuje dlatego szanuję to co mam. Wszystko zależy jaki charakter ma Twój syn i w jakim "układzie" dostanie pojazd. Druga sprawa to bezpieczeństwo jeśli stać Cie na taki prezent to na pewno lepiej żeby dostał bezpieczne Megane czy Punto niż np Seicento..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adek4100, Zacząłbym od czegoś tańszego w utrzymaniu i raczej bym się skłonił ku benzynie. Jest znacznie bardziej odporna na kręcenie do wysokich obrotów, sprzęgło nie jest drogie (palenie laczka). Sam osobiście mam 20 lat i za własne pieniądze kupiłem Megi II 1,9dci, więc dbam jak o oczko w głowie bo nie mam zamiaru bulić kasy za naprawy, które nie są tanie. ;-) Zaczynałem od benzynki 1.6 16v też za własną kasę. Trochę szalałem (kręcenie do czerwonego pola, palenie laczków) i to uważam za normalne w młodym wieku. :) Dla młodego wg mnie nie nadaje się diesel szczególnie jak ma zapędy sportowe. Znajdź mu najlepiej benzyna+lpg będzie to najekonomiczniejsze a i syn sobie poszaleje. Z czasem jak mu przejdzie przyjdzie czas na diesla. :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej zaczekaj aż będzie miał prawko, pojeździj z nim, zobacz jak odnajduje się w ruchu drogowym, oceń go, Zastanów się czy mu jest potrzebny samochód?? Czy go będzie stać na utrzymanie, nie mówiąc o paliwie. Ja na przykład uzbierałem sporą kwotę przez krótkie życie bo od małego zawsze chciałem mieć swoją brykę ( i tak 8latek zaczął odkładać część kieszonkowego, kasy na urodziny) . część przeznaczyłem kwoty na kupno a część na naprawy i paliwo. Rodzice jak zobaczyli ze poważnie zacząłem się do tego zabierać to dorzucili parę tysi bym kupił coś lepszego, bezpiecznego i bezwypadkowego. Nowym nabytkiem niedługo się pochwalę(myślę że nie będzie zachwytu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem może jak to wygląda od drugiej strony - Syna.

Sam mam 20 lat.

Na 18-te urodziny (w momencie zdania egzaminu na prawo jazdy) dostałem Megane I ph I rocznik 97, 1.4 eco z gazem. I tak pobyła kilka miesięcy. Przynajmniej nie szkoda było tego samochodu tak bardzo, jak mogło być tego co jest aktualnie. Oczywiście wyciskanie prędkości maksymalnych itp również było na początku.

 

Mając 18 lat i 5 miesiecy dostałem Megane II ph I rocznik 2003 1.9 dCi 120. Jeżdzę do dzisiaj, Megi osobiście, a do pracy innym dużo mocniejszym samochodem, z racji iż pracuję u rodziców w firmie jako kierowca długodystansowy (pół europy osobówką), dużo mocniejszym samochodem i dużo 'lepszym'.

 

Dlaczego dostałem samochód już na 18-ke, zmianę kilka miesięcy po, oraz wymagającą pracę?

Szczerze może dlatego że od małego siedziałem u ojca na kolanach i jeździłem gdzieś po parkingach, w wieku 12 lat pierwszy raz jechałem za kierownicą sam po polnych drogach z ojcem obok, może dlatego że większość wolnego czasu spędzałem z ojcem w trasach zawsze i na własnej skórze poczułem jak się kończy brawura na drodze, będąc w młodym wieku. Przez jakiegoś imbecyla przeleżałem 6 miesięcy w szpitalu.

 

Szczerze? Decyduj sam.

Ale ostatnio czytałem na gazeta.pl o 18-latku który mając 2.22 promila we krwi zabił 3 braci jadąc oplem omegą w swoje urodziny.

 

 

 

edit: i wszyscy gadają o tym bezpieczeństwie, no śmiech na sali. Teoretycznie najbezpieczniejsze jest nowe volvo, więc może synek takie powinien dostać? Do tego z silnikiem 3.2 o mocy około 250 koni? Moja pierwsza meganka nawet abs-u nie miała, a w zimie ojciec mi SPECJALNIE zakładał letnie koła żebym jeździł wolno i uczył się panować nad samochodem, pod jego okiem, w nocy na zamkniętym placu.

 

I będzie: przecież ten samochód jest bezpieczny, można cisnąć w podłoge... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daję czasami mu jeździć na bocznych drogach nie mogę powiedzieć bo sobie w miarę radzi ma nawet więcej prawidłowych nawyków jak ja (zawodowo kierowca).

3 lata jeździ motorkiem nigdy nie miał stłuczki (aczkolwiek o niczym nie wiem) i po stanie technicznym motoru tez niz nie moge mu zarzucić.

 

maciek127, właśnie tak jak powiedziałeś planuję zrobić popatrzę sobie jak jeździ.

 

Myślę że jednak będzie to dobry pomysł nawet dzisiaj o tym gadałem z zona.

 

Młody kiedy jeździmy gdzieś po mieście sam zawsze mnie opiernicza że gaszę silnik po jeździe i zawsze zostaje minutę w samochodzie i studzi turbo, rano zawsze przed jazda 5 minut wcześniej rozgrzewa samochód, no widać że dba i sie stara aby było tak dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!