Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Blokada zapłonu ASO


Megan92

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

W piątek samochód odmówił mi posłuszeństwa: Załączyła się blokada zapłonu i nie może uruchomić silnika.Może zwykła rzecz,ale jak mogła do tego dojść.Samochód garażowany,w garażu temperatura dodatnia. Poszedłem dzisiaj do ASO i mi powiedzieli,że mam przyholować samochód,gdyż:

Meganki po 1998 zostały wyposażone w radiowy kluczyk i z tego względu kod do immobilajzera jest 8-cyfrowy.Nie tak jak w poprzednich rocznikach że kluczyk był na podczerwień i kod 4-cyfrowy)Co się dowiedziałem ten kod 4-cyfrowy i tak byłby awaryjny więc i tak bysmy musieli podjechać do ASO. Co się też dowiedziałem,usługa ta w ASO kosztuje 80zł a podjazd pod samochód około 150zł.Powiedzieli mi,żebym doładował akumulator,bo też to mogła być przyczyna świrowania imobilajzera ,lecz to nic nie pomogło. I teraz się boję: Czy będę musiał zapłacić za dojazd pracownika serwisu nawet wtedy jeśli mi nie naprawi usterki...

I czy to wogóle się opłaca... Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO tak,ale jakoś nie dostałem. Sprawdzałem w każdej ksiazeczce w jakiej dostałem.NIe było. Ale tego kodu nie dostaniesz bo jest za długi.(8-cyfrowy) Serwisant musi komputerem sie podpiąć,a co się jeszcze dowiedziałem ten kod się "zmienia".NIe wiem oco chodzi z tym zmienianiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ciekawe, ciekawe. To niby po co ja bym miał kod immo ? Mam go na takiej jak by naklejce. No fakt że mam scenica a nie zwykłą megankę ale w końcu to to samo. I mam kluczyk radiowy a nie na IRCA.

 

A pytałęś w innym ASO jak to jest? Możesz zadzwonić i popytać. Ciekawe czy ci to samo powiedzą ?

 

Jeszcze sprawdze czy to na pewno kod immo i ile ma cyferek i dam znać. Scenica mam z grudnia 1998r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

campino, ale kolega Megan92, też ma Scenica I... ten kod imo może masz przyczepiony z drugimi kluczykami ?

 

A spytam z ciekawości (może mod nie wywali) masz auto od nowości czyli już sporo, jak się tym jeździ przez tyle lat ? Jaka awaryjność itp ? Pytam z ciekawości bo widzę że przebieg 300 tys i od nowości w jednych rękach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w jednych rekach :) Ale już swoje przeżyło biedactwo. Posiada już drugi silnik. To autko stało w salonie rok, (rocznik 98 pierwsza rej 99)Wersja Rn. Super się jeżdzi:)

Zawsze jak jeżdzę z kolegami to z przyjemnością oraz bardzo chwalą to auto.

Wszystko ręczne(lusterka szyby). Więć nie ma się co psuć. Najgorszym sentymentem jest to ze blacha nie była ocynkowana i mi rdzewieje....:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kbarann w tytule topica jest prefix [megane I ph I ] z tąd tez się zasugerowałem że ma zwykłą megankę a nie scenica. Z resztą niech sam autor się wypowie :)

 

Właśnie sprawdzałem w papierach i ten kod immo mam faktycznie 8 cyfrowy, jest on na takiej naklejce razem z jakimiś napisami i kodem kreskowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, ja to dostałem od poprzedniego właściciela razem z różnymi instrukcjami ( do auta, do radia itp.) , książką serwisową, fakturami na naprawy i drugim kompletem kluczy.

Co prawda trochę się ta naklejka starła przez lata ale w wolnej chwili postaram sie zrobić fotkę jak to wygląda i tu wrzucić. A tobie tym czasem proponuję podzwonic jeszcze do innych ASO ( nie koniecznie z twojego miasta ) i popytać, nic nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajcie spokój chłopakowi , ja jestem również forumowiczem w klubie passata b4 , pomimo że auto należy do ojca . Co to za różnica czyj to samochód ważne że kolega ma chęci i zainteresowanie.

 

Megan92 jak coś odkryjesz lub rozkminisz o co chodzi to daj znać, każde informacje na forum pomogą potem potomnym :)

 

EDIT:

Jak obiecałem wstawiam foto oryginalnej naklejki z kodem immo.

Moja jest już ledwo widoczna ale na czerwono zaznaczyłem 8 cyfrowy kod.

 

 

cfacf89031465d13m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dołaczę sie do tematu

Przewerowałem wszystkie dokumenty jakie dostałem razem z kupionym autem i znalazłem tylko coś takiego w Schlüssel 82........(10 cyfr) to jest chyba nr klucza a nie immobilajzera :) :) :) i kod 4 cyfrowy chyba klucza od bagażnika dachowego.

Czy ASO ma w komputerze zapisany taki kod???

Dostałem jakiś czas temu wydruk wyposażenia meganki i też tam nie było takich info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!