Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup MIII Grandtour/Pytania, dylematy


ver_batim

Rekomendowane odpowiedzi

Skoro góra uznała, że poprzedni temat mój temat o FAPie ma tylko być o FAPie więc postanowiłem założyć nowy, w którym zadam pytania o kupno Megii III Grandtour :)

 

Zdecydowałem się na wersję Dynamique 1.4 16V TCe 130 + pełnowymiarowe koło zapasowe + blokada skrzyni biegów + pakiet komfort +ESP. Nadal zastanawiam się nad Xenonami.

Czy opłaca się kupować pokrowce na fotele?

Czy dostępne są dywaniki gumowe, kubełkowe?

Czy dostępne jest webasto? Jak tak to w jakiej cenie? (na stronie renaulta nie znalazłem informacji o postojowym ogrzewaniu).

Czy jest coś takiego jak ogrzewanie przedniej szyby? (coś na wzór fordowski)

Dawno nie kupowałem nowego auta, więc może jakieś rady jak rozmawiać ze sprzedawcą w salonie?

I co proponujecie jeszcze brać do nowego auta?

Na co zwracać uwagę przy odbiorze samochodu? Ostatnio coraz częściej czytam i słyszę w TV (głównie TVN Turbo) o sprzedaży aut uszkodzonych. Są naprawiane i wystawiane jako nowe przez salony.

Auto będzie drugim w rodzinie i ma służyć minimum 10 lat. Mam nadzieje, że wytrzyma ten okres :)

To na razie na tyle, jeżeli chodzi o pytania. Jak przypomni mi się więcej to zapytam :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie kupiłeś auta? :) Czytając Twoje posty czekałem, aż w końcu się zdecydujesz na 1.4 TCe i jak widać się doczekałem :)

Nie wiem jak jest teraz, ale jak ja kupowałem auto, to nie opłacało się brać wersji dynamique + pakiet komfort + ESP ASR. Wszystko to masz w wersji privilege, a w cenie dostajesz fajne dodatki: wstawki skóry na fotelach, chromatyczne lusterko wsteczne, ładniejsze felgi (10 ramienne) i jeszcze inne duperele, nie pamiętam co konkretnie.

Jeśli chodzi o xenony, to wszystko zależy czy masz kasę. W sumie nie tylko o xenony chodzi, ale także o to, iż są one skrętne, baaardzo fajna rzecz. Pamiętaj jednak, że jak zamówisz sobie nietypową wersję, to będziesz czekał 3 mies. na odbiór, a wtedy zapłacisz większy VAT :P

Mój wybór, to privilege + xenony + navi + wspomaganie przód tył + arkamys + przyciemniane szyby + czujnik zmierzchu

i niczego nie żałuję, no może beżowego wnętrza, ale rozsądek zwyciężył...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bowie, miałem małe problemy i musiałem wstrzymać się z zakupem do teraz, dlatego wracam do tematu.

 

A czy w wersji Privilege wybór wnętrza jasnego jest związany z dodatkowymi opłatami? Muszę przyznać, że te jasne wnętrze bardzo podoba mi się. Szczerze to nie porównywałem wersji Dynamique z Privilege tylko Dynamique z niższymi wersjami. Kwotę w jakiej chciałbym się zamknąć to coś około 70 000zł. +/-3000zł. Około połowa będzie brana na raty. No i chciałbym autko odebrać jeszcze przed świętami, aby cieszyć się nowym nabytkiem już w tym roku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne wnętrze w privilege jest bez żadnej dopłaty. Właśnie sprawdziłem, że wersja taka jak mam kosztuje wg konfiguratora 79640 (z uwzględnieniem 10 tys. rabatu, jak ja kupowałem rabat na starcie był bodajże 7 tys.) Jeśli utargujesz dodatkowo 8%, co jak myślę nie będzie problemem, to meganka będzie Cię kosztować 73200zł, czyli mieścisz się w limicie, a masz wypasione autko. Ew. możesz zrezygniować z arkamys

Wg mnie, w Twoim przypadku nie opłaca się brać dynamique. Jeśli przyznasz mi rację i weźmiesz privilege, to mam u Ciebie duuuuże piwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw posłuchaj czy arkamys to dla Ciebie opłacalny wydatek. Jak wielu, w tym i ja praktycznie nie odczuwam różnicy w jakości dźwięku w porównaniu ze zwykłym audio. Może i jakaś tam jest, ale nie na tyle by usprawiedliwiać aż takiej dopłaty.

