Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Cabrio w automacie


rav85

Rekomendowane odpowiedzi

Czeka nas zmiana autka dla żony i uparła się na cabrio i koniecznie w automacie, w związku z tym mam pytanie jak sprawuje się automat w Megane II, jak jest z reakcja i spalaniem (dużo wzrasta) czy ma przełącznik na tryb sport, aby skrzynia reagowała szybciej, bo zona ma duszę kierowcy rajdowego?

Kolejna sprawa to jak jest z tymi dachami - nie ma problemów z ich automatyką, nie świszczą przy większych prędkościach?

 

[ Dodano: 2011-01-26, 21:37 ]

np coś takiego:

 

http://otomoto.pl/renault-megane-1-9dci-au...-C14213206.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta skrzynia ma tylko 4 biegi więc znacząco pogarsza osiągi

 

jeździłem MII 2.0 16v w automacie - słabo to jechało, skrzynia nieźle tłumiła moc silnika, nie polecam

może diesel lepiej się sprawdzi, oby ;-)

 

trybu sport to chyba ta skrzynia nie miała, ale można było ręcznie biegi zmieniać (podobnie jak w tiptroniku czy DSG, wajcha w bok i przód to + i tył to -)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bronius, tak to wiem ale np jak jeździłem Mondeo to ma tryb sport (czy jakoś inaczej tam to się nazywa) ale służy to temu aby biegi zmieniały się przy wyższych obrotach i zmiana trwała krocej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli automat w renault to najlepiej w dieselku - duży moment obrotowy nie czuje się spadku mocy (u mnie 1,9 dCi 131KM)

skrzynia DP0 ma co prawda 4 biegi ale ma dluższe przełożenia niż manual więc nie jest źle

 

Pamiętaj tylko iż automaty francuskie słyną z dużej awaryjności - osobiście tego doświadczyłem - przy przebiegu 167kkm skrzynia zaczela szarpać i nie była to jakaś poważna awaria lecz wynikało to ze zuzycia esploatacyjnego pewnych jej elementów - jak dla mnie to trochę za wcześnie - naprawa ok 3500pln

 

Pamiętaj, żeby przy kupnie podjechać do serwisu - najlepiej automatów i wydać kilka stówek na diagnozę - zaoszczędzisz sobie późniejszych wydatków.

 

Oprócz powyższych jazda automatem to naprawdę duża wygoda i przyjemność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko na pewno będzie jechać słabiej te automaty w renault to chcą jechać ale nie

potrafią .. po prostu trzeba się przejechać zastanów się nad 2.0 dCi

Sam zobacz gdzie tu jest te 140hp ?

http://www.youtube.com/watch?v=O_RHkapKmgM

Dla porównania dsg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko dlaczego do porównania dałeś benzynę, a nie TDI :mrgreen:

O skrzyni DSG warto poczytać na forach grupy VW.

Po bliższym poznaniu wcale już nie jest taka fajna, a na dodatek droga w naprawach i utrzymaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko na pewno będzie jechać słabiej te automaty w renault to chcą jechać ale nie potrafią .. po prostu trzeba się przejechać zastanów się nad 2.0 dCi

hmm RxeMegane nie wszystkie

dla przykładu:

megane 1.9 dCi 131KM manual - moment 300Nm przy 2000rpm - 9,0 s do 100km/h

megane 1.9 dCi 131KM automat - moment 250Nm przy 1600rpm - 10,4 s do 100km/h

Tragedii więc nie ma - czy 2.0Dci były w automacie?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko dlaczego do porównania dałeś benzynę

, a nie TDI :-D

 

Masz racje wziąłem pierwszy lepszy filmik, ale ta megi powinna odpychać się szybciej a jedzie jakby ją ktoś z tyłu ją trzymał

 

megane 1.9 dCi 131KM manual - moment 300Nm przy 2000rpm - 9,0 s do 100km/h

megane 1.9 dCi 131KM automat - moment 250Nm przy 1600rpm - 10,4 s do 100km/h

 

Dla mnie 1.4s to sporo

 

Nie wiem ile chcesz wydać, ale ja bym się rozejrzał za jakimś golfem tsi strasznie przypadł mi do gustu ten silnik ( nie będę ukrywał, że nie lubię tych autek ale od V w górę czemu nie ? :mrgreen: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!