Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II kombi 1.6 benzyna


kammaj

Rekomendowane odpowiedzi

To mój pierwszy post zatem witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Planuję kupić takie oto cudo i chciałbym prosić o wszelkie uwagi dotyczące tego auta. Wiem, że kupowanie w autoryzowanym salonie powinno być bezpieczne ale ja już miałem przygodę z takim salonem tylko marki Skoda, który wcisnął mi auto z silnikiem palącym olej.

Wiem, że renówki mają problemy z kołem zmiennych faz rozrządu, czy to dotyczy tez modeli po lifcie? Chcę wziąć to auto w kredycie i nie chciałbym się wkopać w dodatkowe koszty oprócz rat. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie autko po leasingu. Wystrój Expression, ciekawe czy ma jeszcze firmowe kołpaki lub alusy? Wypas nie za bogaty, ręczna klima, chyba też nie ma systemu "hands free". Nie ma jednego magicznego słowa " bezwypadkowy" w opisie auta. Ze zdjęć trudno się coś dopatrzyć. Obejrzyj go z kimś znającym się na samochodach, blacharzem, mechanikiem. Albo zapytaj o rękojmię od sprzedawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem go. Auto po działalności gospodarczej, gość zamienił na Fluence. Był przetarty na boku i malowany w serwisie, na wszystko są papiery, wszystko wygląda ok, dają gwarancję przebiegu, i rękojmie pół roku na wady ukryte. Co mnie zastanawia to wytarta gałka zmiany biegów i uchwyt zamykania drzwi oraz dziurka na zewnętrznej stronie fotela kierowcy. Reszta czysta jak nowa. Nie był jeszcze wymieniany rozrząd bo wypada po 120 tys lub po 5 latach. Proponują w cenie darmowy przegląd czyli wymianę oleju, filtrów itd. Cały czas boję się tylko tego koła zmiennych faz rozrządu ale chyba jak do tej pory nie padło ta będzie ok. Pytanie czy wymieniać przy wymianie rozrządu czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno wyczuć. Mam znajomych, którzy mieli auto w leasingu kręcili po 1o tys w miesiąc i przed przeglądem w ASO cofali licznik aby mieć w porządku historię. Ale nie ma co zakładać najgorszego. Co do twoich spostrzeżeń wynika, że gość jeździł sam, często zmieniał biegi czyli po mieście. Oddał auto bo albo mu się skończył leasing i nie może już odliczać kosztów. Co do KZFR nic nie mogę napisać bo nie miałem z nim do czynienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na ten rok to nie jest źle <ok> My rok temu kupiliśmy auto 4 letnie - Meg II PH II Combi tak jak tu z roku 2006 z przebiegiem ok 95-98tys, nie wiele przed setka.

Cena mniejsza bo wyposażenie mniejsze więc według mnie cena tutaj jest w sam raz do stanu czyli przebieg i wyposażenia jeśli nie było nic przy przebiegu majstrowane.

 

Nasz ma już po kolejnym roku ok 125 tys. i jak do tej pory nic się nie dzieje :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wasze opinie, serwis daje pisemną gwarancję autentyczności przebiegu więc jakby coś było nie tak to powiedzieli, że mogę zwrócić auto. Trochę mnie uspokoiłeś Tom <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 120 tys wymiana rozrządu zaraz po nich tarcze przód i tył a co z tym idzie też i klocki. To są kolejne koszty no i jak to w megankach bywa taśma airbag też coś przy 120 tys do wymiany (pęka). Tak więc jak masz 6 m-cy rękojmi zapytaj co będzie jak pęknie taśma czy ci ją wymienią czy to będzie twój koszt (cena zależna od wersji od 540 do 800 zł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj byłem się przejechać tym autem. Prowadzi się dobrze, jak to francuz trochę miękko na zakrętach, nic nie puka na dziurach, tarcze trochę już zjechane, klocki w połowie ale hamulec jak żyleta. Wszystko co elektryczne działa, nie ma żadnych komunikatów na wyświetlaczach. Powiedzieli, że oprócz przeglądu z wymianą oleju itd. i nowego akumulatora dobiją i wyczyszczą klimę. O tą taśmę airbag muszę zapytać. Nie wiem jak ten rozrząd bo ja rocznie robię nie więcej niż 15000 km więc do 120000 jeszcze daleko ale zalecają po 5 latach a to z kolei niedługo. Może naciągnę ich jeszcze na rozrząd w ramach sprzedaży albo choć za pół ceny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd to już do wymiany bo minęło 5 lat, w Expression z tego roku ręczna klima to standard, przebieg normalny po około 17kkm rocznie. JA robię tyle w ciągu roku tylko miasto plus raz morze i raz góry. Teksty za duży przebieg bez komentarza..., zdarta gałka norma, wypalony fotel powód do targów, są firmy np. S-Plus, które to załatają z minimalnymi śladami ale koszty około 200zł, zdarta rączka zdarza się ale chyba nie przy tym przebiegu. Expression ma juz naprawdę sporo - brak ESP, automatycznej klimy i hands free - da się bez tego żyć - jak porównasz do forda albo astry to jest to już naprawdę wypasione auto. Cena normalna - chociaż ociera się o górne widełki z Eurotaxu. Jak dostaniesz to co chcą dać i rabat na rozrząd plus tarcze to warto go brać.

Sprawdź czy nie był mocno bity. Bo jeśli był w ogóle bity to cena za wysoka.

Generalnie wersja po lifcie nie powinna mieć już problemów z KZFR, ale zawsze może się zdarzyć. Niech je obejrzą przy wymianie rozrządu jak będą wątpliwości to od razu wymień na nowe. Przy wymianie rozrządu pamiętaj o pomie wody i zgodnie z wytycznymi ASO do wymiany jest też po 5 latach napinacz i pasek osprzętu. Można się też przymnierzyć do oleju w skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas boję się tylko tego koła zmiennych faz rozrządu ale chyba jak do tej pory nie padło ta będzie ok. Pytanie czy wymieniać przy wymianie rozrządu czy nie?

 

Po liftingu zmieniono ten element. Problem nie występuje już phase II. Ja mam sedana 2007 z silnikiem 1.6, świeżo po wymianie rozrządu (profilaktycznie przy 92 kkm, bo nikt mi potem nie zapłaci jak pasek pęknie tuż przed zalecanym przez serwis przebiegu). Koło zmiennych faz rozrządu nie ruszane od nowości. <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno odczucie po jeździe tym autem. Mam teraz Fiata Marea 1,6 103KM i moje auto jest zdecydowanie żwawsze od Meganki, która ma 110KM a wymiary i masa praktycznie identyczne. Trzeba mocno wciskać gaz żeby się jakoś kulała. Czy wasze też tak mają. Jutro daje do wyceny moje autko i jak dadzą jakąś rozsądną cenę to biorę Megi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!