 

Żeby nie było, to słoń mi na ucho nie nadepnął. W domu rozkoszuję się zestawiem 5.1 Harmana. Szału nie ma w porównaniu do wypasionych zestawów, ale jako tako daje pojęcie o skali od pierdnięcia w laptopie po owy zestaw :)

 

Co do samego ESP... hmm no nie wiem jak zamierzasz jeździć, ale kurcze w normalnej jeździe absolutnie się nie odczuwa korzyści z posiadania. Masa samochodu nie jest jakaś ogromna, więc średnio rozgarnięty kierowca nie będzie miał problemu z okiełznaniem. Przynajmniej imho przy 1.4 i 1.6 to zbędny zakup. Jedynie żałuję ksenonów i hands free. W to bym zainwestował, gdybym miał ponownie dokonać zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i chciałbym autko odebrać jeszcze przed świętami, aby cieszyć się nowym nabytkiem już w tym roku :)

Jak jeszcze nie zamówiłeś, to moim skromnym zdaniem jest to dość mało realne...

Jeśli chodzi o samo auto - ja mam expression + rellingi + pełny zapas + czujki cofania i w sumie tyle i też jeździ i też wystarcza.

A taka podpowiedź - 1% VAT-u to nie takie wielkie pieniądze, a nie warto poczekać do nowego roku i kupić z wyprzedaży zeszłoroczne auto? fakt, będzie takie jak zostało, a nie do końca takie jak chcesz ale zapewniam warto :)

Ja tak brałem w lutym testówkę zarejestrowana w październiku poprzedniego roku... auto wówczas wg cenników warte 85 tys prawie dostaliśmy za ok 65 :P a przebiegu raptem 7000 i 4 miesiące od 1 rejestracji. W bydgoszczy np maja teraz testowkę z wyższym wyposażeniem (jedna opcja wyżej niż expression) wiec warto by poszukać :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepsze radio nie jest mi potrzebne bo w aucie i tak trudno zauważyć różnicę, gdyby było idealnie wyciszone to może bym się nad tym zastanowił. Poza tym słucham głównie radia a nie płyt czy mp3.

 

1% dopłaty podatku nie przejmuję się aż tak bardzo, bo przy 70 000zł. to jest to 700zł. więc przy tej cenie nie jest tragicznie, chociaż zawsze można to wydać na rejestrację. Autko chciałbym mieć przed świętami aby się już nim powozić :) .

 

soko, chcę mieć klimatyzację automatyczną a ta jest od Dynamique poza tym w Expression nie ma silnika 1.4 16V TCe, diesla ze względu na FAPa oraz pozostawienie obecnego auta odpuściłem sobie i biorę benzynę. 1.6 16V@110 to jednak wg mnie dla tego samochodu ciut za mało. Nie planuję instalacji gazowej wobec czego nie jestem zmuszony do brania 1.6 w benzynie. No i wydaje mi się, że mimo wszystko warto dopłacić do Dynamique ze względu na wyposażenie. Dostaje się m.in. automatyczną klimatyzację, 16" aluminiowe felgi, relingi, pakiet bezpieczeństwo, kierownicę pokrytą skórą, tempomat. Jest tego sporo a różnica w cenie to 4 000zł. Pomijając fakt, że brak silnika 1.4 TCe.

 

dr4g0n, co do ESP to wydaje mi się, że może być jak z poduszkami powietrznymi czy większym bagażnikiem. Niby podczas 90% jazd nie jest to potrzebne, ale jak jest potrzebne to docenia się, że jest. Wychodzę z takiego właśnie założenia. Może jest ono błędne, ale bezpieczeństwo było zawsze dla mnie ważne. Szczególnie gdy na drogach jeździ coraz więcej bezmyślnych kierowców.

 

Najgorsze jest to, że nie wiem czy w ostatniej chwili nie wybiorę Scenica bo ostatnio coraz częściej myślę o nim 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bowie, wybrałęm bardzo podobnie do Ciebie, prócz navi i arkamysa, a za to z dachem. Z beżowym wnętrzem mam też tak jak Ty :)

 

ver_batim, nie ma szans, żebyś zdążył przed nowym rokiem. Chyba, że weźmiesz auto, które już gdzieś stoi na placu. Ja zamawiałem na początku listopada, ma być w salonie 14 grudnia.

 

I pomyśl jednak nad 1.4 :) Jechałeś nim? Jak nie, to się przejedź :P Przestaniesz myśleć o 1.6 :P

 

Pzdr,

P.

