Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czarnobyl - kolejna rocznica


PC800

Rekomendowane odpowiedzi

W związki ze zbliżającą się kolejną rocznicą katastrofy w Czarnobylu polecam, szczególnie młodzieży oglądnięcie dokumentów stacji Discovery dotyczące w/w katastrofy.

Wystarczy na youtube wpisać "katastrofa w Czarnobylu" (same przyczyny i katastrofa) lub "Bitwa o Czarnobyl" (wszystko: od katastrofy, poprzez akcje ratunkową po skutki).

Szczerze polecam. Człowiek pokornieje i nabiera dystansu do wszechobecnego konsumpcyjnego stylu życia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grałem kolarza reprezentacji Polski w filmie "Czarnobyl. 4 dni w kwietniu" który niedawno miał premierę w Telewizji Polskiej i troszkę się tematem zainteresowałem. Faktycznie, w tamtych czasach nie było wesoło, wszędzie kłamstwa, oszustwa, dbanie o własny interes, a nie interes narodu... Masakra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A żeby jeszcze lepiej odczuć tamten klimat, planuję wyjazd do Zony

 

Ja już byłem i powiem, że jest po co jechać no i trzeba się spieszyć zanim zbudują nowy sarkofag, a miasto Prypeć zniknie (zima robi swoje)

Jak ktoś się boi jechac to polecam film A.Podniesińskiego "Alone In The Zone" ( http://www.podniesinski.pl/portal/?p=3331 ) wydany na 25 rocznice katastrofy w Czarnobylu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jak ktoś się boi jechac to polecam film A.Podniesińskiego "Alone In The Zone" ( http://www.podniesinski.pl/portal/?p=3331 ) wydany na 25 rocznice katastrofy w Czarnobylu

Z trailera wydaje się produkcją wartą obejrzenia, chociaż cena 60-120 zł za amatorski film moim zdaniem trochę zbyt wygórowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wart jest obejrzenia, wież mi:) a cena taka bo nikt Podniesinskiemu nie dał kasy żeby sobie pozwiedzał i nakręcił film. Nie wspominając o tym, że wszedł do tam gdzie nikt nie wejdzie i to na pewno nie za darmo.

W tym miejscu chciałbym podziękować wszystkim osobom, które pośrednio lub bezpośrednio pomagały w powstaniu filmu. Większość z nich zrobiła to nieodpłatnie. Niemniej jednak aby film mógł ujrzeć światło dzienne, konieczne było poniesienie niezbędnych kosztów. Aby je pokryć, film musi być płatny. Jeśli kupi go więcej osób niż przewiduję, to ewentualny dochód z filmu zostanie przeznaczony na pomoc najbiedniejszym mieszkańcom strefy (przesiedleńcom). Cały projekt ma co do zasady być niekomercyjny.
Film będzie dystrybuowany w ograniczonym nakładzie, 500 egzemplarzy w wersji DVD oraz 100 egzemplarzy specjalnie dla fanów, w wersji Full HD

Kokosów na tym nie zarobi:)

P.S. Ja kupiłem film w formie przed premierowej płacąc za niego w marcu 36zl razem z przesyłką, dużo osób interesujących się Czarnobylem zrobiło tak jak Ja.

Edytowane przez szlepster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytowanie

Odliczając czas temu poświecony(2 wyjazdy do strefy) rok przygotowań, pozwolenia, zezwolenia itp. itd. mógłbym rzec, że za darmo go zrobił ku satysfakcji odbiorców:)

A żeby wejść do tego budynku który przynależy do bloku elektrowni w którym sa reaktory 1-4 to z 5000-10000 tyś musiał dać na zezwolenia i jeszcze ocenzurowali mu tą taśmę którą tam w środku nagrywał.

Aaaa zdjęcie jest mojego autorstwa i jest robione z "ukrycia", fotografowac było można tylko sam sarkofag.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

post-30331-0-22515100-1306617199_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy ma powstać nowy sarkofag?

Obecnie przy bloku nr 4 trwają prace przygotowawcze do budowy nowego sarkofagu, którego koszt wyniesie ok. 1 mld $. Umożliwi on demontaż obecnego, wzniesionego w ogromnym pośpiechu przez władze Związku Radzieckiego kilka miesięcy po awarii, którego stan jest na tyle zły, że grozi zawaleniem. Nowy sarkofag ma mieć postać wielkiego stalowego łuku pokrywającego blok reaktora nr 4 oraz część hali turbin - Nowy sarkofag

 

Z części hali turbin dla bloku nr 1 wymontowano już pierwsze urządzenia. Dziennie wywożone jest ok. 10 ton sprzętu. Rozbiórka bloku ma się zakończyć w 2020-22

Co do zdjęć to jest tam chyba duży potencjał :)

Jest w szczególności w mieście Prypeć :)

Prypeć przed i po katastrofie ruchome zdjęcia

post-30331-0-67710600-1306618484_thumb.jpg

post-30331-0-57232800-1306618694_thumb.jpg

post-30331-0-41644000-1306618882_thumb.jpg

post-30331-0-11296700-1306618928_thumb.jpg

Edytowane przez szlepster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!