Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

scenic 1,6 z 2003 - problemy z LPG i benzyną


olgales

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam scenica z 2003 - 1,6 16V

założyłem niedawno do niego instalację sekwencyjną z listwą valteka. Reduktor KME

i zaczęły sie problemy .. z benzyną.

oprócz tego, że na LPG przy wrzucaniu na luz gaśnie (pewnie kwestia do dość łatwej regulacji - choć raz już był regulowany po 1000km) to podczas rozruchu na benzynie, odpala i traci moc - wciskanie pedału gazu nic nie daje.

Przy rozruchu jest ok, zapala i początkowo nabiera obrotów, ale po chwili wciskanie pedału gazu nie daje rezultatów.

Nie ma przyspieszenia. Musze pocisnąć do dechy i jako tako zaczyna się toczyć. Przy zmianie biegu na dwójkę, znowu początkowo jest ok a potem to samo - brak mocy. Po jakimś czasie (po kilku minutach) zaczyna być ok ale jest to mocno denerwujące. Komputer nic nie pokazuje.

Nie stało się to od razu ale po przejechaniu wlaśnie ok 1000km i pierwszej regulacji.

Może ktoś będzie miał jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie wiem jak jest to temperatura - nie pytałem o to, ale w każdym razie przełącanie na gaz jest bezproblemowe. Chodzi mi bardziej o sytuację z pracą silnika na benzynie - choć nie znam się i być może ma to jakiś związek. Ale to na benzynie mam problemy z brakiem mocy - wduszam pedał i zero reakcji. Po przełączeniu na gaz, przyspieszenie działa bez problemów - ale z kolei gaśnie czasami na luzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idę o zakład, że jak zresetujesz ECU (odpięcie akumulatora) to na PB będzie dobrze. Tylko pojeździj na początku na PB bez przełączania na LPG.

Napisałeś, że reduktor masz KME. Czy komputer jest też tej firmy, czyli instalacja Diego, Ego, Sirocco...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpiecie akumulatora doradził mi też telefonicznie gość z serwisu w którym zakładałem gaz. ale mówił, żebu zostawić go tak na całą noc z wyłączonym akumulatorem. czy wystarczy na chwilę zdjąc klemę? I jak długo pojeździć na Pb - kwestia kwadransa czy kilku godzin, dni?

co do komputera - niestety nie wiem, sprawdzałem na świadectwie homologacji, ale nie mogłem znaleźć informacji, o które pytasz. Mogę się dowiedzieć w Em-galu, tam gdzie zakłądałem instalację.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz na godzinkę i potem pojeździj na benzynie jeden dzień i poobserwuj zachowanie auta. Będziesz miał jakiś pogląd na sprawę. Zobacz co jest napisane na naklejce na komputerze LPG. Bedzie wiadomo co masz. Obstawiam KME i rozjechane mapy wtrysku PB. Ten komputer umie robić cuda.

 

Acha. Po resecie włącz silnik i niech pochodzi sobie na luzie do pełnego rozgrzania (az włączy się wentylator). Wszystko oczywiącie na PB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy - klema zdjęta, zaraz będe zakładał. Sprawdziłem komputer - to diEGO.

A jaka w takim razie jest recepta na mapy? I czym są mapy? Coś jak plan wtrysku? Sorry za lajkonikowe pytania, zaraz postaram się poszukać czegoś w necie, chyba że będzie Ci się chciało odpowiadać :)

Dzięki!

 

[ Dodano: 2007-08-09, 09:23 ]

ok, o mapach już trochę wiem, ale to chyba nie jest to - mimo zdjęcia klemy, wszystko jest po staremu. tak się składa, że szykuje mi sie teraz przegląd w zwykłym serwisie - nie lpg. I teraz jak radzicie - jechac najpierw na regulację gazu czy do serwisu na przegląd?

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pewnym sensie to dla Ciebie dobra wiadomość.

Jedź na normalny przegląd i powiedz co się dzieje. Moze trzeba będzie podpiąć go pod komputer. Powiedz, że wyłączenie instalacji nic nie zmienia, zeby w ciemno nie mówili, że to przez LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!