Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Megane Ll Phl] Stukot Czegos Na Pasku Klinowym + Wysokie Obroty Na Biegu Jalowym


mayobuz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich forumowiczow,

 

Jest to mój pierwszy post na tym forum, dlatego proszę o wyrozumialosć. Nie ukrywam, że sprowadził mnie tutaj mój problem.

 

Żeby było łatwiej może zaczne od tego kiedy pojawiły się problemy.

 

Meganka miała pęknięty kolektor wylotowy, więc zaprowadziłem ją do sąsiedzkiego warsztatu, miał być wymieniony, wreszcie go jednak zaspawali ponieważ nie mogli wykrecić sondy lambda. Charakterystyczne dla kolektora "pierdzenie" zniknęło jednak zaczęły się kolejne problemy.

 

Objawy są dwa:

1. Na biegu jałowym utrzymuje obroty w granicach 1.6 - 2k

(w zasadzie to po wcisnieciu sprzęgła opada do 1k i odbija się tak jakby, by powrócić i utrzymać 2k)

2. Dziwny stukot rytmiczny z komory silnika, częstotliwość zależna od obrotów

 

Z kilku powodów nie chciałem już współpracować z sąsiedzkim warsztatem, jednak ich diagnoza była następująca:

-Koło zmiennych faz

 

Postanowiłem zaprowadzić meganke na diagnoze do Renault na Zaciszu w Warszawie - ich diagnoza:

1. Wymiana uszczelki pod kolektorem dolotowym (obroty)

2. Wymiana rozrządu (stukot)

 

Postanowiłem jednak naprawy dokonać w rodzinnym Olsztynie, tak też zrobiłem.

Niestety po obu naprawach oba objawy pozostały (sic!) :-D

 

Mam jednak kolejne ślady:

1. Zasugerowana wymiana komputera (nie ma żadnych błędów, ale podejrzewają, że to to)

2. Stukot nie pojawiał się bez zapiętego paska klinowego, wymieniono napinacz paska klinowego - nie pomogło - sugerowany alternator

 

Od początku objawów przeleciałem Meganką już ponad 1k km nic się nie pogorszyło, poprawiło też nie,

 

Będe bardzo wdzięczny za pomoc, może ktoś już kiedyś miał podobne problemy?

Przeszukałem forum, znalazłem podobny problem z obrotami, umówiłem się z polecanym mechanikiem.

Jeżeli za dokładnie, za długo to przepraszam.

 

Pozdrawiam, mayobuz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!