 

PS. O Scenicu też myślałem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pavvel, Ja o 1.6 nawet na chwilę nie myślałem, wspomniałem tylko dlatego, że kolega soko, wspomniał o wersji Expression, w której nie ma dostępnego motoru 1.4. Co do jazdy to zamierzam iść na jazdę testową. Cóż jak nie uda się w tym roku dostać to będzie w następnym, nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło, może wtedy trafię na wyprzedaż lub wezmę auto wyprodukowane już w 2011 :) . Na razie mam nadzieję, że uda mi się jeszcze w tym roku zasiąść do nowej fury :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby mieć auto przed świętami to musisz tak naprawdę brać "z półki" - czyli to co stoi, a przynajmniej jest na terenie Polski w którymś składzie. Ale może znajdziesz akurat taką wersję jak Ci pasuje. W zasadzie już teraz zaczynają się "promocje" na ten rocznik więc można wyciągnąć auto w cenie niższej niż katalogowa :)

 

Z tego co pisałeś bierzesz auto częściowo na kredyt, więc ja na Twoim miejscu bym wziął ksenony - jak zwiększysz kredyt o te 5 tys to rata aż tak nie wzrośnie :) A na bezpieczeństwo Twoje to ma duży wpływ :P

 

Aha - i zastanów się czy warto kupować stalowe felgi na zimę - z tego co wiem będziesz musiał dokupić również śruby mocujące (bo do alukapci są inne) no i pewnie jeszcze kołpaki. Podlicz sobie ile Cie to wyniesie - 4 alukapcie (nie chińskie) można mieć za mniej niż 1200 zl (16") :P Mnie wyszło że nie wielka jest różnica i wziąłem drugie alukapcie na zimę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O dodatkowych felgach pomyślę jak już zamówię auto i zobaczę czy fundusze wystarczą, chociaż chciałbym mieć dwa komplety felg. Na zimę i lato. W dłuższej perspektywie czasu daje to oszczędności oraz nie trzeba jeździć i czekać na wymianę opon.

No i może ktoś podpowie jak rozmawiać ze sprzedawcą aby jak najwięcej ugrać? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Scenika się przymierz, umów na jazdę próbną a później opisz wrażenia :)

 

Co do rozmowy ze sprzedawcą: wybierz sobie 2-3 salony (jezeli masz taką możliwość) blisko siebie, powinieneś do każdego podjechać, zażądać jazdy testowej, oglądać samochód ile się da, dopytywac się itp. Poproś o ofertę w każdym z nich, porównaj i zacznij drążyć. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć że efekt może być dosyć dobry, szczególnie jeżeli okaże się że "na półce" stoi coś na co byłbyś skłonny się zdecydować. Ale wtedy możesz też pomarudzić że nie ten kolor, że to że tamto :) Podomagaj się też ewentualnie kompletu opon zimowych w cenie, koniecznie gumowych dywaników (bo zima panie, proszę spojrzeć co za oknem się dzieje) :P powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bowie podpowiedz tylko w którym salonie można bez problemu oprócz aktualnego upustu wynegocjować 8% rabatu? :shock: Mam oczywiście na myśli zakup na osobę prywatną.

 

Kupowałem w Warszawie na Jerozolimskich. Od ceny katalogowej pomniejszonej o 7 tys. rabatu na wejściu zapłaciłem mniej o dodatkowe równe 8%. Z tym, że to było w maju, nie wiem czy teraz byłoby to możliwe. Zresztą, z tego co czytałem na forum, to bywały także lepsze rabaty. Jeśli chodzi o mnie, to nic specjalnego nie robiłem. Może zaważył fakt, że miałem duży udział własny. Oczywiście, zbierałem oferty z innych salonów także.

 

Jeśli chodzi o ESP, to jak dotąd przydał mi się tylko raz. I to wtedy, gdy chciałem je sprawdzić. Były to dwa mocne zakręty następujące po sobie, w które specjalnie wszedłem dość szybko. Mogę zatem stwierdzić, że mam ESP. Działa! :) A swoją drogą, dość fajne uczucie, kiedy auto poprawia kierowcę :) Do tematu ESP trzeba podchodzić jak ver_batim. Bez tego można jeździć, ale w sytuacji krytycznej może uratować du*ę...

 

O Arkamysie już pisałem w odpowiednim wątku. Sprawdzałem w salonie dwa auta, jedno z lepszym, drugie ze standardowym zestawem audio. Arkamys był wyraźnie lepszy, dźwięk był bardziej przestrzenny + na dużym nagłośnieniu nie było trzasków. Aczkolwiek Arkamys zapewne dużo odstaje od stuningowanych zestawów audio. Ja wziąłem leopsze audio, bo po prostu miałem na nie kasę, a jako słuchacz muzyki lokuję siebie gdzieś pomiędzy zwykłym słuchaczem, a melomanem, czyli tak samo jak arkamys lokuje się pomiędzy zwykłym audio i zbajerzonym sprzętem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcesz powiedzieć, ze już w maju był upust 7tys. na megane grandtoura? :shock: Ja widziałem taki upust od września ale przyznaję, że wcześniej nie interesowałem się ta marką. Teraz z biedą do 10tys. upustu dodają alarm, dywaniki i jakieś pierdołki albo 1tys.rabatu. Może nie potrafię negocjować ale pisałeś, że nic specjalnego nie robiłeś. Te moje oferty dotyczyły samochodu zamawianego do produkcji. Co masz na myśli duży udział własny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!