Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z paleniem


makoomba

Rekomendowane odpowiedzi

Mam Scenica 1.6 8V 98', dwa tygodnie temu założyłem w nim instalacje gazową :

 

Reduktor: Lovato 3 577

Zawór: Lovato

Wielozawór: Tomasetto

Zawór tankowania: Tomasetto

Układ elektroniczny: Autotronic

 

Nie umiem powiedziec której generacji to instalacja bo sie nie znam na tym.

 

 

Otóż mam taki problem, że samochód nie chce odpalać na benzynie przy dłuższym postoju (2-3 h). Ze 4 razy muszę 'heblować' rano , żeby łaskawie zapalił. Zauważyłem, ze problem ten pojawia się TYLKO gdy w zbiorniku jest gaz. Kiedy go nie ma autko odpala 'od kopa'

 

Podczas jazdy instalacja działa juz bez zarzutu, zarówno po automatycznym jak i ręcznym przełączeniu. kiedy silnik jet ciepły też nie ma problemów z powtórnym odpaleniem.

 

Po ostatnim tankowaniu zauważyłem dodatkowo, że spalanie gazu wynosi ok 15l/100km i nie wiem czy to wina trefnej stacji, czy moze gdzieś jest nieszczelność w instalacji.

 

Czy wyżej wymienione objawy są normalne dla instalacji gazowych, bo jest to moj debiut jesli chodzi o LPG??

 

Proszę o rady/ wskazówki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz jednak jaka to dokładnie instalacja. Autronik robi zarówno IIgen AL700/AL800 jak i IVgen Mistral.

 

Spróbuj zgasić samochód na PB i zobacz czy pojawi się problem z zapalaniem zimnego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

siemka

mam 2 tygodnie gaz i strasznie tarpie przy przyśpieszaniu na 2 biebu.

czy może być to wina małej dawki gazu?spala mi tylko 8,5 l. jest to meganka z 98r. 1.4 RT jednopunktowy silniczek, gaz lowato.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GazMajster

Lewy.

AL700 oraz AL800 to instalki III generacji. To jest pełen komputer. II generacja to prostacki komputerek, który sterowany jest dodatkowo registrem. III generacja całkowicie steruje dawką gazu. AL800 dodatkowo ma w sterowaniu emulator.

Co do odpalania. Prawdopodobnie masz zbyt bogatą mieszankę gazową i "zalewa" go. Po zgaszeniu w komorach spalania pozostaje dość duża ilość gazu i dlatego póki nie "przewietrzy" silnika nie będzie chciał odpalić. Trzeba podjechać na regulację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AL700 oraz AL800 to instalki III generacji.

 

Chyba sobie ze mnie jaja robisz. Skoro tak to Stag100 i Bingo M/S też są IIIgen. Przecież wszystkie wymienione to instalacje podciśnieniowe. Jedyne co mają to regulację przez kabel z PCta a nie przez jakieś zworki, przełączniczki etc. Zasada ich działania jest identyczna a jedynie mozliwości wieksze: cut off, wzbogacanie, zubozanie, skok na pozycję itp.

IIIgen to już zaczątki wtrysku gazu ale działajaca z uzyciem własnych czujników i sterowana z kompa LPG tak jak IIgen. IIIgen jest instalacją nadciśnieniową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, ale bredzisz. IIIgen to ciągły wtrysk gazu w kolektor. Żadnych zwęzek, mikserów.

Igen - podciśnieniowa, mikser przed przepustnicą, register, reduktor dwustopniowy.

IIgen - podciśnieniowa, mikser przed przepustnicą, silniczek krokowy (z dodatkowym registrem lub bez), komputer LPG, reduktor dwustopniowy.

IIIgen - nadciśnieniowa, gaz goprowadzany w kolektor za przepustnicą (czerema oddzielnymi przewodami bliżej głowicy), sterowany silniczkiem krokowym i komputerem LPG, wtrysk ciągły niezależny od PB, reduktor jednostopniowy.

IVgen - nadciśnieniowa, oddzielny wtryskiwacz dla kazdego cylindra, komputer LPG zależny od ECU (tak w skrócie), reduktor jednostopniowy.

Vgen - wtrysk gazu w fazie ciekłej.

 

NAjprostsze (najtańsze) układy IIgen powstały aby obejść prawo. Samochody wyprodukowane powyzej któregoś rocznika, wyposażone w katalizator musialy mieć elektroniczne urządzenie sterujące. Tak powstały: Stag2L, Lecho mini L itp. Niby jest elektronika, wszystko niby działa, klient się cieszy że mało zapłacił i na przeglądzie sie nie przyczepią. To wszystko jednak działa nie lepiej od Igen. W tym samym czasie produkowane są Stag50/100, BingoS/M, Lecho Maxi L. Zasadza działania niby taka sama, ale wszystko działa. Cena niestety wyższa. Nadal jednak to ta sama generacja LPG.

IIIgen przemknęła jak meteor. Szybko po niej powstała IVgen. która ją wyparła. Są jednak przypadki samochodów z wtryskiem, w których IVgen się nie założy. Chodzi tu o wtrysk mechaniczny, czyli wszelkiej masci K- jetroniki, L-jetroniki itp. W tym przypadku albo podciśnieniowa albo wtrysk IIIgen. który sam dobiera parametry na podst. lambdy, obrotów, TPS itp.

Instalatorzy LPG mianem IIIgen. określali często IIgen. z pełną elektroniką aby zachęcić klienta.

 

A tu dwie fotki instalacji DGI 3G.

 

Komputer LPG:

z.2b7c413df9e35aba0d7028b4d50605db.jpg

Wtryskiwacz LPG:

z.9e9c142657c81ffd97ed06140536a567.jpg

 

Polecam też to: Generacje instalacji LPG

 

Na koniec nadal aktualne pytanie: czy Stag 50/100 i Bingo to II czy IIIgen? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IVgen - nadciśnieniowa, oddzielny wtryskiwacz dla kazdego cylindra, komputer LPG zależny od ECU (tak w skrócie), reduktor jednostopniowy.

Lewy z ciekawości skąd ograniczenie przy IV generacji co do reduktora?

Jak zakładałem instalacje zostałem zapytany o styl jazdy i dostałem do wyboru reduktor jedno lub dwustopniowy (instalacja IV gen. OLR).

??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie chodzi o OMVL? Reduktor dwukomorowy ale nadal utrzymujący stałe nadciśnienie.

Pisząc o reduktorze dwustopniowym mam na myśli:

1. rozpręzenie gazu w pierwszej komorze do fazy lotnej (stałe ciśnienie utrzymywane napięciem sprezyny za membraną)

2. dozowanie gazu ruchomą membraną sterowaną podciśnieniem z mixera.

 

W Twoim przypadku chodziło tylko o dobranie wydajności reduktora do stylu jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OLR = Omegas Landi Renzo

Możliwe że chodzi właśnie o dwukomorowy ale wszędzie gdzie pytałem dowiadując sie co i jak założyć nazywali to reduktor dwustopniowy . http://www.landi.pl/systemy-gazowe/do-samo...yjnym-wtryskiem

to ten po lewej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!